söndag 10 mars 2013

BUTIKSNYTT


 God Morgon, ännu en vacker dag men ack så kallt om nätter och mornar...här kryper det nedåt mot -15 vissa nätter och det ska tydligen bestå men vi ska visst klara oss utan mera snö..TACK..och det lovas sol till nästa helg då det är dags för vår VÅRMARKNAD :) hoppas prognosen kommer att bestå...
 



 Förkylningen börjar ge vika...tufft när man är egen företagare..man stänger ju inte inte i första taget..två lyckade kundkvällar lyckades jag ändå genomföra och varor har det verkligen sålts så nu har jag blivit tvingad att plocka fram sådant som jag skulle spara till maj..som denna quilt..visst är den ljuvlig och så skymtar ni tallrikshyllan...samma färg..tala om att det är läckert ihop :))))
 



 Även dessa kuddvar plockades fram i fredags...älskar det rosa ihop med det röda..visst andas det sommar och sol..det som vi alla väntar på....jo jag vet...det ska bli vår först...hihi..och påsk...yes..





Igår hängde jag upp lavendelhjärtan i textilrummet..lovar...så gott som varenda kund handlade ett sådant...så nu hoppas jag leverantören har ett lager kvar..blir att ringa imorgon det..
Nu skall här förberedas...stuvar om lagret så att alla utställare ska få plats logen..man får armmuskler utav det här jobbet :)
Ha en skön söndag, har ni inget för er så är ni så VÄLKOMNA, öppet idag 11-17, kram VIOLAN


13 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Underbara färger, så fint är alltihop.
Ha det gott och hoppas din förkylning försvinner snart.
Kramar Jennie

toves sammensurium sa...

Så herlige ting du hadde på lur,eeeelsker fargene og mønstring.Sommer og glede roper det!!!!!
Fortsatt god bedring Viola....ikke gøy å måtte bite tennene sammen og stå på og jobbe når kroppen aller helst vil hvile!
Nyt søndagen!
Toveklem:)

EM sa...

Oj vad du kämpar på! Men visst är det värt det, när det är nåt eget... Här är kallt och blåsigt, men sol, så man lurar sig... nästa helg skulle bli mycket mildare, det tackar vi för.
Jag förstår att de där lavendelhjärtanen åker iväg snabbt! Jättefina. Ja allt är fint såklart...
kram elsamarianne

Unknown sa...

Så himla vackra bilder, som vanligt när man går in på din blogg. Underbart vackra saker du har i din butik. Måste verkligen få ändan ur vagnen å komma ut till din butik.
Kram
Lena

Fågel Blå sa...

Så Mycket fiiiiiiiiiiiiiiiiint!
Får välan ta en sväng snart till din fina butik, i sommar kanske???
På semestern!
Ha en fin Söndag
Kramar Kathrine

Sirpa sa...

Hej! Mycket fina och vårliga saker!
Har en skön söndag kväll!
Kram Sirpa

katha´s kortmakeri sa...

Så underbara saker du "tvingas" plocka fram:)
Snart ses vi vännen.
Ha de gott!
Kram Katha

fianathome sa...

Du är då duktig på att välja dina fina inköp till din affär. Fantastiskt fina kuddar. Duktig är du också på att fotografer allt!!!
<3
kram
Fia

Elsa och Helena sa...

Så mycket nytt och fint men måste säga att bilden i förra inlägget slog alla rekord. Ett ljuvligt vackert foto på Lilla Siri och hennes mamma:)

KRAMAR

Hajan sa...

Det var roligt att det går bra,
det är väl meningen att det
skall säljas.
Jättefina färger på allt
kram/Hajan

Rosa i huset i vitt sa...

Hu vad kallt vi har här idag-20..hoppas helgen blir mildare
kram Rosa

Rut och Signe sa...

Härliga vårfärger. Nä, förkylningarna tar inte hänsyn till att man är egen företagare. Minns att jag stod med magsjuka i affären vid ett tillfälle, inte kul. Har influensa jag också sedan i fredags. Försöker kurera mig så att jag blir frisk till resan på torsdag.

Ha en fin vecka, kram Marie

Mamma C sa...

Inte undligt att sakerna går åt som smör i solsken. För det är ju jättefina grejer du har.
Kram Mamma C