lördag 19 maj 2012

MYCKET ATT STÅ I...


Morrn, nu är det mycket..hinner inte med bloggen just nu..gårdsbutiken med alla besök och trädgården tar min tid...det är som det brukar i maj..men nu är jag här och ger ett litet livstecken ifrån mig :)


Dom här rara lyktorna kom in för ett par veckor sedan och vips så var dom slut..men nu har jag laddat igen, är återigen hemma..det här fina monogrammet finns även på den stora stormlyktan i glas..är en serie..


 Samtidigt kom denna kruka..såg den framför mig på trappan med prästkragar och blåklint.. till midsommar och tydligen gjorde även kunderna det...nu är även den hemkommen igen..


Köper glass utav granngården Sänkdalen här på Vikbolandet..kan lova att Nillas och Tomas glass smakar underbart..vet jag...intar en varje dag :) och dessutom kommer den från lyckliga kossor och är både kravmärkt och ekologisk...kan inte var bättre än så..
2 nya smaker för i år...kom igår..äpple och kanel, rom/russin..låter va..

Nu ska jag ut i butiken och fylla på ifrån lagret :) hoppas vi ses i helgen, öppet som vanligt 11-17, kram VIOLAN

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker det är stressigt och jag har ingen butik, så jag kan lätt tänka mig hur mycket du har runt dig. Och så roligt att butiken går så bra, alltid fina saker du visar.
Kramar
AnnaMaria

Roses & Angels sa...

TACK DETSAMMA TILL DIG! Snart ses vi inte många dagar kvar!! KRAM♥

Hajan sa...

Oj vad snyggt med en kruka på
min inglasade balkong,
med blåklint och prästkragar i
¨lycka till med allt

Nyanser av vitt sa...

Blir till att ta fram kortet ser jag :O)
Puss på den lilla nosen darling

EM sa...

Jag förstår att det är hugg-sexa hos dig när du har fått hem så fina saker.
Man blir lite stressad när man tänker på att tiden går så fort, och man ska hinna göra så mycket den här sommaren...
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Åhhhh denna glasswen ser riktigt god ut!
Underbart fint du har det överallt!
Njut Helgen
kramar Kathrine

Photo by Maria sa...

Emaljkannorna var ju siperfina.. Hade ju varit snyggt med som du skriver en midsommarbukett i =)

Ha en fin kväll..

Kram Mia

Hanna sa...

Fina lampor.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Cajsas Faster sa...

Mycket fint!

Vi ses, Kram Marie

katha´s kortmakeri sa...

Då är trädgåren på topp när vi kommer!!!
Kram Katha

katha´s kortmakeri sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lisashus sa...

Det märks att sommargästerna börjar komma nu, man ser ju helt nya ansikten på ICA!:) Jag antar att du har fullt upp när alla ska pryda sina sommarvisten.

Kram
Lisa

Mamma C sa...

Fina saker som vanligt, man får lite habegär. Mycket som ska fixas och donas nu ute trädgården. Ha en fin söndag.
Kram Mamma C

Mia, New Room Interior sa...

Såå fine ting!! :-) Ønsker deg en super søndag, Viola!! KLEM

skifferhuset sa...

Så kul att allt går åt å att få ta hem mera, då vet man att man har hamnat rätt! Nu invaderar vi dig snart, så kul ska det bli! Kram Iréne

Elsa och Helena sa...

Vilken glass...den är det nog många som vill inhandla på bloggträffen...snart så!

KRAMAR

toves sammensurium sa...

Du jobber og står på,enda finner du tid til å dele flotte bilder av fristende nyheter med oss Viola!!!! Ikke slit deg ut!!!men det er vel bra det er travlet og jobbigt på butikken,det "lukter penger" sier vi her...et godt tegn!!!!
TOveklem:)