lördag 12 maj 2012

BUTIKSGLIMTAR


 Morrn, ännu en grå dag har man vaknat till men det ska inte bli regn..så det hoppas jag stämmer...men i gårdsbutiken är det i a f vårvärme :)


 Igår var det bästa dagen för i år..när det gäller kundbesök..nu märks det att man vill förändra och ta in ljuset..
Gamla vackra kaffekoppar såldes det flertal utav så nu har jag dukat upp med nya varor...visst är dom ljuvliga med sina vackra rosor...

  
Det går väl inte ta miste på att gammelrosa är vårens och sommarens färg...nu är köket påfyllt med nya textilier som kom i veckan



 Räknade häromdagen hur många varor jag har framme just nu....hamnade på 617 så nog finns det att välja på..




 För er som inte varit här så är butiken uppdelade på 4 rum och kök och har dukat upp i respektive rum...här är stora salen som är knökfull utav diverse varor...






 Den här tavlan har ett underbart budskap och kan berätta att jag sålt den som present till åtskilliga bröllopspar :)



 Är inte bara rosa som är stort i år...även denna färgskala..tänk er att få sjunka ned här..



 tillsammans med denna kopp...tala om sommarkänsla..




Hoppas ni blir sugna att besöka mig i helgen...vill ni se mera bilder utav butiken så finns det fler inlägg under kategori Gårdsbutiken...finns i högermarginalen

Ha en fin helg, kram VIOLAN

16 kommentarer:

lisashus sa...

Kul att kunderna hittar till dej!
Oj, du har verkligen ett stort urval på varor både textilier och fina saker, både praktiska och till lyst.

Jo, mulet idag och temperaturen är nog mera normal.

Hoppas att du får en lyckad helg!
Kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Skönt att det har vänt darling. Blir till att ladda kortet till den 26/5 ser jag. Ha det askul :0)i kväll. Hälsa direktörn.
Kraaaaaam

Unknown sa...

Hej Viola och tack för dina hälsningar hos mig.
Såå mycke fint du har i din butik och så kul att det börjar komma massa folk till dig nu. Kommer säkert öka drastiskt i samband med att vi får vackrare väder :).
Själv har jag haft underbara dagar på vackra stränder. Kvällarna har vi spenderat på olika resturanger och fyllt magarna med massa god mat och dryck. Att du älskar Spaanien är inte svårt att förstå, sååå vackert.
Kram Ing-Britt

EM sa...

Jösses så mycket fint du har. Gillar de här lite dammiga pastellerna, de är så hemtrevliga.
Här regnar det, och blåser, så det blir nog en "slappa-dag". Är lite sugen på att förbereda lite inför Loppis som jag tänkte ha framöver (efter bloggträffen så klart). Lilla stallet ska fixas i ordning, men jag tänker inte ta i så jag spricker för det blir bara några gånger, tror jag.
kram elsamarianne

Elsa och Helena sa...

Roligt att det kommer så många kunder till dig och Gårdsbutiken. Vilken godisaffär du har:):) Jag kommer snart och som Agneta skriver, det gäller att ha laddat kort!

KRAMAR

Mamma C sa...

Kommer att ta med mig mamsen till dig någon helg framöver. Ha en toppenhelg.
Kram Mamma C

emmashem sa...

Oj oj så mycket fint:)
Önskar dig fortsatt en trevlig helg!
Kram Emma

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från din fina butik!
Ha en fin Lördagkväll
Kramar Kathrine

katha´s kortmakeri sa...

Härligt med massor av kunder.
Ha en kul kväll.
Kram Katha

Livet och vardagen sa...

Som vanligt har du massor av fina saker i din butik. Jag älskar gammelrosa! Kram

Tre Tanter sa...

Så mycket fint du har i din butik. Skulle vara trevligt att göra ett besök i sommar kanske.
Ha en fin söndag!
Kram 3 Tanter.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, som jag sagt tidigare mycket fint i butiken och både bra och dåligt att jag har långt till den. Försöker bromsa upp mitt handlande, skulle behöva sälja bort. Nu blev jag nyfiken på de blå kopparna - ska ställa frågor på mejlen om dem.
Ha det så gott och visst är rosa fint och även blått. H ärligt med all variation!
Carin

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga bilder på allt fint du har i butiken

Kram Rosa

Hajan sa...

Jag väntar har fått lov att besöka Dig,men tyvärr har maken min
blivit sämre.
Det är ju så med allt när man väntar för mycket.Men vi får leva på hoppet

Hajan sa...

Jag väntar har fått lov att besöka Dig,men tyvärr har maken min
blivit sämre.
Det är ju så med allt när man väntar för mycket.Men vi får leva på hoppet

Anonym sa...

Din butik är så vacker och det lär bli fler besök dit trots den långa resan;)

Kram