tisdag 19 juni 2012

UPPE FÖRE TUPPEN

 MORRN, UPPE TIDIGT...ÄR INNE I EN PERIOD NÄR JAG HAR SVÅRT ATT SOVA..ALLDELES FÖR LJUST OCH FÅGLAR SOM KVITTRAR..OCH SÅ MALTE DÅ..SOM VAKNAR VID 4.30 OCH SPYR GALLA..DEN HÄR GÅNGEN HAR JAG FÅTT EN JYCKE SOM HAR VÄLDANS KÄNSLIG MAGE..STRESSMAGE..OCH JUST NU ÄR DET EN TIK SOM LÖPER I VATTENHÅLET OCH HENNE HAR HAN SÅ KLART FÅTT KORN PÅ..



I VATTENHÅLET HAR DET JU SKETT FÖRÄNDRINGAR...NI SÅG JU GARDINERNA IGÅR OCH HÄR HAR VI EN ÖPPEN PLANLÖSNING SÅ ALLA GAMLA OLJETRYCK MED FRUKTSTILLEBEN HAR NU PLOCKATS UNDAN OCH FÅR VILA TILL HÖST... NYA TAVLOR HAR KOMMIT UPP..NU ÄR DET GAMLA PETITPOINT BRODERIER SOM GÄLLER...I ROSA NYANSER :)




PIONERNAS KNOPPAR ÄR SÅ VACKRA IHOP MED HUNDKAX...NÄR JAG KOMMER NER PÅ TORSDAG HAR DOM NOG BÖRJAT SLÅ UT..
FÖRRA VECKAN KOM NYA KRONOR IN I BUTIKEN OCH DENNA VITA VAR JAG JU BARA TVUNGEN ATT INHANDLA...DEN FICK FÖLJA MED TILL VATTENHÅLET...
 

NU SKA JAG FÖRSÖKA "KNOPPA IN" NÅGON TIMME INNAN JAG BEGER MIG HEMÅT...NATTI NATTI, KRAM VIOLAN

7 kommentarer:

Linneskåpslycka sa...

Pionernas tid är helt underbar:)
Stackars Malte - löptik i närheten till råga på allt.
(Har en löptik hemma-inte skoj.Får försöka hålla mej hemikring ett tag så inte hela områdets hanar blir tokiga)

Ha det fint :)
Kraam

toves sammensurium sa...

huff...når hundene er forelsket /kjær blir de i allefall stresset og har ikke fred på seg et sekund,så dette må nok være pyton for Malte med magen sin.Og for deg,som må ha et enormt underskudd på søvn eller hur?
Men likevel har du energi både til å gjøre det fint hjemme hos deg og blogge om det,- bra for oss :)))
De nye gardinene var nydelige,skjønneste fargene:)
Og peoner er selvsagt blomstrenes dronning - så vakker.Tenk at jeg enda ikke har fått plantet det i hagen...shame on me:)
Nå må jeg våkne til live...tre som vil ut på tur og det vil igrunnen jeg også!
Njut dagen!
Toveklem;)

EM sa...

Vad jobbigt med Malte som fått korn på löptik. Är glad att vi slipper sånt. Så märker vi på Lilleman att det där med markering inte alls är intressant om man är borta nånstans. Hoppas att det inte kommer heller. Det märks att vi är ensamma nu, han är mycket sällskapssjuk.
Vilka härliga pioner. Grannen har massor, jag brukar få av henne när de slår ut.
Hoppas vädret håller i sig. Sol o lagom varm, lite blåsigt men skönt.
kram elsamarianne

Nyanser av vitt sa...

Åh så fint darlingen.
Ha en fin dag.
Kram Agneta

Elsa och Helena sa...

Stackars både matte och Malte...du har så fint i ditt vattenhål...både kronan och pionerna är vackra!

Skicka mig lite energi...mina batterier håller på att ta slut:) Kanske för att det snart är semester men först ska midsommar jobbas.

Puss o kram

Hajan sa...

Det är ju jobbigt för både Dig och Malte.
Men jag tror Malte har det jobbigast
försök att ha en fin midsommar

Hanna sa...

Så fina bilder.
Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna