tisdag 8 maj 2012

MALTERAPPORT


 Morrn, nu är det äntligen min tur..den här månad blir jag ett år..det ni..och vet ni vad...hon har gått och ordnat en bloggträff på min ettårsdag...vad tänker hon på..jag och husse tänker då fly till landet...så det så..




 Som ni vet gillar jag ju att leka i trappan..matte får stora skälvan när jag står högst upp på det smalaste trappsteget och blickar ner...då skäller hon på mig...så här låter det: 
-Normala hundar brukar ha respekt för trappor men inte du så klart..finns inget som är normalt med dig brukar hon muttra...
vadå..ta trappan i tre skutt..eller leka med bollar som man släpper från översta steget och sedan jagar...skitakul..så det så..hon fattar ju inget som vanligt..




En annan lek jag gillar är att jaga spindlar..här fann jag en liten jäkel som jag spårade uppför väggen men då skrek hon stopp..var väl rädd att jag skulle sätta tänderna i väggen...:)))))
Nosen är oftast i backen för att söka något nytt man kan spåra eller äta..och äter fortfarande det mesta...men tur att jag är så bäng att jag avslöjar mig säger matte...syns tyvärr på hela mig när jag tagit något och stoppat det i munnen..syns på hela mitt kroppsspråk..avslöjad..har inget pokerfejs alltså...måste träna..




 Den här dagen hjälpte jag henne att torka trappan..ligger eller sitter på trappsteget över när hon torkar trappan..och så kör vi hela proceduren..flyttar mig ett steg i taget tills hon är klar med den här trasan som jag vill gärna sno...:) så vi har en liten kamp när det gäller trappstädning..



Nu ska jag ut på altanen och jaga myror och bin..ha en fin dag..skönt att vara i vattenhålet...solen lyser och mysigt att få gå på grusvägar..Malte och Violan

 

17 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Så fin!! kram

EM sa...

Han är ju så gudomligt söt! Trappor är kul här också. Däremot är Lilleman livrädd för galler. Har skrämt han rejält med kompostgallret som vi ställer i dörröppningarna. Funkar så bra att han vägrar gå in i bilen för där finns nu gallerdörr också...så kan det gå. Igår var det rabiesvaccin på agendan och han uppförde sig exemplariskt. Äntligen än hund som går att ta med sig... snäll, social och lätthanterlig---rymmare som dock alltid kommer hem igen.
kram elsamarianne

Elsa och Helena sa...

Grattis i förskott då Malte så du tänker fly till landet?! Den här tanten vill så gärna klappa dig. Du kan väl komma hem en liten stund innan vi åker hem?

Ja, du jobbar och sliter som vanligt, torkar golv och är hushållskvarn. Förstår att du vill hjälpa matte men tänk på vad du stoppar i munnen, vissa saker är INTE bra för hundar.

Inget mera bus idag va? KRAM till dig och matte.

katha´s kortmakeri sa...

Å underbara härliga Malte du är en källa till glädje å liv!!! Här brevid mig ligger en farbror som nyss fyllt 6 år hans stora nöje just nu är att vila å äta,men han hälsar att korv å skinka är godare än MYROR kittlar ju bara i kistan...
Kram på er!
Katha O Basse

katha´s kortmakeri sa...

Å underbara härliga Malte du är en källa till glädje å liv!!! Här brevid mig ligger en farbror som nyss fyllt 6 år hans stora nöje just nu är att vila å äta,men han hälsar att korv å skinka är godare än MYROR kittlar ju bara i kistan...
Kram på er!
Katha O Basse

Eva Linnea sa...

Malterapporterna är bland det roligaste jag läser nu för tiden!
Kram till er båda från Eva Linnea

lisashus sa...

Malte, du börjar verkligen bli en riktigt ståtlig herre nu! Vilka fina bilder din matte tar på dej - du är ju riktigt fotogenique!:)

Ha en fortsatt härlig dag i Vattenhålet du och matte!
Nosgos
Lisa

Photo by Maria sa...

Härliga Malte.. Du får bara akta så inte får en hjärtattack av rädsla att du skall skada dig när du leker i trappen.. ta det lite lugnt ;)

Ha en fin dag och hälsa matte..

Kram Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Har alltid undrat om det är god smak på myror och spindlar... Du kanske kan tala om det för mig, Malte?
Men på din födelsedag får du väl en stor härlig gräddtårta att sticka nosen i...
Om inte matte fixar en sån så får du nog blinka lite till "mormor", så kanske du får något gott på ett-årsdagen.
Kram
Marie

Betongglädje sa...

Oj borta på födelsedagen?? Då får husse o du fixa något gott till kvällen, typ pannkakstårta hälsar Kina, det är det bästa hon vet :)
Men hon hälsar oxå att det finns massor av gott att äta, men hennes matte vet att vissa saker är mindre bra! Akta dej för dem Maltegubben!
Ha de gott!
NOSPUSS

Rostrose sa...

Oh Malte, you are so cute! But please stop eating spiders! ;o)
Kram Traude

G:a Affären sa...

Ursäkta men jag gapskrattade när jag fick se bilden hur spindeljakt går till!
Malte högst upp på trappan smälter jag inför, så vacker hund och kloka ögon.
Puss på Malte,
/Cia

Mamma C sa...

Grattis till dig i förskott lilla Malte. Eller nu föresten är du ju en stor pojke.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Hm ja vad säger man Malte. Du får väl fira med bara husse. Ha en fin kväll och hälsa matte
Kram Agneta

Birgitta sa...

Vilken stor och vacker kille du blivit Malte. Vad bra att du håller matte i gång. Säkrast att fly när det kommer så många till din födelsedag.
Kram Birgitta

idémakeriet sa...

Du är så gullig Malte hunden.
Kan du inte komma hos mig och jaga lite spindlar, skulle vara toppen för jag är typ livrädd för spindlar.
Är de verkligen goda att käka?
Ta det nu lugnt i trappan.
Kram till er.
Gerda

Hajan sa...

Kära lilla Violan,vet Du jag tycker Du skall skriva en bok om
Maltes första år.
Det passar ju perfekt som en
barnbok,många föräldrar som har samma ras som Din Malte.
underbart med bilderna till Kramar och Gläfs till Er