söndag 3 maj 2015

70-TALS FYND


Hoppas ni har haft en skön Valborg. Vädret har ju inte varit det bästa men idag har det varit sol och värme igen och det tackar man för..

Dagens collage är från min matsal där mitt gamla vackra piano står. Fyndat utav en granne i mitten av 70-talet för 200 riksdaler. Älskar det som möbel, går inte att spela på för stämningen håller inte mer än några veckor men jag har ju ett till om jag vill klinka...den som spelar mest just nu är barnbarnet Siri 2 år :-)

Nu börjar min ledighet några dagar, hoppas solen blir kvar och jag ska bara ta det piano....nu fick jag till det

Ha en fin kväll, kram VIOLAN

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan lätt tänka mig att en två-åring gillar och spela, allt som låter är kul. Fint collage.
Hoppas du får soliga dagar nu när du är ledig.
Kramar/AM

lisashus sa...

Ja, där fick du till det! :)
Jag kan tro att det blir liv och rörelse hemma hos er när Siri är och hälsar på! Pianoklink kan jag tänka mej!
Ditt gamla piano är verkligen så vackert - ett riktigt konstverk! Otroligt att du köpte det för endast 200:-.
Här har varit mycket med konserter och uppspel med Zarah-gänget, sista tiden, men jag ska också försöka koppla av lite i veckan som kommer.
Hoppas att vi får lite värme och sol också!
Kram
Lisa

Hajan sa...

jag älskar instrument i hemmet över huvud taget.
Hade själv en underbar gammal Taffel som var jättefin, memn efter an flyttning var Taffeln lika stor som lägenheten, så
den åkte vi in med till Aktionskammaren.
Så kan det bliva ibland.

Erikslundsliv sa...

Vilket härligt piano! Det är verkligen en praktfull möbel och så vacker även om det inte spelas på det så mycket. Önskar att jag fortsatt spela själv men tröttnade innan jag lärt mig speciellt mycket och nu minns jag ingenting tyvärr. Så kan det gå när latmasken slår till.
Kram, Ann

G:a Affären sa...

Och så ännu ett fint collage!
Det var ett vackert piano, när det är så dekorativt blir inte ljudet så viktigt.
Hoppas du hade sköna lediga dagar!
Kramar /Cia