onsdag 27 juni 2012

EN GOD BOK

 MORRN, ÄNTLIGEN SOL...HOPPAS NU PÅ NÅGRA DAGAR UTAN REGN...MEN DET KAN KOMMA NÅGRA DROPPAR ÄVEN IDAG...
NU HAVER MAN VARIT OCH BUNKRAT LITE NY LEKTYR..HAR ALLTID PLÖJT BÖCKER...SEDAN BARNSBEN...KOMMER NI IHÅG FÖRSTA LÅNEKORTET PÅ BIBBLAN...VAR NOG 5-6 ÅR NÄR JAG FICK MITT...STRÄNGA BIBLIOTEKARIER SOM FOTADE ALLA LÅNEBÖCKER I EN GIGANTISK APPARAT...DOFTEN UTAV ALLA BÖCKER OCH SÅ TYSTNADEN...HÄRLIGA MINNEN...




ATT LÄSA EN GOD BOK ÄR BLAND DET BÄSTA JAG VET..GÄRNA IHOP MED EN GOD KOPP TE OCH GÄRNA EN GOD KAKA DÄRTILL...BLEV MKT UTAV DET GODA ;)





JUST NU SLUKAR JAG BROBYGGARNA UTAV GUILLOU..HELT UNDERBAR...HAN ÄR EN OTROLIG BERÄTTARE OCH JAG FÖRSÖKER HITTA STUNDER VARJE DAG FÖR ATT LÄSA DENNA HÄRLIGA SLÄKTKRÖNIKA..




VAR IGÅR OCH HANDLADE EN HEL DRÖS MED NYA BÖCKER..NÅGRA SER NI HÄR OVAN...BLIR EN HEL DEL HISTORISKA ROMANER..BLANDAT MED LITE SPÄNNING..BARA LÄNGTAR EFTER ATT FÅ LÄSA JUST DENNA...HENNES FÖRSTA BOK SOM HETTE APRILHÄXAN BARA ÄLSKADE JAG..



SER FRAM EMOT MÅNGA GODA LÄSSTUNDER..DOM SKA VÄL RÄCKA NÅGRA MÅNADER :) SOMMAR OCH LÄSNING HÖR VÄL IHOP...ELLER VAD TYCKER NI...


NJUT UTAV DAGEN, KRAM VIOLAN
 

15 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, nu är det bokläsartider, särskilt när vädret är som det är!
Så många intressanta böcker du har bunkrat upp! Tackar för boktipsen!
Ja, idag hoppas vi på uppehåll!
Kram
Lisa

toves sammensurium sa...

så herlig med sol...finn deg en deilig krok med din nye bok og slapp av og kos deg!!!!!Husker selv mitt første ibliotekskort...minnene kom når jeg leste hos deg her...ja det var stas.Dessverre leser jeg ikke like mye som før...jeg "leser" mer interiørblad og blogger.Prøver å lære ungene min til å elske å lese,det er jo en fantastisk verden i "boklandia"!!!!Så sunt og godt for fantasien:)
Her skinner også solen og fuglene kvitrer...en deilig dag i emning :)
Toveklem:)

Eva Linnea sa...

Sommarläsning är också min favoritsysselsättning när det regnar, och det gör det ju MYCKET nu för tiden! Hm. Håller på att rensa ut mina böcker i Stockholm och hittade en bok som såg ut som "Tantsn ...", men den är riktigt bra. Just släktkrönikor gillar jag och det här är en så´ n. Pärlor heter den. Ingen svindlade nivå på boken, men den "duger" i regnet.
Kram från Eva Linnea

Nyanser av vitt sa...

Jag håller med darling. Just nu läser jag bara deckare. Har precis läst ut Keplers senaste och håller på med Rosenlund&Hellqvist.
Visst är korten rara. De kan du ta in tll Romantiska Ting :O)
Njut av dagen
Kram Agneta

EM sa...

Precis alla böckerna är läsvärda. Denise Rudberg är en favorit.
Hämtade tre på biblan igår, jo ja läser vanliga också, inte bara på iPad/iPhone...varav en släktforskningsbok på fjärrlån om bygden där mina förfäder bodde på 16-1700-talet. Det är långt uppe vid finska gränsen så det är hur spännande som helst. Vädret får gärna vara "inomhus-väder" ett tag.
Hoppas Malte-killen mår bättre
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den bokhögen skulle jag gärna ha, har bara läst den ena Denis Rudberg. Och aprilhäxan är en bok man inte glömmer! Sol här också, riktigt sommarväder idag.
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Har varit sol här nästan hela dagen .
har tänkt att hinna över till dig nu i sommar också
Ha en bra kväll
Kram Rosa

Mamma C sa...

Jag har slutat att läsa böcker och gott helt över till att lyssna på dom istället. Förutom när jag åker iväg på semester. Just nu i mina lurar har jag Åsa Larssons senaste. Till offer för Molok.
Kram Mamma C

Linneskåpslycka sa...

En härlig stund med en bra bok är aldrig fel:)
Här har vädret blivit lite mer stabilt som tur är:)
Det behöver inte komma mer regn nu på ett tag.
Hoppas på sol o bad:)

Ha det finast;)
Kraam

annette sa...

Instämmer helt med Dej om att läsa hör sommaren till, skall se till att få hem lite nytt till semestern för jag har nog inga olästa hemma nu, tack för lite lästips, många jag blev nyfiken på!

Kramen

Hajan sa...

Ja det är nog så med mig med,finns inte en kväll i sängen utan en bok att läsa.
Det har msn lärt sen barnsben,mitt rikiga läsintresse blev med Flickorna Julbok.Sen har det hängt med.

Hajan sa...

Ja det är nog så med mig med,finns inte en kväll i sängen utan en bok att läsa.
Det har msn lärt sen barnsben,mitt rikiga läsintresse blev med Flickorna Julbok.Sen har det hängt med.

Hajan sa...

Ja det är nog så med mig med,finns inte en kväll i sängen utan en bok att läsa.
Det har msn lärt sen barnsben,mitt rikiga läsintresse blev med Flickorna Julbok.Sen har det hängt med.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ytterligare ett gemensamt intresse! Jag är som du, har alltid älskat böcker och gör så fortfarande ...

Jag klickade hem en härlig bibba med böcker igår. Just nu läser jag en läskig historia av Mons Kallentoft.

Önskar dig en skön sommar med mycket bra läsning!
Kram Monica

Anna sa...

Läsa hinner jag aldrig! Förutom på semestern. När jag är långt hemifrån. DÅ plöjer jag minsann och njuter! Snart är det semester...:)Denna semester följer det med Virginia Andrews serie om 5 böcker. "Vindsträdgården" Blomblad för vinden etc...Har jag börjat KAN jag inte sluta!
Kram Anna