lördag 4 juni 2011

VILKA SOMMARDAGAR!

God Morgon, vilket sommarväder denna helg bjuder på, temperaturer närmare 30+ så här säljs det glass vill jag lova :)

Igår var jag iväg och inhandlade 30 st pelargoner...både röda och vita, dom vita står i järnurnorna utanför dörrarna och de röda huserar runt poolen


En ny skönhet fick följa med hem, en gigantisk surfina, kunde inte motstå denna färg..


Det gamla kvarnhjulets penséer har bytts ut mot denna, har aldrig sett en större ampel utav denna sort...var handelsträdgårdens erbjudande igår..100 kr, tala om fynd :)



Igår var det en ganska lugn dag i gårdsbutiken och det förstår man när sommarens första värmbölja kom och under de lugna stunderna får man passa på att sitta under stora parasollet och njuta utav allt det vackra


Som ni ser är det många röda detaljer i trädgården, vill ju ta upp gårdens färg även här..


Här ser man så gott som hela trädgården och det är så vackert just nu...snart är syrénerna överblommade och även de mörkröda pionerna och vallmon håller på att slå ut..


Vallmon brukar blomma i slutet utav juni...tala om att allt är tidigt detta år



Tack för alla goa hälsningar om nya favoritplatsen, här intages kvällens middag, är helt underbart att sitta här med tända ljus..


Poolen börjar så smått att bli klar för sommarsäsongen, tar flera dygn att fylla upp dessa 50 kvm, så än dröjer det några dagar innan det är badvänliga temperaturer, tyvärr..

Dags att ta tag i dagen, två dagars jobb väntar på mig...

Njut utav det fina sommarvädret, kramen från eran VIOLAN

18 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, vilka sköna dagar vi har! Belöning efter den gnetiga vintern, som man ju knappt minns nu...!
Härliga blomster hos dej! Jodå, den jättestora blomman du har fick jag faktiskt också en gång i födelsedagspresent - jisses, den tog nästan upp hela uteplatsen! Hos dej passar den säkert bättre i kvarnstenen där! Snyggt! Ditt glashus är ju som en dröm - ååååh, så härligt! Ja, du får några lata dagar nu när vädret är såhär fint!
Ha en fin lördag!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Hej Viola!!!!
Underbara dagar i solen!!!!
Bara passa på att nju´ta!!!!
Medans det varar!!!!
Så fina bilder du nbjuder på från ditt paradis!!!!
så vackert!!!!
Hoppas du får en underbar Helg!
Kramar Kathrine
Fägel Blå

hagagården sa...

Oj det ser helt underbart ut hos dig,vilket fint växthus du har.
Kramar och ha en fin sommar dag.
Ninni hagagården

Mitt hvite hus sa...

grattis til det nye flotte vekst huset Viola... en herlig rødfarge... Vi holder på å skal kjøpe også.. men er litt usikker på hvilket.. har du tenkt å ha varme i det om vinteren?
Hvilke glass type har dere?

Ellers er de røde detaljene helt underbare... faller virkelig i smak hos meg...

Ønsker deg en herlig sommer dga..her er det 8 grader og overskyet.. brrr...
klemmer til deg min venn..

Birgitta sa...

Så skönt det ser ut hos dej. Vilka vackra blommor du har omkring dej och en pool att svalka dej i.
Nu har jag gjort en varpfläta och snart är det dags för lite fik, innan jag återvänder till medeltiden ett litet slag idag också.
Önskar dej en riktigt skön helg.
Kramar Birgitta

bakom berget sa...

Hej Violan! En snabbtitt här hos Dig, sen ut i värmen igen. Vår termometer visar 30+ på norrsidan och vi jobbar mitt i solen. Pust och stön.....
Ha en fin dag! Kram Åsa.

Kamomilla sa...

Äntligen sommar, infaller i Lisas kommentar!

Eva Linnea sa...

Jag njuter i fulla drag nere i Nöbbele. Ny-gammalt matsalsbord från Montebello möbler och en massa nya blommor & blader förgyller min lördag och hela helg. Varmt & gôtt va?! Lite väl varmt för min smak men OBS jag klagar inte!! En skön lördagskväll önskar Eva Linnea

Puumuli sa...

Det måste vara skönt att hoppa i vattnet i värmeböljan! Växthuset vid poolen är härligt. Jag hoppas att vi inte får lika varmt som ni har just nu - det är lite jobbigt att knega i trädgården i en sådan värme...

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Elsa och Helena sa...

Ny fin header ser jag...fotot taget lite närmare in på gården, snyggt!

Surfinan var ett präktigt exemplar...har aldrig sett en större. Här har också varit varmt och skönt idag men på e.m började det blåsa kallt och molnen tornade upp sig. Ha en fin kväll...pussen.

Cc sa...

Visst är vi berikats med underbara dagar och mycket utomhus tid. Men å vad fint det är hos dig då allt står i full blomm. Tänker på förändringen på din header med. Vilket hus (växthus, har försökt övertala maken men nix det blir inget här. Tror han ja ;) Snart bär han i väg till Norge i flera månader, då kan ju allt hända här. Kramar i massor

Rut och Signe sa...

UNDERBART VACKERT! Inte ett dugg avis, suck! Marie

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Härligt att värmen äntligen kommit till er!

Mys pys på kvällen i växthuset. Jag förstår att ni aldrig vill gå in, utan bara njuta av sommaren :)

Kram från Australien♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tänk så skönt när du kan ta ett dopp, skulle ha varit perfekt igår när det var så varmt. Jättefint med blommor i rött och vitt, så läckert mot huset och parasollets färger. Och du har ett jättefint stenbord.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Änglar & Hjärtan sa...

Din gård är fantastik! Jag var där i våras när det var marknad då min syster stod och sålde sina tvålar. Jag måste åka dit igen med lite mer pengar i plånboken :) Du har så mycket fint i din gårdbutik! Helt underbart!

Hoppas du hinner njuta av det underbara vädret! Härligt med pool!

//Alexandra

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt med det röda! Både blommor och parasoll. Surfinan har jag aldrig sett i den färgen.
Det måste vara perfekt att ha glass inom räckhåll när man blir sugen!
Så fint växthuset blev! Det är nog en lagom storlek, mitt är lite för litet.

Ha en skön fortsättning på denna sköna helg!
Agneta

Mamma C sa...

Det har varit toppen med dessa dagar av sol och värme. Nu får vi hoppas att vår dag i morgon blir lika fin oxå.
Man hittar alltid det bästa hos sin trädgårdshandlare. Ofta är det självuppdrivet oxå.
Kram Mamma C

STENLYCKA sa...

Visst har det varit härliga dagar men nu har vi åska och regnskurar.
Ditt glashus är bara så fint!
Önskar dig en underbar nationaldag!
Kram Raina