tisdag 12 maj 2015

FÖRSOMMARTID


 God kväll, då skriver jag om inlägget en gång till för Blogger har fått fnatt idag med att blanda text och bilder huller om buller så vi får se om jag kan lägga ut detta inlägg...

Befinner mig i vattenhålet och det är verkligen balsam för själen att få vistas här den vackraste tiden på året

Idag skulle jag jobba i trädgården hela dagen men det har varit åtskilliga regnskurar så jag har fått varva ogräsrens med bokläsning, värre kunde man ju ha det




Har en tomt både med skog, berg och gräsmatta samt ett stort land med rosa och vita perenner. Just nu blommar denna skönhet. Löjtnantshjärta är bland den vackraste blomman jag vet och varje litet hjärtat är ett konstverk för sig
 



Imorgon blir det att återvända till Bossgård för att ta emot åtskilliga varor och förbereda fyra dagars jobb. Har öppet som vanligt denna lånhelg.

Önskar alla som tittar in en skön majkväll, kram VIOLAN
 

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Älskar denna blomma jag med.
Kram Mamma C

lisashus sa...

Absolut bästa tiden, och det säjer man väl i flera veckor framöver nu! Ja, löjtnanshjärta är favorit här också. Idag gjorde jag ett nytt försök och planterade en för tredje gången - hoppas på att lyckas denna gång - det blev en vit!
Ha det gott!
Kram
Lisa

Mys och hemtrevnad sa...

löjtnandshjärtan är bara så ljuvliga...kramis semlan

Hajan sa...

Jaa det är som den vore gjord för hand, och inte genom dess växt.

Löjtnanshjärtsn stämmer väldig bra för denna blomma.


kram Hajan

Finaste mattan sa...

Varför finns den inte i nya trädgårdar... en liten undran... : )

Erikslundsliv sa...

Så fint med Löjtnantshjärtan! Jag hade ett med vita blommor men tyvärr så dog det av någon anledning. Här har inte blommorna kommit så långt än men de är helt klart på gång.
Kram, Ann

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag älskar också dessa blommor, det påminner mig om barndomen, min mormor hade det överallt i sin trädgård :)
Hoppas allt är bra med dig :)
Stor kram
Jessica