fredag 20 april 2012

3 DAMER

 Morrn, nu är det bra...vill inte längre vara med om detta...känner mig snuvad på våren..visst..jag vet...aprilväder..men det här är lite too much..



 Vaknat till snöblandat regn...termometern visar noll...tycker så synd om alla flyttfåglar som kommit..hälsade på sädesärlan i veckan..


Har aldrig varit med om en så seg vår..hela april har mest bestått utav regn och rusk och även en del snö..dom vackra dagarna här på Bossgård kan man räkna..




Någon kundinvasion lär man inte räkna med de närmaste dagarna..vädret ska bestå..vem vill göra en utflykt i detta sk-tväder :(

Ha de ,nu ska jag tända en brasa.... kram VIOLAN

17 kommentarer:

Unknown sa...

God morgon vännen!
Nej inte kan man säga att vi har härligt vårväder, verkar som om vi får nöja oss med det vi fick i mars.
En gammal man här på gatan sa att det bådar gott inför sommaren....vet inte riktigt men jag hoppas bara han hade rätt då han trodde det skulle bli en toppensommar från mitten av maj.
Tack för ditt tipps om fotoprogram. Ska allt testa det jag också.
Ringer dig inom kort, kram Ing-Britt

STENLYCKA sa...

Ja, du Viola nu är jag också trött på detta väder, även om vi inte har så mycket snö utan mest regn och väldigt kallt så mår själen inte bra av det grå vädret. Nu skall man njuta av värme och vackra vårblommor.
Förståndigt av dig att tända en brasa.
Önskar dig allt gott!
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med, humöret sjunker som en gråsten. Fina madonnor har du i alla fall.
Ha en bra helg
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Ja, jag håller med dej! De vackra dagarna är lätt räknade denna månad! Det snöar ju för fullt igen och nollan! Fy, så kallt det är härinne!

Det blir till att elda idag så kakelugnen glöööööder!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Nog är det så att vädret påverkar hur vi mår. Men det är ju april så i morgon lyser nog solen.
Kram till dej och Malte.

Ett ögonblick sa...

Jo det är Aprilväder och irritationen ligger i luften....men är det inte så, att efter regn kommer solsken?

Önskar Dig en solskenshelg!
kramar lisamaja

Elsa och Helena sa...

Samma skitväder här, regn, kallt och grått! Japp spjäll var det här och tack för att du ordnar en härlig bloggträff...längtar:)

KRAMAR

Photo by Maria sa...

Ingen snö här men regn och blåst, mer höst än vår.. Men den kommer säkert snart =)

Ha nu en fin fredag..

Kram Mia

Sofia sa...

Håller helt med! Nu är man sååå trött
på det här vädret!!!
Nä, några kunder kommer det nog inte hit heller.....
Du får ha en skön helg i alla fall!
Och elda på i brasan... ska jag också ta och göra nu.
Kram Sofia

Anonym sa...

Efter regn kommer sol... Det gör det alltid, så håll ut detta kanske innebär att vi får en varm, vacker ljuvlig sommar. Man vet ju aldrig;)

Kramar på dig

Nyanser av vitt sa...

Skitväder i huvudstaden också :O(
Puss på den lilla nosen

Chokladvillan 1910 sa...

Här tänds också en brasa ! Vin blir det också ! Mysfaktor i massor annars står man ju inte ut !!! Vilket skitväder ! :((
Ha en härlig fredag & helg under pläden !
Kram Anki

skifferhuset sa...

Ja du kära vän detta väder i dag hade jag vantar å tjockaste jackan på mig när jag var i stallet! Men väntar man på något gott så väntar man aldrig för länge, sägs det ju! Ha nu en härlig kväll vid brasan! Kram Iréne

Rosa i huset i vitt sa...

Ja skitväder är milt sagt.
VinterJackan hänger med ett tag till tyvärr. Massor av ljus har jag tänt idag ..det går åt.

Kram Rosa

EM sa...

Här är illa också. Kallt inne, eller mer rått liksom. Borde tända brasa, men orkar inte bära in mer ved...sätter på elementet vid soffan istället...brrrr.
kram elsamarianne

Eva Linnea sa...

Det är tur att det står "Nu är det vår" på din top-bild, annars hade man nog fortsatt att undra. Nu vill jag ha värme! Basta!! Kram från en frusen Eva Linnea i Småland

Synnøve. sa...

Våren kommer Violan. När hon är klar.
Hon ska få på sig kjolen, de nya fina skorna. Fläta håret och få på läppstift. Då kommer hon dansande nere på vägen.
Med en korg med vårblommor på armen.
Men inte förren hon är klar...
Kram Synnöve.