tisdag 26 mars 2013

MALTERAPPORT


 Morrn, så äntligen har det blivit min tur, man kan ju undra om man är bortglömd...men en får väl sätta igång och göra mera jäkelskap så man hamnar här igen..men nu är det ju faktiskt så att födelsedagen närmar sig, två år ska här fyllas och ni har fått läsa åtskilliga inlägg under den tiden... så man ska väl tagga ner lite...





Vad ska man då förtälja...jodå...jag kan hitta på galenskaper...fast inte lika ofta...visst gillar jag mattor fortfarande..visst gillar jag att sno saker..och bli jagad utav matte...visst får jag mina stolleryck härinne så att möbler och prylar far åt alla håll...likaså ute när man sätter fart och springer runt runt matte tills man snort in hennes ben i kopplet så hon inte kan röra sig..det är en syn det....hehe...och då säger hon fula ord åt mig...då är man inte poppis..ofta får jag dom rycken när jag gjort ifrån mig...det är ju bara en glädjeyttring att det är klart...hon fattar som vanligt noll





 Just nu pratar dom ganska mkt skit om mig...för nu måste dom renovera Bossgård efter min framfart..trappan ser inte så fräsch ut...den består inte längre utav fin grå färg utan utav rivmärken...för här går det undan..golven...de vackra gråmålade är inte heller så vackra :0( ..måste göras något åt dom oxå..både nere som uppe....och även köksgolvet...

Så dom anser att jag är en ganska dyr i drift..vadå..det här går väl bara på en 80-100 000..fnys...nya trägolv ska det visst bli om det nu går..annars får dom måla igen..i gamla hus får man vara försiktigt säger dom...så att inte daggpunkten förskjuts...det där vet ni att trägolven vilar på sand i gamla hus och det kan bli fukt om man lägger in nya golv på de gamla... så det ska komma ett proffs och kolla nästa vecka vad vi ska göra..vadå..lite ska dom väl ha att göra.. 





Men man får beröm när man poserar, Malte titta här och titta här...du får man höra att man är en duktig hund...så då är hon nöjd för ett tag..surmatte..men ärligt..vi är ganska sams nu för tiden...just nu är jag lite extra stollig för igår kom Oslogutten hem (yngsta sonen i huset) och då blir man ju lite galen igen och hittar på lite extra dumheter så det det blir lite action igen...
Nää....dags att avrunda för den här gången...Ha de hälsar vilde Malte och Viola

20 kommentarer:

Arja sa...

Halloj Viola!
Vilken härlig Malte ni har och så fint han poserar ;O) Mysigt inlägg, tänk vad dom kan hitta på hihi.
Ha d gott kram Arja

Black Iris sa...

Haha, jag tror nog inte att du har en surmatte. Din matte är nog väldigt förtjust i dig så grann som du är..

Kram Maidi

Synnøve. sa...

Vilken bra rapport du gav oss här Malte. Ja det där med renovering är dyrt det. Men frågan är väl om det bara är ditt fel,hihi.

Du är fin hund, så matte och husse är nog väldigt stolta av dig vill jag säga.

Här är det ju ganska tomt numera. Eftersom din fyrfota kollega Erri är i hundhimlen nu. Vi vänjer oss sakta vid tomheten. Just idag går det bra, för vi har Mats hund här några dagar. Utan en fyrbent klarar man sig inte.
Så var rädd om din matte och husse nu. Du vet, de älskar dig nog väldigt mycket till trots för rivmärken, bus och andra stolligheter.
kram Synnöve.

EM sa...

Hej Malte, Lilleman här! Ja du, det där med stolleryck, det är ju nåt av de roligaste vi har, ju. Brukar du också torka mustaschen på mattan när du ätit? Jag brukar köra hela kroppen mot soffans baksida, jag. Ser lite dammigt o hårigt ut efter ett tag, men hon tar bara dammsugaren, svär åt mig, sen kan jag köra igen.
Just nu tjatar jag för jag vill gärna ta en sväng o kolla morgonnyheterna här ute på ön. Första vändan med husse är så tidig att ingen varit ute före mig... så nu har jag massor att ta igen.
Bry dig inte om det där med golven. Jag har ett nytt ekstavsparkett, jag... men dom har lagt mattor överallt snart...
hälsningar från ön (hon hälsar också...)

Eva Linnea sa...

Ha de själv du "lilla" Malte!!
GLAD PÅSK önskar EvaLinnea

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej kära Viola.
Ja så får man lust att säga sen man läst reportaget från ditt hem.
Man vill ju bara ge dig en stor kram för att du är så fantastiskt duktig.
Magiskt vackert.
Dessutom är du söt också.
Den där berättelsen från vovven är ju gullig, sedd ur ett nytt perspektiv.
Jättefint.
Jag bloggar mycket sparsamt nu mera, maken och jag åker mycket skoter och skidor, och så allting annat som ska hinnas.
Fyra vuxna barn och allting som rör omkring dem och ens hus osv.
Vill ändå skriva till dig och tacka för att du delade med dig från ert fina hem.
Kram Zara

Roses & Angels sa...

Men Malte då har du hittat på så mycket hyss så att matte och husse måste renovera efter dig ? hihih. Roligt att höra i alla fall att du kan vara snäll också eller? är det så? Roligt att läsa om dig i alla fall. NU är det nog dags att lugna sig lite, eller vad tycker du. Snart 2 år. Ha en fin påsk och vad nu en snäll vovve. KRAM ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fotomodell! Inte tror jag att din matte är en surmatte, för inte kan man vara sur när man tittar in i dessa bruna kloka ögon!

Ha det fint!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Äntligen! Trodde nog det skulle dyka upp en rapport bara marknaden var över. Ser verkligen fram mot dessa rapporter, hälsa matte det.
Nospuss
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Kan tänka att matte har mycket att styra med nu när hon har både dig och Oslogutten att ta hand om.

Golven såg jag ju och fick även se ett av dina stolleryck när en parant dam kom till "korvluckan", då blev det fart minsann.

Hälsa matte...KRAMAR

Solveig sa...

Så nydelige bilder og sjarmgutten!! Skikkelig vant til å bli tatt bilder av, han der;o)))
Stikker innom for å ønske deg og dine kjære en skjønn påske! Kose dere masse;o))
Klem fra Solveig

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj
Goa fina Malte måste så klart få lite plats :)
Vet inte om jag sagt det tidigare? Vilket jättefint reportage från ditt hem i J Arc,,,
Du har ett härligt hem!!

Glad påsk kram Monica

Birgitta sa...

Så fint du kan posera och du är en riktigt stilig herre nu.
Glad Påsk till dej och matte.
Kramar Birgitta

Hajan sa...

Äntligen Viola, jag älskar Dig och Jag älskar Malte.Så underbara
foton Du tagit på honom. Tittat 99
ggr tror jag,ser Du nospartiet på första bilden, Gud så söt han är
lilla Maltepojken.Visa Malte vad jag
skrivit (hi,hi) så bliver han lite mallig.Till Dig som är Matte, samla alla Dina inlägg och lämna det till ett bokförlag, vilken bok
det skulle bli. Stor Påsk-kram
från Harriet

Chokladvillan 1910 sa...

Vilka fina Maltebilder ! En riktig snygging ;)Jag har ju ganska ofta dotterns hundar hos mig, så då rullas mattorna ihop...valpen vill gärna visa att det är hennes matta...
Må så gott & ha en härlig påskhelg !
Kram Anki

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ha ha kul att höra från Malte igen. Låter som att det är fullt ös där hos er.
Ha en fin kväll.
Kram jennie

fianathome sa...

100 000..jag svimmar lite. Det var ett högt pris men som sagt...kärlek kan ju aldrig mätas i pengar :)
Din fina Malte är så himlans vacker hund. Ljuvlig rent ut sagt.
Trodde inte det var sån fart i labradorer. Vi har haft en flatte här hos oss för många år sen. Hon röjde som en galning innan det blev hund av henne..Sen gav hon två fantastiskt fina kullar.
Glad Påsk
Fia <3

Veronicas Lantliv sa...

Tror nog att matte innerst inne har ett gott öga till dig trots dina bus.
Kram Veronica.

Mamma C sa...

Tror nog både husse och matte är super förtjusta i dig.
Kram Mamma C

STENLYCKA sa...

Stor påskram till dig!
Önskar dig en underbar helg!
Kram Raina