torsdag 23 juni 2011

MIDSOMMARHÄLSNING

Goder Morgon, idag har man vaknat till ett ihärdigt regnande...förr gnällde man att det var så torrt ute och nu håller vi istället på att regna bort, tror det regnat varje dag sista veckan..

Men imorgon ska vi få sol i Västerviks skärgård för det är dit jag ska bege mig ikväll, till mitt älskade vattenhål



I glashuset har det intagits åtskilliga midsommarluncher och det kommer det att även göras i år..


Älskar detta glasrum som vi byggde för 4 år sedan och här kan man vistas från tidig vår till sen höst :)

Den här zinkbaljan med porslinsrosor med ljusskålar ska plockas fram, blir så fint att tända på kvällen när den goda grillmaten ska avnjutas



Tror att ni redan upptäckt att vattenhålet varit med i sista numret i villaliv



Har ju varit väldigt anonym tidigare, funnits med i andra reportage men enbart med någon bild i profil och så till detta....totalexponering..blandade känslor kan jag lova..




Ikväll bär det då iväg för midsommarfirande, här har vi firat midsommar i 23 år...:)




Men allra först ska här jobbas klart, har öppet som vanligt 12-18...:)

Tänk att man blivit så modig (iiihhhhh)..så därför en midsommarhälsning till alla som tittar in..


30 kommentarer:

Lisas torp sa...

Det ser ju verkligen lovande ut för er med midsommar i glashuset - där kan ni ju trotsa vädret i midsommar....det ser ju lite vanskligt ut i stunden!
Så härligt att ha ett glashus...!

Jättefin bild på dej i reportaget!

Ha nu en riktigt härlig midsommar i Vattenhålet!
Kramar
Lisa

Home No.1 sa...

Hej Violan, snygging ;-) vad modigt av dig att äntligen visa dig vännen hihi.. JO jag tror på SOL i morgon för här står det som spö i backen och det vill vi inte ha!
Ha en Glad Midsommar! Kram Annica.

Cajsas Faster sa...

Ha en skön helg. Ni sitter ju under tak om det skulle komma en skur, eller två.

Fina reportagebilder! Klart du vågar visa dej! Du är ju modig!

Kram Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag tänkte faktiskt på det när jag såg reportaget.
MEN!!!! Är Violan med på bild så där......
Du är jättefin, så jag tycker det var dags *hi, hi*
Ha nu en riktigt fin midsommar och njut - bara njut!!!!
KRAAAAM Mia

STENLYCKA sa...

Så underbart vackra bilder som alltid från dig!!!
Jag önskar dig och din familj en underbar midsommar!
Var rädd om dig
Varma kramar!
Raina

Ett ögonblick sa...

Hallå där Viola!

Jag önskar Dig en riktigt Glad och Trevlig Midsommar!!

kram lisamaja

(eddas) sa...

Så flott det er det huset....
kos dere og nyt aftenen..
klemklem

Stina sa...

Men tonfisk-Berta!

Jag såg dig allt i Villaliv och tänkte säga det här, men man är senil och allt vad det innebär.
Jodu... de där svintofrillorna...;-)
Trasselsudd och sån't.
Fin är du din lilla söt-Berta... trots att du har gälar och fenor.
Kram Stina

Anette sa...

Hej
Vilket underbart glashus förstår att ni är där mycket,jättefint.
Tusen tack för paketet vart super nöjd med krona o bokgömma.
Ha en skön helg .
Kramen Anette

Mys och hemtrevnad sa...

vilket perfekt ställe ni har att fira midsommar på, önskar att den blir riktigt härlig för oss båda...missat reportaget i villaliv, finns den ute nu? kramis semlan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Finare midsommarhälsning kunde du inte ha skickat, det foto är så bra. Ha nu en riktigt glad och fin midsommar i ditt vattenhål.
Kramar
AnnaMaria

Nicole sa...

Så härligt med reportage och att du ställde upp på bild! Vet att det krävs massor av mod. Har själv tackat nej till erbjudanden om reportage, men kanske jag också vågar nån gång...
Var dock med i radion en gång, och det var tillräckligt spännande ;).

Underbara bilder från vattenhålet.
Hoppas att ni får en fin midsommar med härligt väder!

Kram, Nicole

EM sa...

Så fina bilder!
Både på uterummet och dig själv.
En blomma bland blommor. Se, det var väl inte så farligt...
Ha det nu riktigt underbart i helgen
kram elsamarianne

Ord & Känsla sa...

Vilket vackert glashus!
Vi håller på att bygga ett uterum, men snart regnar vi bort och man blir ledsen och arg när man inte kommer någonvart:(

Ha en skön midsommar!
Kram Helena

Härliga Livet sa...

Så mysigt ni har i vattenhållet. Kör försiktigt i kväll.
Ha en super mysig Midsommar.
Många kramar Pernilla

Anna sa...

Vilket helt UNDERBART glasrum!!
Ha nu en härlig midsommar, ät och drick gott!
Kram Anna

Lilla Lycksta sa...

Hej Violan!
Inspirerande att titta in till dig. Ha en jättefin midsommar. Vi hoppas väl att solen lyser på oss alla.

Kram Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Åhh så fint du har det i din glasveranda, inte alls avis;)))

Önskar dig en riktigt trevlig midsommar i vattenhålet:)

Kramar i massor Susanne

Mamma C sa...

Ha en toppenfin och skön midsommar i dittvattenhål.
Kram Mamma C

Elsa och Helena sa...

Glad Midsommar Viola, ha det så skönt i Vattenhålet! Puss

Vitt hus med svarta knutar sa...

Trevligt reportage om dig i Villaliv och fina bilder från ditt vattenhål. Önskar dig en riktigt fin midsommar!
Kram,
Regina

Torpliv sa...

Vilka härliga bilder på ert vackra ställe! Tittar in för att önska dig en fin midsommar i skärgården!
Kram
Petra

annette sa...

Underbara bilder, och verkligen en fin bild på Dej från tidningen.
Hoppas vädret är bättre hos Dej än här, från blå himmel tidigare till mulet och väldigt blåsigt just nu!

Men det kan ju skifta snart igen;)

Ha en fin Midsommarhelg!
Kram!

annette

Snögården sa...

Hej!
Tack snälla söta du för att du tittar in hos mig.Jag lyser med min frånvaro nästan överallt.
Trivs som fisken i vattnet på vinden ,tur är väl det ...
Glad midsommar på dig med /ha en underbar dag.
Kram Anni

katha´s kortmakeri sa...

Önskar dig en underbar midsommar!
Kram
Katha

Den Grønne Baljen sa...

Nydelig glashus dere har... skjønner godt du trives der...

Og en flott dame er du Viola...

ha en fin midtsommer 0)

klemmer

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att ha glashuset då kan det ju vara vilket väder som helst för er. Så du har nu tagit steget och slutat helt som lärare, skulle jag också kunna tänka mig, men vet ju inte vad jag ska göra istället. Läste reportaget idag igen när jag hittade tidningen i en hög i köket;)

Önskar dig en riktigt skön fortsättning på midsommarhelgen!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser härligt och vilsamt ut i vattenhålet:) Hoppas ni slapp regn! Själv firade jag som vanligt i Kvarsebo och där lyste solen på oss:)

Kram Annica

Ainosofia sa...

Så här har du vackra bilder på din blogg <3

AS (FINLAND)

Nyanser av vitt sa...

Ja du darling äntligen törs du visa hur söt du är och ert uterum går inte av för hackor. Hoppas midsommar har varit fin. Vi höres i veckan.
Kramisar