söndag 19 juni 2011

REGNET DET BARA ÖSER NER....

God Morgon denna regniga söndag, har precis skrivit några rader på FB och då dök denna schlagerdänga upp i hjärnkontoret..regnet det bara öser ner och jag blir så våt om både skor och strumpor... tror det var Siwan som sjöng denna i början på 70-talet...:-D



Så här har det sett ut sista tiden i trädgården, blommor som är tyngda utav regndroppar, som vackra jasminen som doftar över hela Bossgård


Liljorna blommar med sin härliga färg mot gårdsbutikens vägg, en ljuvlig färgexplosion bjuder den på



Utanför biblioteksfönstret är denna ros översållad utav vita blommor, tittar ni noga så är det spegelblänket ni ser i vattentunnan och Violans lillfinger spretar för fullt när det ska fotas ...hahaha...



Rosen var pytteliten när jag tog över gården men med lite ny jord och gödsel så har den verkligen växt till sig, vet inte vad det är för sort..någon som kan hjälpa mig...


Har inte så mkt att berätta...det är mest jobb och trädgårdsskötsel som mina dagar består utav..låter kanske lite enformigt men jag trivs som fisken :)



Kanske några hittar hit i regnvädret, öppet som vanligt 11-17, hoppas vi ses

Kramen från eran VIOLAN

23 kommentarer:

liven sa...

En nydelig blomstring hos deg Viola!!
Her regner det ikke i dag....jippi.....og jeg skal stå ute å male tenker jeg :o)

ha en fin søndag :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Regnar snart här också, himlen är mörk grå. Så fin ros du har, jättevackert mot den röda väggen.
Hoppas du får många kunder.
Trevlig söndag
Kramar
AnnaMaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Och jag som hade hoppats på att få måla... Nåja, regnet behövs och när jag går på semester har jag beställt sol:)

Kram Annica

Cajsas Faster sa...

Ha en skön dag! Trots regnet. Jag ska vila:)

Kram Marie

Torpliv sa...

Härligt med doft av jasmin! Min växer så att det knakar, men den vill inte blomma. Får nog försöka pyssla om den lite extra..
Så roligt att lyckas med den vackra rosen, den ser ut att trivas bra nu! =)
Regn hos oss idag också, får nog bli lite pyssel inomhus...
Ha en bra dag!
Kram
Petra

Lisas torp sa...

Så härligt med regn för trädgården! Jo, blommorna bugar djupt just nu!
Så vackert det blommar hos dej! Rosen känner jag ju igen, men vet inte namnet.

Här blir det en innedag - skönt!
Ha en bra dag i butiken!
Kram
Lisa

Livsnjutaren sa...

Regn här också. Lite tröttsamt efter en vecka nu. Ljuskronan är underbar. Hittar den inte i nätbutiken. Vad kostar den?

Livsnjutaren sa...

Jaaaa jag vill absolut köpa en ljuskrona. Har du kvar min adress;)

Solveig sa...

Det har vært ganske så vått her også i det siste, men i dag skinner solen igjennom så det er håp;o)
Jeg skulle så gjerne ha funnet din butikk i sommer. Skal over til sør Sverige så det er kanskje håp...?
:o)
Ønsker deg en flott søndag.
Klem fra Solveig

Betongglädje sa...

Idag regnar det för fullt minsann!! Med lite värme på det så kan man nog hitta lite av skogens guld =) Idag är det nog shopparväder. Vi skulle åka in till stan och fixa lite, växla pengar osv. men tyvärr är det massor av vatten ute, men inget inne :( väntar på rörmokarn för åtgärd!
Ha det super!
KRAMAR

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fina blombilder!
Jag hade kommit direkt till loppisen om det hade varit lite närmare att åka till dig.
Kram Anette

Fågel Blå sa...

Hej Viola!!!
Ja du det regnar här också,,
och jag som hade tänkt gått ut och rensa i en rabatt!
Hmmm nu får jag göra det en annan dag!
Snart har vi semester, det skall bli så skööööööööööööööööönt!
Hoppas du får en fin fortsättning på Söndagen!
Kramar Kathrine

annette sa...

Ja, och regnet det fortsätter, undrar just om lantbrukarna tycker det är för mycket snart;))
Tur att vi ändå kan njuta av vackra bilder på underbara blommor hos Dej, fast dom är ju ännu vackrare i verkligheten om solen lyser på dem!

Ha det gott i veckan!
Kramen!

annette

Rut och Signe sa...

Åh, ledig dag! Lite shopping på stan och ett par inhandlade jeans efter att ha letat jeans i flera månader. Fick tag på ett par med hög midja och stretch. Supersnygga! Kort vecka, igen, sen drar vi till Danmark. Ha det gott i veckan! Marie

Eva Linnea sa...

Ja nog har vi njutit av regnet i dag mina kurskamrater och jag. Tur det finns regnkläder, men det var några stackare som inte hade tillräckligt med "utrustning". Men snart är det väl färdigvattnat va?
Kram från Eva Linnea

EM sa...

Här regnar det också. Och den gamla slagdängan kommer upp här också... min man nynnade på den imorse, när vi vaknade precis invid Göta Kanal och regnet trummade mot husbilstaket blandat med dunket från slussande båtar... Nu är vi hemma igen, det var en kort härlig tur. Men blöt på slutet.
Har en liknande okänd ros som jag fått av grannen i present.
kram elsamarianne

Linneskåpslycka sa...

Här har det ösregnat hela dagen
Så vackra blommor du har hos dig:)

Vi tar en liten paus i bloggandet nu över sommaren,så vi vill passa på att önska dig en trevlig sommar:)

Kram från Björke

Unknown sa...

Hej, vilken fin blogg du har, dina blommor är så vackra! Ja sommaren är en fantastiskt tid!!
Nu skiner solen, hoppas det håller i sig ,)
Ha en underbar söndag och en ny vecka!!
Kram Anki

Anna sa...

Här har det också regnat HUR mycket som helst hela dagen, jag som tänkt ha en trädgårdsdag...
Kul med etiketterna! Men VAD tyckte du om nya isskrapan...? Är så nyfiken!:)
Kram Anna

NinaH sa...

Härliga blombilder!
Regnet ja.... Bra för växtligheten kanske... men... är det inte i mesta laget nu....?;-) Nå... snart vänder det nog!

katha´s kortmakeri sa...

Vilka underbara blombilder du bjuder på denna regninga dag! Vatten är ju livets källa.
Kram ha de gott vännen.
Katha

Black Iris sa...

Ja det var väldans vad det regnat ett par dagar nu. Här har det varit såna störtskurar så blommor slagits ner rejält. Liljorna får jag nog vänta nån vecka på än, men den som väntar på nåt gott..

Kram Maidi

Birgitta sa...

Så otroligt vackra schersminblommor, du har verkligen lyckats fånga det vackra hos dessa underbara blommor. Visst är det en härlig tid att gå omkring i sin trädgård och njuta.

Kramar och ha en fin midsommar, Birgitta