lördag 9 maj 2015

HUSETS HJÄRTA



God förmiddag på er, är i startgroparna för en jobbarhelg men hinner först med ett inlägg

Husets hjärta heter dagens inlägg och nog är mitt kök hjärterummet

Det är här vi tillbringar vår mesta tid och detta rum förändras på något sätt varje vecka...ni vet ju hur jag är...




 Denna vecka har jag roat mig med garderob- och förrådsrensning, välbehövligt kan jag lova och då gör man ju sina fynd i gömmorna

Den broderade tavlan med rara hunden var mitt första auktionsköp som 19-åring och än i dag tycker jag att den är bedårande...gissa om jag letat efter den..blev så glad när den återuppstod

Det gamla frukttrycket har vi ärvt från mannens mormor och har alltid varit svag för just dessa motiv





Så nu pryder dom köksväggen igen. Fann även en gammal korg i en garderob och den tyckte jag var så somrig så den fick komma fram igen

Som synes är jag fortfarande svag för gamla saker med gärna patina och detta kommer jag vara livet ut, älskar att blanda olika stilar så det blir min personliga





Önskar alla en trevlig majhelg och har ni vägarna förbi så är ni så välkomna till butiken, öppet hela helgen 11-16, kram VIOLAN

5 kommentarer:

Hajan sa...

Det var fint i ditt kök, hemtrevligt på något vis.

kram Hajan

Mys och hemtrevnad sa...

jättefint i ditt kök...kramis semlan

hesan sa...

Vilket fint kök du har men är det alltid lika stylat och fint??
Helena.

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt kök du har
Har du plats kvar för mig den 18/7 ?på loppisen
kram Rosa

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Ett verkligen ett mysigt och hemtrevligt kök du har. Så fint och ombonat. Kram Susanne