fredag 10 juni 2011

GÅRDSBUTIKENS KÖK

Ni som känner mig vet ju att jag är en nattuggla och sover gärna till omkring åttatiden på morgonen men i morse slog jag upp mina blå redan vid halvsjusnåret och var superpigg :)

Låg och funderade en stund och helt plötsligt fick jag lust...den där rätta känslan kom, nu undrar ni väl vad som komma skall men här gäller det att fixa till ett nytt kök i gårdsbutiken...inget annat ;)


Så klockan sju var jag i full gång....rosorna är ju redan på g..så jag kände att nu var det dags för ett somrigt kök i rosa kulörer...




Älskar den här serien som finns i hissgardin, 2 st olika dukar, kuddfodral, tygservetter och sittkuddar...små rosenknoppar pryder denna serie på vit botten... en del finns utlagt även i NÄTBUTIKEN


På hyllorna över soffan blev det även gammalt vackert porslin i dessa nyanser





Soffan fick rosiga kuddfodral och så klädde jag över sofflocket med en vit handvirkad pläd ifrån Svanefors..blev så somrigt så ...


Gamla vackra handbroderade textilier hängdes upp på var sida om fönstret


Nog är denna bonad så vacker, kloka ord som den förmedlar...



Har ni sett vilka pappersbonader jag fått in, så nu är det sommar i gårdsbutikens kök :D


Som ni säkert har märkt så blir det inte så många inlägg nu för tiden...är ju högsäsong i gårdsbutiken så jag har fullt upp, hinner inte blogga som jag brukar, så därför kan det dröja innan jag kan titta in till er..men jag har inte glömt bort er, lovar..

Men nu ska jag ta mig en svängom i blogglandias underbara värld, äntligen

TACK för alla härliga hälsningar angående reportaget, ni gav mig så mkt mod att jag nu t o m har lagt ut en bild på mig själv i högerspalten....kramen från eran VIOLAN

21 kommentarer:

Hanna sa...

jätte fint du har gjort.
Kram
Hanna

Anette sa...

Hej
Meeen va fint o somrigt du gjort de i köket .
Förstår att du har fullt upp med butiken nu så mycke fint som du har :)
Ha en härlig helg
Kramar Anette

Livsresande sa...

Sååå jättefint i köket - verkligen romantisk sommar! :) Länge sen jag kikade in hos dig men verkligen roligt att "återse" din blogg och dina fina bilder som nu är finare än någonsin! Roligt att du vågade vara med i reportage också, verkligen fint! Jag har kommit av mig med bloggandet men kikar in ibland ändå, ha det fint i sommar, kramen!
Marie

toves sammensurium sa...

Å så herlig med litt forandring.og kjøkkenet ditt ble jo en sommerdrøm med den nydelige tekstilserien!!!Sååå skjønn:)))))) Slike ting er så deilige å få gjort...selv sliter jeg med energiinivået i dag så da blir det litt blogging og så håper jeg på å våkne like inspirert som deg i morgen tidlig:)))
god helg!!!!
toveklem:)

Behindabluedoor sa...

Nydelig og sommerslig på kjøkkenet i butikken:)
Så du var tidlig oppe i dag morges, ja ja..sånn er det nu av og til hehe:))

du må ha en kjempefin weekend kjære Viola.

Sommerklem fra Mona

Birgitta sa...

Här är alltid något på gång när jag tittar in hos dej. Snyggt.
Önskar dej en skön pingst.
Kram birgitta

Fru R. sa...

Så mange vakre ting du viser frem her, veldig romantisk. Puten var bare helt NYDELIG!!!
Klem

Elsa och Helena sa...

Du kan du Viola, så somrigt och fint det blev. Du är så snygg på fotot så det vore synd att inte lägga ut det! Jag ska hälsa de italienska damerna, och ja, du skulle ha varit där!! Precis samma härliga tjejsnack som runt ditt bord:) Pussen

(Kan se framför mig...hur söta Johanna släpar in sina trofeer till dig, oj oj hon tror det är små presenter till butiken:)

Anonym sa...

Du har det så rart i din butik och en dag hoppas jag få besöka dig!
Tack för att du berättade att min profil inte var tillgänglig! Hur det gått till vet jag inte, men nu är den tillgänglig igen:)

Ha det gott och skön pingst!
Kram Eva-Mari

Cajsas Faster sa...

Ibland får man sina ryck. Det blev ett bra sådant hos dej! Somrigt och rosigt!

Läste också om dej, vilket härligt vattenhål du har! Förstår att du ofta vill dit! Du är omgiven av mycket vackert!!

Ha en bra helg. Kram Marie

Lisas torp sa...

Du hänger verkligen med i blomningstiden - nu börjar nu snart rosornas tid! Har sett att de börjar knoppas och snart blommar som i ditt kök!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så härligt och vakna och så sätta igång direkt och sommarfixa köket, dina kunder kommer bli hänförda. Det är så somrigt, så fint du gjort.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Vilket härligt somrigt kök du fick till i din butik.
Lite regn till skulle inte skada alls. Men det kan komma på natten så har vi det solig och fint på dagen. Nu ska jag ut och plocka ogräs i rabbaterna. Sedan blir det grillning framåt kvällen.
Ha en skön och bra helg du med.
Kram Mamma C

bakom berget sa...

Vilken energi så där på morgonkvisten! Ja, det brukar jag oxå ha, men idag var det ovanligt segt här.
Så romantiskt och fint du har fixat till det i köket. Ska bli roligt att se det när vi kommer ner. Eller kanske det ser ut på nåt annat sätt då :)
Bilden på dig där i fåtöljen är så fin. Bra att du satte den där i kanten.
Här har vi ännu en otroligt varm dag. Undrar just hur länge det ska vara.
Ha en skön pingsthelg!
Kram tillDig från mig!
Åsa.

Anonym sa...

Hej Viola! Så fint det blev! Kram

STENLYCKA sa...

Vilken energi du har och så fint det blev!
Önskar dig en fin Pingtshelg!
Kram Raina

Eva Linnea sa...

Rosa är nog den mest romantiska färgen som finns. Rosa rosor är väl då ...... det mest romantiska man kan tänka sig? Mycket var finare förr.
Kram från Eva Linnea

Anna sa...

Så underbart fint det blev!
Jadå, Ida har konstnärligt sinne till tusen! Hennes teckningar är långt över det normala i den åldern!:) Det är härligt att se den kreativa ådran leva vidare!:)
Kram Anna

Fågel Blå sa...

Åhhh vilka fina bilder från köket, ljuvliga gardiner!
Och hoppas du haft och har en fin pingst!
Kramar Kathrine
Fågel Blå

Mitt hvite hus sa...

Ja er det ikke herlig å våkne tidlig å kjenne at energien , lysten og inspirasjonen er på topp.... og kjempekoselig ble det.

Skjønner du har fullt opp om dagene...

Ha en fin pinse helg

klemmer 0))

Cc sa...

Så fint. Här har jag inte sovit många timmar, kunde inte sova och när jag väl gjorde det så braka åskan i gång. Passade på att måla och städa, skulle ha loppis på området idag men undras om det blir något. De lovade mer regn, nog för det behövs. Men just i dag. Kramen