onsdag 15 juni 2011

ETT ROSA INLÄGG

Goder Morgon, håller på och förbereder avfärd ifrån vattenhålet, är ju jobbardag idag och har mina 10 mil att köra..

Igår var det molnigt väder och det var väl tur det... för annars hade jag väl legat raklång ännu en dag ( i solstolen) så istället städades det inför midsommar...är ju redan nästa vecka



Fönstren fick sig en omgång och i stora burspråket blommar mina vackra Mårbackor, är nu inne på sitt 10:e år..

Dom här krukorna älskar jag, har dom i gårdsbutiken och kommer ifrån Dommo..det står åtskilliga utav dessa i burspråket



Under sommaren är jag så svag för de rosa tonerna...både utom som inomhus..

I vattenhålet har jag 3 st färgställningar på mina pioner och dom är just nu helt underbara..





I slutet utav förra veckan anlände den här CTC-väven..har ni sett, tror gårdsbutiken har sommarens vackraste "vaxduk"



Dom rosorna kunde jag inte motstå så nu ligger en vacker duk ute på ett av mina trädgårdsbord



En av storsäljarna i mina butiker har oxå fått följa med till vattenhålet, nu står denna väggklocka på ett av nattduksborden :)

Den finns även att köpa i NÄTBUTIKEN



Nu väntar lite småfix innan vi ger oss iväg till Bossgård...Ottoson och jag

Ha en fin dag, kramen från eran VIOLAN

22 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Viola !

Kul att få se hur Du ser ut.Som de skrev till mig.
Bloggvännen har fått ett ansikte.
Hur kul är inte det.
Rosa topp dagen till ära, min X-makes 71 åriga födelsedag.

Ha en finfin dag.

Kram Marie-Louise

Lisas torp sa...

Betydligt kyligare väder nu! Det borde betyda utflykter till Gårdsbutiken...?!

Så vackra krukor till Mårbackorna!
Ja, den "vaxduken" var otroligt vacker....får fundera lite på den!
Kör försiktigt nu och lycka till med dagen!
Kram
Lisa

Pysselpalatset sa...

härliga ting... vill ju ha allt... nu när kylan kommer kanske folket strömmar till... vi får hoppas det... Själv är jag vit nästan överallt efter att ha målat några korgstolar som ska ner i butiken... önskar dig en skön onsdag kram Jeanette

Fågel Blå sa...

He Viola!!!!
Åhh så fint med rosa!!!!
Gillar dína vackra krukor!
du visar alltod så mycket fint här!
Hoppas du får en fin dag!
kramar Kathrine
Fågel Blå

liven sa...

Heisann
så mye fint....vakre urner og en nydelig duk! Den er noe å ha til sommerbordet!

Ønsker deg en fin dag...og kjør forsiktig!

bakom berget sa...

Jag känner nog däremot att jag gärna skulle vilja ligga raklång i solstolen nu, men va fasiken... det är ju svinkallt här! Idag har det regnat och åskat. Burrrr :(
Den duken var verkligen fin. Lagom mycket rosa toner tilltalar även mig. Såå somrigt och vackert.
Här har man dragit på sig en rejäl förkylning. Jag skyller på skitvädret!
Ha det gott! Kram Åsa.
ps. Såg du att jag mailat dig? Ds.

Hanna sa...

så fina mårbacka krukor.
Kram
Hanan

Elsa och Helena sa...

Är också svag för rosa toner och rosor i övrigt:) Det fanns en tid då jag svor på att aldrig ha rosa i mitt hem igen! Tur man kan ändra sig:) Puss till dig.

Nyanser av vitt sa...

En sån fin klocka har jag också. Hur stor är den underbara duken darling?
Kramis

Et hus i en hage sa...

Kjempe flotte krukker og blomster!! Jammen godt det er flere som må jobbe litt også;) ;)!! Jeg har fri i helgen, og da drar jeg på hytta, som vi kaller det i Norge..
Håper solen kommer tilbake:)!
Ha en fin fin kveld!
Klem Tone-C

Vita Falkens Lantliv sa...

Pionerna är så vackra nu! Oj oj vilken vaxduk! Riktigt romantisk och somrig, ljuvlig!

Ha det så bra i vattenhålet;)

Kram Susanne

Eva Linnea sa...

Den mest romantiska vaxduken jag någonsin sett! Söt. Det kanske finns några meter kvar till mig när jag svänger förbi. Troligen kommer jag att kunna stanna till torsdag den 23/7, om du är hemma.
Kram från Eva Linnea, som njuter av den rosa pionprakten i min trädgård.
Den bästa tiden är nu!

Kamomilla sa...

Nu säger de att värmen ska komma tillbaka för ett tag. Hoppas det. Fast inte HETTA- det gillar jag inte.

NinaH sa...

Rosa är aldrig fel!;-) (Undertecknad svag för färgen även den mörka årstiden!;-)...)
Vackra ting från butiken- krukor, vaxduk, klocka...! Jag ser verkligen fram emot ett Bossgårdsbesök denna sommar! Hoppas det ska "funka" med ett stopp!

Anna sa...

Visst är pioner underbara! Min absoluta favoritblomma! Försöker få till en pionrabatt som ska bli lika fin som grannens överdådiga, men det lär ta några år till...Än är det långt därifrån.
Vilken helt ljuvlig vaxduk! Tänk att de finns så fina nuförtiden!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Viola! Krukorna är helt underbara. Det blev så fint med Mårbacka pelargonier i dom.
Kram

Cc sa...

Verkligen fina krukor å jag förstår att du inte kunde motstå duken helt underbar. Kram

Mamma C sa...

Kallt på morgonen och lite varmare under dagen. Så är vädret nu tycker ja. Vilken fin vaxduk.
Kram mamma C

katha´s kortmakeri sa...

Hejsan!

Ja det mönstret och färgen gillade jag skarpt och att den klarar ett ute liv är inte sämre.

Kram Katha

Puumuli sa...

Vi hade också några regniga dagar i mitten av veckan så jag passade på att städa lite på torpet. När det är vackert, vill man ju vara ute i trädgården och hushållet får klara sig med lite mindre städning...

Den där vaxduken är superskön, så romantiskt somrig!

Ha en fin helg!

Kramar
Sari från Puumuli

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Lever du efter tandläkarbesöket?
Kram
Marie

Stina sa...

Nu är det så här, att... vi här i Bjursås kanske ska öppna en klubb för tonfiskar.
Det regnar nämligen bara och vi tänkte utnyttja det lite. Men jag känner bara EN enda pratande tonfisk, så vi tänkte börja med dig. Vi vill ju liksom höra hur det upplevs innan vi bygger ut. Går du med på det. Om du glömmer fenorna så har vi badring för vassa fiskar som du.;-) Puss