onsdag 1 juni 2011

VÅRT NYA GLASHUS

En härlig sommardag har vi haft denna första dag i juni och det vackra vädret ska fortsätta hela helgen :)

Nu äntligen har jag fått till några bilder på nya favoritstället på Bossgård, hela förra veckan gick åt till att få till detta glashus


Det livar ihop med poolen och därifrån har vi utsikt över hela trädgården

Är så nöjd med detta glashus som är inköpt på Willab och vi har höjt takhöjden, satt in dubbeldörrar och specialbeställt denna taklist med franska liljan...detta för att växthuskänslan ska dämpas..men visst används det även till odling


15 kvm är ytan på detta glashus och vi har fått plats med mkt möbler och växter..

Nya korgstolar är inköpta, de övriga möblerna är olika loppisfynd som gjorts de senaste åren


Som detta ekskåp som har flera hyllor, perfekt till förvaring och den gamla spånkorgen rymmer virkade plädar för kyliga kvällar



Här inne finns snöflingor och vita pelargoner, älskar ju vita blommor



Ett olivträd har inhandlats och så odlas det tomater och paprika..



Igår kom flera sändningar med varor och icke kunde jag motstå denna provdocka...tills vidare får hon stå här i glashuset



Underbara former på denna provdocka och tror nog att kunderna kommer att gilla henne :)



Så fort jag får en stund över så sitter jag här...trivs alldeles förträffligt i nybygget

Ha en skön långhelg, kramen från eran VIOLAN

39 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Så underbart glashus du fått där. Förstår att du är glad och nöjd. I mitt huvud växer det fram ett växthus sedan en tid tillbaka. Det ska dock inte köpas utan byggas. Får bearbeta älsklingen ,haha.
Kram.

Härliga Livet sa...

Tack snälla du för i går. ville inte lämmna glashuset när jag fikat färdigt, det va så mysigt där. Idag har jag lagt kuddarna på min säng jag köpte av dig. Super fina. korten vet jag inte riktigt hur jag ska göra med enu , men det kläcks ideer då och då.
Ha en super skön helg.
Kram Pernilla

Lyckans Smed sa...

Åh, ett sånt vackert växthus önskar jag mig med, men först måste jag ha en tomt att ställa det på. Det ryms väl knappast på balkongen...
/*

Kamomilla sa...

Oh! Vad jättefint det är!! Härligt att sitta där ocksåe en regnig dag... Inte sant?

tre nyanser av vitt sa...

Åh vad härligt! En sådan står högt på min önskelista också. Förstår att du njuter där så ofta du kan.
Kram Marie

Lisas torp sa...

Äntligen en bild på glashuset! Du, jag tar nog en tur på cykeln nån kväll framöver!
Så vackert det blev!!!Jag är idel, ädel nyfiken s.a.s.!!!
En säng borde du har där också för att ligga och dåsa i och läsa härliga böcker....!!! Ja, du ser - fantasin börja skena direkt!!!
Nu kör jag slutspurten här och hoppas komma ner imorron - äntligen!!!
Kram
Lisa

Anette sa...

Men va toppenfint de är o inne va de lika fint o mysigt förstår att du sitter där ofta.
Ha de så mysigt i ditt fina växthus :)
Kramen Anette

Vita Falkens Lantliv sa...

Wow!!!!!!!! Inte alls avundsjuk!!!!!!! Ser så fantastiskt fint ut:)

Kram Susanne

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Det var inte dumt. Förstår att du gillar läget!
Carin

Hammarsbacken sa...

Oj, oj, oj vilket underbart glashus. Jag förstår att du trivs där. Ute fast inne liksom... Vad fint du har inrett. Kram Sonja.

vadmalen sa...

Grattis till det urtjusiga glashuset. Jag ser dina två urnor på bordet. Jag köpte ju en likadan hos dej och jag är så nöjd med den.Ha nu en skön helg!!
Kram
Birgit

Hanna sa...

så snyggt.
Ha en fin lång helg!
kram
Hanna

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt glashus!

Kram från Australien♥

Bitte sa...

Vilket fantastiskt växthus ni har, jag förstår att du trivs där :-). Du har inrett det så smakfullt också! Jag kan nästan känna pelargondoften... :-).

Ha en fin långhelg!

Många kramar
Bitte

Ann-Catrin sa...

Vad härligt det ser ut... ni kommer stormtrivas där .. igår kväll satt sambon och jag i vårt och fikade på kvällen med tända ljus..
Ställ in en säng vetja... det har jag.. det är underbart att liga där och läsa.

stor kram
A-C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev Viola! Att du la till takkrönet var jättesnyggt, måste vara som en dröm och sitta där. När du nu har tid och sitta, skulle inte tro det är så ofta.
Önskar dig en härlig långhelg
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Så otroligt snyggt det blev, det ståtligaste glashus jag sett!! Måste vara härligt att sitta där när det regnar också. Ha en skön dag och klappa Otto Gubben och Johanna Panna...pussen.

Anonym sa...

Vilken njutplats frun har skaffat sig. Jag är inte alls avis jag :))))

Åh det ser underbart ut!

Såg att en av grannarna skaffat detta röda från Wilab och det var riktigt snyggt tycker jag

Ha en underbar ledighet

Kram Lena

Anonym sa...

Hej Viola! Vilket fint glashus! Provdockan är ju helt underbar.
Kram Från Ann-Christine.

Behindabluedoor sa...

Hei Viola.
Gratulerer med nytt glasshus/ utested:)
Der kommer du nok til å kose deg masse fremover.
Flott innredet og stylet:)

Ha en fin dag.

Sommerklem fra MOna

Willewira sa...

Underbart!!! I detta glashus kommer du få många ljuvliga timmar....

Jag ska försöka komma ifrån och ta en tur till dig snart. Måste ju titta på underverket och få ge dig en kram!! Det var sååå länge sedan.

Här är det fullt upp med grävande av grund och diverse annat... ska försöka ta mig tid i helgen och skriva lite i bloggen. Annars kan du titta på mina små foton i FB...

Sköt om dig vännen och njut nu av ditt underbara växthus!!

Kram Willewira

bakom berget sa...

Äntligen! Va fint det blev. Undrar just om Johanna kommer att flytta in där. Jag har ju växthuskatt och han stortrivs. Visst är det gott att kunna sitta ute om kvällarna, även om det blåser och småregnar lite, att tända sina ljus och njuta av trädgården i sommarkvällen. Där kommer ni att ha det bra.
Här skall det resas husstomme i helgen.
Ha det gott! Kram Åsa.

EM sa...

Men oj! vilket underbart vackert glashus. Och vilken inredning!
Hade jag ett sånt, skulle jag bo där hela sommaren, och halva hösten också...
Men jag får njuta av mitt kök, som nu är klart (eller nästan i alla fall).
Ha en härlig helg
kram elsamarianne

skifferhuset sa...

Å ett så underbart glashus du har fixat! Så mkt vackert som vanligt i dina inlägg! Tog mig i kragen och städade upp i mitt växthus efter all plantering när jag såg dit underbara stå där, har för tillfället 15 små planteringar i krukor som ska sponsras till en hästtävling under helgen och så mina tomatplantor som växer som bara den! Ha en underbar helg, Viola! Kram Iréne

annette sa...

Ha det så gott nu därute i byn, njut av Ditt underbara glashus, det blåser ju som sjutton konstant så där blir nog väldigt fint att sitta och njuta!

Själv drar jag iväg på äventyr;)

Kramar!

annette

Eva Linnea sa...

Det blev ju hur läckert som helst!! Ska bli kul att se det i verkligheten ... någon gång. Jag hör av mig när jag är på G ner för sommaren (dagen innan midsommarafton).
En skön långhelg önskar jag dig också!
Kram från Eva Linnea

Mamma C sa...

Wooow, vilket ställe att sitta och mysa på. Det var ett jättevackert växthus niskaffat. Ha en toppenfin helg du med.
Kram mamma C

lavendel mio sa...

Så nydelig glasshus du har fått, og så fint du har dekorert der:)
Der kan du sitte å nyte livet om det regner ute også;)
Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

katha´s kortmakeri sa...

Å så fint det blev med snygg inredning och kryp avståndet till poolen är ju inte helt fel om du blir för varm under filten.

Ha de gott!

Kram Katha

Mia, New Room Interior sa...

Så fint det var!! Her kan dere nyte vår, sommer og høst!! :-) Ha en super helg, Viola!! KLEM

(eddas) sa...

Så herlig et glasshus,ja der blir det mange kosestnder i:)
Ha en fin sommerdag..her blir det strålende i dag..
klemklem

Linneskåpslycka sa...

Såå fint det blev.
Det påminner om växthuset här i Björke.
Där blir det härligt att sitta o njuta i sommar.:))

Önskar dig en fin långhelg.
Kramar från oss.

Torpliv sa...

Så fantastiskt fint det blev, förstår att du trivs där!
Önskar dig en skön helg!
Kram
Petra

Synnøve. sa...

God fredag på dig min vän.
Vilket vackert växthus.
Kan tänka mig det blir många sköna kvällar i det när det blir lite kyligt ute.

Förstår att du har mycket att stå i nu. Sommaren som ska vara en skön tid har en tendens att bli hektisk.
Här ska vi försöka ta det lugnt.

Men nu väntar en tur med partnern och så lite tvätt. Perfekt torkväder idag :))
Kram Synnöve.

Cajsas Faster sa...

Grattis! Vad fort det gick och vad fint det blev.

Njut av ditt fina glashus och ha det så skönt i sommarvärmen.

Kram Marie

Anna sa...

ÅH! Så fint det blev!! Jag är milt sagt avundsjuk...:)
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Åhh.. Viola så fint det blev, där skulle jag också sitta så ofta jag hade tid.
Den där provdockan var bra läcker, det blir nog många kunder som vill ha den.
Är lite nyfiken på en sak, var det du som bjöd på trähästen i kväll på Tradera, det var nämligen någon som hette Violan?
Önskar dig en fin helg med sol och värme. Den här dagen har varit perfekt och kvällen precis som sommarkvällar skall vara.
Kram Raina

Rummet för välbefinnande sa...

Men jösses så fint......
Där kommer du att få många härliga stunder. Tänk att sitta där på kvällen med levande ljus tända.
Vi har haft helt fantastiskt väder här idag och jag har njutit av det ska du veta. Skillnad mot att bo i lägenheten alltså. Bara öppna dörren och gå ut på gräset..... Ahhhh, vilken lyx.
Ha en fin fortsättning på helgen.
Stor kram Mia

Körsbärshöjden sa...

Ser helt underbart ut, ditt glashus.
hoppas du hinner njuta lite och luta dig tillbaks i sommarvärmen.

Ha en toppenhelg