måndag 21 maj 2012

SKÖN MÅNDAGSMORGON

Morrn, vaknat i vattenhålet till en blå himmel..blir att njuta...ledig...så skönt att vara här igen..igår hade vi över 25+...helt otroligt..rena sommarvärmen men här vid kusten är det alltid ca 5 grader mindre...men det får vi igen på hösten istället..


Plockade mig igår kväll en bukett med gökärt..står nu på matbordet..underbara färger i dessa små ärtväxter
Har inget speciellt på agendan...blir lite ogräsrens...bara vara...

 
Önskar alla som hälsar på en fin start på veckan, må solen skina på er, kram VIOLAN


22 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Härlig bukett!
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

Härliga Livet sa...

Härligt med plockade blommor. Njut och ha en underbar vecka. Mycke värme ska vi ju få. Snart Lördag. Då ses vi. Hihi....
Kram Pernilla

Puumuli sa...

Vad trevligt att redan kunna plocka naturblommor; de enda naturväxterna som blommar hos oss just nu är vitsippor och maskrosor...

Ha en fin vecka!

Kram
Sari från Puumuli

Hanna sa...

Vackert lila.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Ha nu en välförtjänt ledig dag darling. Hur dags ska jag vara på plats på lördag? Ska jag ta med några galgar så provar vi?
Puss

bakom berget sa...

Vilken söt smmarbukett. Njut av den och av solen och ha ett par sköna lediga dagar nu.
Stor kram till Dig!
Åsa.

Tre Tanter sa...

Njut utav en skön och lat dag : ) hälsar 3 tanter

EM sa...

Vad mysig med en dag i trädgården. Idag väntar ännu ett besök på besiktningen med den skraltiga jeepen. Varmt o skönt...ja man får inte klaga. Annars så röjer jag i ladorna, och förfasas...;) så mycket man samlat på sig.
kram elsamarianne

lisashus sa...

Så härligt att vakna vid Vattenhålet en sån här morgon! Det är verkligen helt ljuvligt!
Njut av dagen!
Kram
Lisa

STENLYCKA sa...

Hej!
Är en dålig bloggvän nu, har svårt att hinna med att titta in till din vackra blogg eftersom arbete, trädgård och familj tar all min tid. Bara så du vet, jag har inte glömt bort dig.
Återkommer längre fram önskar dig allt gott till dess. Njut av härliga maj!
Kram Raina

Linneskåpslycka sa...

Härligt att ha en "bara vara " dag:)
Fin sommar bukett.

Tack för inbjudan till kundkväll:)
Men det är svårt med tider att få till det nu i maj,hoppas vi kan en annan gång:)

Ha en fin start på veckan:)
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga sommarblomster.

Snart är det Lördag.
Kram Rosa

Rut och Signe sa...

Vackert med blommor på borden! Plockade mängder med olika sorter i helgen och satt på bordet i stugan. Ha en härlig bara va dag!

Marie

Chokladvillan 1910 sa...

Nu är det bra underbart när solen & värmen har dykt upp i all prakt ! Nu njuter vi !!!! ;)
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Elsa och Helena sa...

Vilka vackra blommor och foton...och ny snygg header! Njut och ha det skönt, snart kommer vi!!!

KRAMAR

Elsa och Helena sa...

Ja, visst låter det trevligt...hon är trevlig Violan också...puss

Kamomilla sa...

Härligt med värme!!

Unknown sa...

Hej vännen!
Härligt med en dag att bara vara och njuta av den vackra förommaren.
Idag har jag rensat rabatter och grejat i trädgården så kroppen blivit helt mör, sover nog gott inatt.
Tänkte höra med dig vad jag ska ha med mig på lördag, luftmadrass, täcke eller så? Ska bli så kul :).
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Anna sa...

Vad kul det låter med Er bloggträff. Jag får försöka att inte stå mitt uppe i husköp och husförsäljning till nästa år.

Utflyttad Norrköpings tös till Skåne sen tio år tillbaka, men återvänder alltid till Östgötaslätten och släkt &
vänner:-)

Kram
Anna

Solveig sa...

Visst er det deilig når sommervarmen sniker seg innpå kjølige skandinaviske sjeler;o)En skjønn bukett som står til sol og varme!
Ha en flott uke videre, Viola!
Klem fra Solveig

Eva Linnea sa...

Gökärten är så söt. Brukar plocka buketter, men det har inte blivit av i år. Ska ta mig en promenad med hundarna i morr´n och leta.
Vilket sommarväder!
Kram från Eva Linnea i Småland

Mina Gouldsamadiner sa...

Härlig ny headerbild.
Att bara vara är väl ngt av det bästa som finns.
Njut av det och soliga härliga dagar...
Kram Kicki