tisdag 15 maj 2012

FRUSTRATION

 Morrn, vaknat till ännu en vacker majdag i vattenhålet...idag ska växthusstädningen avslutas..dags att sätta ärtor och fixa till "nya" altanhörnan..vi har köpt nya utemöbler..men det får ni se en annan dag...
Var till Västervik igår och inhandlade ett 20-tal rosa och vita pelargoner :) och på em skulle jag fixa till lite nytt i gästrummet...trodde jag..


  
Det här var ju inte så problematiskt...att hänga upp den sista tavlan från butiken..nu är dom här raringarna slut..blev ju ok mot det vita..



 Blev faktiskt ett loppisfynd igår...denna klocka..30 riksdaler..var evigheter sedan jag var på en loppis men har ett favoritställe i Västervik och nog drog det i loppistarmen alltid..kunde köpt med mig åtskilligt...




 Så var det meningen att jag skulle spika upp lite hyllor...ni ser dom svarta skönheterna nedan...finns förresten i gårdsbutiken likaså änglarna..
Hade en bild på näthinnan..3 st hyllor under varandra och så en ängel på varje..




Det var ju lättare sagt än gjort..envis som jag är spikades det och spikades det..är 2 spikar till varje och ni förstår får rätt avstånd och likaså lodrätt..blev åtskilliga hål på den väggen tills jag gav f-n i allt och slängde iväg hammaren...
Då skulle ni hört Violan..inga fina ord..
nu får mannen ta över...vet att han kommer att mäta noga och få till det..inte som jag..det ordnar sig..tar lite ögonmått..att jag aldrig lär mig..
Så nu har han fått en ny uppgift..men måste nog först spackla och måla den där väggen :(

Det är bättre att jag håller mig till trädgårdsarbetet idag..ha en fin tisdag, kram VIOLAN
 

23 kommentarer:

bakom berget sa...

Ha ha ha....det där känner jag liksom igen. Jag sa just i går kväll, att jag måste nog ta fram spackelhinken och fixa till den ena väggen i allrummet. Har visst flyttat saker lite väl ofta .o))
Va kul med nya utemöbler.
Lycka till i växthuset idag nu!
KRAMEN.

Härliga Livet sa...

Haha känner igen det där med ögon mått. Vipps så har man hundra hål i väggen =)För man vill ju göra det på en gång inte vänta på någon som är lite mer noggrann. Ska bli färdigt fort. Kul med loppis.
Ha en underbar dag, va rädd om dig.
kram Pernilla

Unknown sa...

Det är allt fördelen med målade väggar, "bara" att spackla och måla ;).
Hoppas du får en fin dag och att vi slippen denna eviga blåst idag. Kul med nya trädgårdsmöbler. Skulle vi behöva ute vid stugan också men det får nog bli nästa år. Allt har sin tid.
Kram Ing-Britt

lisashus sa...

Jag känner verkligen igen mej i ditt hyllspikande, dels svordomarna, och även detta att det ska gå snabbt - ögonmåttet och så kör man....! Ibland funkar det - ibland inte!:)

Tänk, att du var på loppis, sånt händer nog inte så ofta numera..!

Ha en skön dag i Vattenhålet,hoppas att du har sol som vi här - just NU i alla fall!
Kram
Lisa

idémakeriet sa...

Jag ser dig framför mig med fula ord i munnen och hammaren i högsta hugget.
Ja det är lätt gjord lite extra hål i väggarna :)
Tur att man klarade detta galant.
Ha en skön dag.
Kram Gerda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hahaha... Kan tänka mig hur det lät :) Ibland när det ska gå fort, så kan de ta längre tid än vad det hade gjort om man hade gjort på rätt sätt. Känner så väl igen det där...
Loppis, ja det är kul. Tänk så roligt vi hade när vi for runt överallt...
Kram
Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Visst känner man igen sig....ibland så skaffar man sig mer jobb istället...
Ha en härlig dag

Kram Rosa

Ett ögonblick sa...

Ha ha...jag känner igen mig;)
Ögonmått...och envis som synden...på gott och ont... men det är väl bra att du sätter maken i arbete.
Söta hyllor förresten!!
Jag gick min vanliga trädgårdsrunda i morse och såg att det är massor att göra...men jag har ingen trädgårdslust än...det är nog kylan som slagit sönder min inspiration.

Hoppas Du får en fin dag!
kram lisamaja

toves sammensurium sa...

ja den der situasjonen var velkjent!!!Greitt nok hjemme for da er det ikke sååå ofte det er to hull på ting som skal henges opp....men jeg husker da jeg jobbet på interiørbutikk............fy og fy så mye stygt jeg sa!!!!Men du...det er verdt det til slutt,kommer til å bi fint...ta en pause så fikser du det en annen dag:)))
TOVEKLEM:)

Hanna sa...

Du visar alltid så otroligt mycket fint, det är en fröjd att titta in på din blogg.
kram
Hanna

skifferhuset sa...

Hihi det där känner jag igen med att sätta upp saker, ögonmått är väldigt bra..... tills mannen tar över allt med pass, maskin att skruva i å allt hänger rakt! Kram Iréne

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Ser att många känner igen sig men jag är av mätarsorten just för att slippa en massa hål.. Ett bra sätt faktiskt ;)

Hoppas att hyllorna snart är uppe som du vill ha dem..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fniss... där är vi lika. Jag tror också att det går och höfta till, har fått ett ruskigt sött litet vattenpass av maken!!
Det kommer bli jättefint när hyllorna är uppe, tanken var perfekt.
Kramar
AnnaMaria

EM sa...

Ja du, har precis förstört en sån där bits när jag skulle skruva ner grejor från väggen i sadelkammaren (sadelhängare mm). Oj oj nu får man höra det vanliga igen... att man har bråttom och inte trycker ordentligt... suck.
Men han får ta ner resten, så det så.
När jag kom hem från Bilprovningen imorse (var borta i 90 minuter) så hade Lilleman ätit ett stort hål i en av köksmattorna. Han skulle vara i köket och gnaga på ett ben var det tänkt. När benet var slut så blev det mattan. Ja du ser, det drabbar alla förr el senare...
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Käner igen mej, när jag brukar hålla på!
Fniss!
Hoppas det löste sej till slut!
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

Black Iris sa...

Just nu är gubben ute på Ute-möbelsjakt.. Jag och voffsingen stannade här i torpet för jag tror nog att han fixar det själv.. Jaja vi får se vad han kommer hem med..

Kram Maidi

Sara sa...

Fniss ;)
Ja jag är likadan, vattenpass och måttband, vad är det för nått???
Idag har jag oxå ägnat mig åt trädgårdsarbete, och till min stora glädje såg jag att min spenat tittade upp under odlingsbäddarna =)
hoppas att du får en fin vecka.
kramar ifrån mig

Elsa och Helena sa...

Haha, där är vi lika goda kålsupare både du och jag:) Känner igen mig precis.

Och visst blir man matt, galen och svettig...:) KRAM

Anonym sa...

Åh inte är du ensam om det där att höfta och lita på ögonmåttet och vem här slutar det med omspacklade väggar och muttrande mr D;)

Härligt loppisfynd;)

Kram

Mamma C sa...

Vi verkar vara ungefär lika dana allihopa här. Snabbt och gärna med en gång ska det ske.
Kram Mamma C

G:a Affären sa...

Ja då får vi vänta med att se resultatet....allt förarbete kan nästan ta knäcken på en spontan idé, tur att mannen tar över.
Ditt Vattenhål låter ändå som ett ställe för rekreation.
Go´kväll från mig,
/Cia

Nyanser av vitt sa...

Ha ha ha du är ju precis som jag :O)Ögonmått och göra om istället för att göra det ordentligt från början. Tuuuur att T kommer ner snart.
kramisar

Anna sa...

Jodu...jag vet PRECIS vad du menar med det där...:)
Kram Anna