torsdag 21 mars 2013

ÄNTLIGEN

 God kväll, dra på trisse...ytterligare ett inlägg denna veckan...lovade ju att jag hade många inlägg på lut för här har det hänt en hel del..äntligen säger jag...
 




Har tagit mig i kragen och målat om moraklockan..inköptes för 5 år sedan på blocket och mannen fick hämta den utanför Stockholm :)Ni kanske kommer ihåg att den var cremefärgad med målade rosor..har länge gått och blängt på dessa blomster och velat målat om klockan men nu är det gjort! YES
 




 Under en lång tid har jag velat ta in  mera svart i mitt hem... och nu har det blivit en hel del...förutom klockan har det målats 2 halvmånebord, en del ljusstakar och lite annat smått och gott och är sjukt nöjd med resultatet...fann en ny färg som är helt matt och den var kanon att jobba med..Sedan har denna anlänt idag....
 



 Den är STOR 120x120 cm och ska hänga över skänken i matsalen..handsnidad och så vacker..är så förälskad i denna skönhet..här kommer en närbild...





Härligt nött..det kommer att bli en rysare att få upp denna...blir helgens bravader det..att få till det där sista...kommer bilder när det är klart...
Dags för mig och vilde Malte att ta kvällspromenaden, ha en skön kväll, KRAM Violan


20 kommentarer:

EM sa...

Så himla läcker, hon den svarta damen där i hörnet (klockan alltså :-))))
Visst är svart en tacksam och vacker färg. Här har vi även svart lack. Väldigt tacksamt om man vill ha en yta som ser ut som grått damm... och som är grått damm... det gäller att va vän med statistiken, eller det statiska heter det väl...
kram elsamarianne

Betongglädje sa...

Klockan blev kanonfin, men jag gillar ju svart=)
Vad heter färgen du målar med är lite nyfiken, skall måla lite mer här hemma!
Ha det gott!
KRAMIS Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Klockan blev jättefin svart, fin färg som var lite matt. Ska bli kul och se väggdekorationen på plats.
Kramar
AnnaMaria

Sirpa sa...

Hej! Klockan är jätte fin! Jag gillar svart och inte så länge sen målade jag alla mina sovrums möbler svart!
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

lisashus sa...

Så supersnyggt det blev! Men det visste vi ju redan - eller hur!? :)
Bra jobbat!
Kram
Lisa

Felix sa...

Så snygg klockan blev! Här har vi en gammal stereobänk och skivhylla i svart. Snyggt - och nu modernt igen. Men nackdelen är att svart blir så dammigt... ;-)

Vårvinterhälsningar
Elisabet

bakom berget sa...

Jättesnyggt! Ja, var sak har ju sin tid liksom. Tur att vi har vår kära målarfärg.

Ha en bra dag!
Kram Åsa.

Mycket annat & lite betong sa...

Så skönt det känns när man får något sådant gjort som man tänkt länge! Och snyggt blev det med svart!

Ha en skön helg!
Kram Agneta

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Det är jätte fint med svart matt färg till det vita man har och tavlan är urläcker, kommer bli kanon fint på väggen. Ska bli kul å se sedan när du fått upp den :)
Ha en härlig dag.
Kram Jennie

skifferhuset sa...

Oj vad snyggt det blev med allt målande i nya färger! Ha nu en fin helg,vännen! Kram Iréne

Linneskåpslycka sa...

Såå snyggt det blev med det svarta:))
Du kan få till det så fint:)
Köksbordet var ju himla läckert det med:))

Önskar dig en trevlig helg:)
Kraam Tina

Rosa i huset i vitt sa...

så snygg den blev klockan
ha en trevlig helg
kram Rosa

Veronicas Lantliv sa...

Så vacker klockan blev i svart. Synd bara dammet syns så väl. Kram Veronica.

Avslutat konto sa...

Fint! Det är snyggt med lite olika toner i ett hem, inte allt i vitt.
JÄttefin blev den! Själv har jag för mycket mörka möbler och sånt som är avlutat så jag håller på att klä om små pallar och saker, målar benen ljusa och så får de nya fina tyger... gamla kökshanddukar blev klädsel till några små brudpallar.

Ha det gott,
Linnea

Snögården sa...

Så rackarns snyggt!!!

Kram

Elsa och Helena sa...

Du det blev kanon med det svarta och vilken ny snygg header du fixat till.

Här har solen lyst idag men attans så kallt och blåsigt.

Klappa Malte Bus från mig...KRAMAR

katha´s kortmakeri sa...

Svart och härligt som synden vill jag lova...
Ha de gott!
Kram Katha

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Klockan blev verkligen såå vacker när den blev svart.. Du har lagt ner mycket jobb på den :)
Hoppas allt är bra med dig!
Kram kram
Jessica

Rut och Signe sa...

Fint som snus! Gillar din fina klocka minsann.

Kram Marie

Mamma C sa...

Den blev kanonfin din klocka.
Kram Mamma C