måndag 7 maj 2012

SÅ VACKERT....


 Morrn, ännu en ljuvlig majdag...befinner mig i vattenhålet och igår kväll när jag kom ner mötte mig detta...mitt stora körsbärsträd blommar...vilken syn...har en underbar utsikt ifrån matplatsens burspråk..



Underbart är kort så nu får man passa på att njuta dessa dagar...så vackert mot gärdsgården...tillsammans med den skira grönskan som björkarna nu bjuder på..


 Idag är det STORA sådagen..här ska rensas lådor så att man kan sätta både tidig och sen potatis..sallad, morot, rödbeta, ärtor, spenat ska ned i jorden..ärtorna får jag vänta med..skriver ju varje år dessa rader...Blendadagen måste först komma..var min morfar som alltid predikade detta för mig...han har varit borta i många år..men tänker alltid på honom när det är dags att så...




Nu blir det att njuta utav sol, lugn och fågelkvitter..lugn och lugn...kan ju diskuteras...vilde Malte är ju med :) men emellanåt så lägger sig lugnet..

NJUT UTAV DAGEN, KRAM VIOLAN

20 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så vackert med blommande körsbärsträd! Ja, den här tiden är nog den allra vackraste!
Hoppas att du hinner njuta lite också mellan trädgårdspysslandet!
Kram
Lisa

Katta sa...

Vackert!! Har lite blommor att så men man kanske skulle testa lite potatis i en hink eller nåt skulle vara kul med egen. Min morfar var också besatt av almenackan på nåt vis men de hade väl sina skäl mera förut än nu eller så ligger det helt enkelt nåt i det. Kram Katta

Fågel Blå sa...

Vilka härliga bilder!
Önskar dej en fin Dag
Kramar Kathrine

toves sammensurium sa...

Nydelige blomster,virkelig et vårtegn!!!Her er det kaldt og ufyselig,men jeg får vel komme meg ut likevel med mine tre troll! Håper solen sender noen varme stråler...jeg begynner nesten å bli bekymret for de få plantene jeg har plantet i krukker ute...ingen frost men likevel!!!
Utrolig fine bilder du har tatt,ble nesten litt romantisk her ;)
Nå må du og Malte njuta av turen og ha en flott uke videre!!
Toveklem:)

katha´s kortmakeri sa...

Njut de är du värd!!!
Å saknar du frö så finns det ju i mina små påsar...
Kram Katha

Eva Linnea sa...

Man får passa på när tillfälle gives att koppla av. Själv är jag förkyld, nog lite allergisk också tyvärr.
Ha en härlig vecka!
Kram från Eva Linnea

Photo by Maria sa...

Härligt när det blommar i träden nu. Synd bara att det blommar över så himla snabbt, men man får njuta så länge det varar..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

EM sa...

Vilka fina bilder på körsbären. VI har ett litet förskrämt vildkörsbärsträd här på åsen som brukar få blommor, men det gäller att pricka in så de inte har fallit av.
Ikväll blir det rabiesvaccin nr 2 för den lille, sen kan han åka med utomlands om vi vill. De har ju ändrat reglerna så det är betydligt enklare än tidigare. Man slipper blodprov o det blir så mycket billigare...
I morse kl 4 så hade vi -5 grader... har inte vågat gå ner och kolla om mina nyplanteringar klarat sig.
kram elsamarianne

Stina sa...

Vackert tonisen min kära.
Nä, det är ett vanligt halsband hon har med ID-bricka.:-)

Ja, det är tråkigt med Sallybally. Hon lider inte nu i alla fall och så länge det inte nått lungorna så är det bra. Operation är inte säkert att hon klarar så det är lite jobbigt att veta hur man ska bestämma här.
Kram

Rut och Signe sa...

Underbart med körsbärsblomning! Jag börjar inskolningen av mitt sommarjobb idag. Känns pirrigt men bra. Ha det skönt i vattenhålet!

Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så vackert med körsbärsträden...
Du har tur med vädret :))
Ha det!
Kram
Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Ja nu har vi bättre väder,
Ha det bra

kram Rosa

Anonym sa...

Sprang genast ut och tittade hur det stod till med vårt körsbärsträd men inte en blomma i sikte... Men tur att jag kan njuta av dina bilder så länge;) och den som väntar på något gott...

Önskar dig en skön ledighet
Kram

Elsa och Helena sa...

Hoppas han lugnat ner sig nu:) Den lille vilde Malte bus:) Puss

skifferhuset sa...

Hej vännen! Så vackert med ett blommande körsbärsträd! Hoppas du har hunnit både att njuta å arbeta lite lagom! Kram iréne

idémakeriet sa...

Ja det är nu så fint ute, det skira gröna från alla blad och överallt de blommande körsbärsträden, underbart.
Njut nu några dagar där.
Ha det gott och krama Malte hunden.
Kram Gerda

liven sa...

Så nydelig blomstring -viola :)

Nyanser av vitt sa...

Ljuvligt darling. Mys där nere nu
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att varmare vindar blåst på östsidan, här är det fortfarande knopp på körsbärsträden.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Anna sa...

Där var du ju igen i reportage i "Tove älskade hem!" Så fint! Måste berätta att jag visade döttrarna reportaget i morse och berättade att jag kände dig. Så bläddrade vi fram och fick syn på Otto. Jag sa att han hette så, men att han är död nu. Döttrarna pekade upprört på bilden av Otto där han ligger på köksgolvet och sa "Men mamma, VARFÖR har de reportage med bilder på en DÖD HUND i en INREDNINGSTIDNING!! Det är ju verkligen inte KLOKT!!!"
Jag fnissade en bra sund medan jag förklarade att han vilar på just den bilden...:)
Kram Anna