lördag 5 maj 2012

BLOMMANDE ENTRÉ


Morrn, en ny dag har man vaknat till, en sol som visar sig då och då och då är man nöjd :) kommer att bli mkt folk idag på Vikbolandet..vår granngård som jag köper glass utav har koutsläpp idag och det lockar 100-tals besökare..jag säljer deras glass som både är eko och kravmärkt :) har underbara smaker (finns 8 att välja på) som t e x lakrits, karamell, äpple och kanel..


Nu har påskliljorna gjort sitt..var i stan igår och bunkrade...blev rosa pelargoner och murgrönor..



 Som ni ser har provdockorna kommit hem...blir fint med murgrönor mellan spjälorna och dom rosa fina emaljlådorna finns i 3 st storlekar..den största rymmer 3 krukor..




Det är en härlig känsla när man äntligen kan plocka ut varor och duka upp utomhus och här får det plats en hel del som ni ser..:)



 Har själv köpt 2 av dessa trasmattor och satt ihop dem till en stor matta ..finns nu i vattenhålet ihop med köksmöbeln...blev verkligen sommarfräscht..



 Då hoppas man på en helg med många besökare..verkar som om vi har tur med vädret :)




Kanske ni vill kika in i gm den här dörren..räknade varorna härom dagen..finns just nu 529 varor att välja på :) och dom ryms på 130 kvm...:)




Önskar alla en riktig skön majhelg, kram VIOLAN

20 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, du har verkligen bunkrat upp nu inför sommarsäsongen! Oj, så mycket fint och sommarfagert! Vilken härlig känsla det måste vara!
Jaha, var det idag det var koutsläpp!
Då blir det nog liv och rörelse i byn!

Lycka till med dagen!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Ha en bra dag med massor av folk i din fina butik.
Kram Mamma C

Elsa och Helena sa...

Åhh vad mycket fint du har fått in. Så snyggt du har placerat allt med din speciella känsla för detaljer och stilleben!

På bloggträffen måste jag testa någon av glassarna de låter MUMS:)

Puss

Anonym sa...

Så härligt att få göra fint utomhus.
Här snöar det idag. :(
Jag tycker mycket om provdockan med murgrönan i.
Ha en fin dag med glass i stora lass!
Kram till dej och Malte

toves sammensurium sa...

Den prøvedukken ble gøy med eføy inni,for en herlig idé :)))))
Og hele inngangspratiet ditt også er så flott når du får sette ut og ønske velkommen...og friste oss allerede før vi kommer inn døren!!!!Herlig,så flink du er !!!
God Helg!!
Toveklem:)

EM sa...

Efter dagens kosläpp så kommer alla att strömma över till dig och sen är det "sop-rent i alla lador" ;-)
spara lite glass till mig, bara...
kram elsamarianne

Betongglädje sa...

Har kosläpp på nära håll så jag håller mej till dej ;)
Härligt med så mycket varor uppbunkrat!
Ha en fin lördag, här blir det gräsklippning och lite annat trägårdsjobb!
KRAMIS

Mariette sa...

Ja, vi får verkligen hoppas på fint väder!
Jag gillade provdockan, den skulle passa superfint hemma hos mig.
Kram
Mariette

bakom berget sa...

Ja nu ser man att det börjar närma sig sommar .hos dig. Allt det fina uppdukat utanför butiken.
Det närmar sig med stormsteg nu och snart invaderar vi Bossgård :o)) Längtar....
Ha en skön helg!
Kram & Puss!

Lantliga drömmar sa...

Visst är det härligt när dessa "köpglada" kunder kommer. Sjävl har jag haft rusch i skobutiken i 2 veckor nu. riktigt kul. Hoppas du får en härlig helg ! Nilla

Synnøve. sa...

Ser ut som du får en fin dag idag. Det är bra det. Hoppas försäljningen går så det susar.... Ska ut en vända här. I snön :))
kram Synnöve.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Koutsläpp, då blir det livat. Och det är roligt och titta på den glädjen kossorna visar när dom hoppar och springer. Du lär få jobba idag, blir säkert mycket folk.
Kramar
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Ja, jäklar vad trött man blir av frisk luft & tidiga mornar...Phu ! Man somnar ovaggat kan jag säga !!! Haha
Det ser fullknökat ut i din fina butik, jag måste komma över inom kort ! Det blir nog ingen bloggträff för mig men jag ska komma över till dig i sommar. jag är sååå nyfiken ;) Kul att du har mycket folk, då känns det ju bättre med tröttheten eller hur ? :D Jag hade räknat med skitväder...!? men det är ju urfint väder ute & jag känner att jag inte har någon ork för trädgårdarbete så jag är inne & småpular, himla skönt för kroppen värker. Måste vila känner jag annars orkar jag inte jobba...hehe
Ha en superhärlig helg !
Kram Anki

Unknown sa...

Ska verkligen bli roligt att komma till dig och ta en titt på alla dina fina varor. Sen att få träffa massa goa brudar blir ju som grädde på moset ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Du har det så vackert och du vet hur man ska locka fram köpsuget;) Önskar bara butiken låg närmre här så man kunde njuta lite oftare. (du får helt enkelt öppna en filial i gällstad, jag kan nästan jobb gratis;)

Önskar dig nu en härlig fortsatt helg och hoppas att du säljer som bara den;)

Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Mycket fint ser jag
HA en bra helg
Kram Rosa

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Oj, oj, så mkt fint det ska finnas därinne! Härliga vår som är hos Dig! Här väntar vi.....
Hälsningar från norr
Carin

Linneskåpslycka sa...

oj så mycke fint du du fått hem :)
Gillade provdockan den var helläcker;)

Kul att du ville vara med i utlottningen:)
Önskar dig lycka till.

Trevlig fortsättning på helgen;)
Kram

Chatrin sa...

Hej!
Vad kostar en sån fin provdocka?
Finns den i olika storlekar?
Var ligger din butik?
Jag är sugen på ett besök!!
Kram Blomkattis/ chatrin

Nyanser av vitt sa...

Nej nej nej jag ska inget ha.....eller jo det ska jag säkert :O)
Nu ses vi snart.
Puss darling