tisdag 31 januari 2012

ÄNTLIGEN KOM DEN UPP....

 Morrn, gäsp...vilken natt vi har haft, Malte har  inte kommit till ro...orolig till tusen

Vi var ute vid halvfyra och så in igen men NU hände det...spydde rejält och upp kom putsduken men inte bara den...även en rejäl bit strumpa som satt ihop med en mindre pinne...:)


Tack för det...suck...tur för honom att den kom den naturliga vägen..

Finns ju viktiga saker som väntar idag..ikväll ska han börja på uppfostringsanstalt..en hundkurs ska det bli, kan ju behövas :) fortsättning följer..




 Fortfarande rejält kallt...gårdagen bjöd på ett underbart vinterväder, äntligen sol men en nackdel...solstrålarna avslöjar allt inomhus



 Så jag har roat mig med att tvätta målning, lister och golv i köket :)


Finns inte många växter i det här hemmet men i köket har jag plättar i luften och myrten på stam...blir annorlunda i maj...då finns det gott om Mårbackor inomhus..



 Igår var jag även hos optikern..blev ett par nya bågar och starkare glas..hoppas Malte låter bli att nocka mig igen...fick en ny putsduk utav en road personal..var ju tvungen att dra Maltehistorien..dom undrade om han oxå ville ha en..



Idag blir det att fara till staden igen för att uträtta lite ärenden...tankearbete pågår..projekt nytt bibliotek som jag berättat om...

Har ju suktat efter IKEAS svarta rottingstolar men nu såg jag att MIO hade fått in nya skinnfåtöljer i svart...ser ut som gamla läsfåtöljer...finns i svart skinn och det måste jag ju spana in så klart..

Nu får Malte och jag samla ihop oss inför kvällens prövningar...pust säger jag..han kommer väl bli skogstokig och kanske även jag...får se till att jag i a f är lugn...

Kramen från eran VIOLAN och ha en bra dag

24 kommentarer:

Mitt Stugliv sa...

Vilken tur att "allt" kom upp den naturliga vägen.
Ha en fin tisdag
KramKram
Lotta

Synnøve. sa...

Putsduk ja....
Säkert gott att äta. skönt den kom upp tillsammans med strumpa och pinne. Märkligt att de kan äta sånt de små liven.
Glad att han klarade sig i alla fall. En kompis här hade en liten valp som käkade strumpa... Han kvävdes. Så det gäller att vara försiktig.
Erri när hon var valp, käkade upp två julgransbelysningar som att ute :)
De äter allt hihi.

Ha en fin dag nu i alla fall. Kramar om både dig och Malte.
Synnöve.

Cc sa...

Skönt att de kom ut till slut. Här upptäkte jag att det låg en vinkork i bellas korg. Vet ej om hon tagit den från bordet eller om någon tappade den. Att hon den gamla damen gillade vin hade jag ingen aning om. Tuggad till flis var korken iaf. Kram

Unknown sa...

Godmorgon vännen!
Vilken tur att den kom ut till slut. Tråkigt bara att det skulle stöka nattetid. Att det fastnat en bit pinne i strumpan lät mindre behagligt, stackars lilla Malte.
Spännande med hundkursen som ni ska börja på.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Vilken tur att han fick rensa magen. Han kunde ju ha blivit riktigt dålig.
Hoppas han är pigg till ikväll.
Kram till er båda.

lisashus sa...

Vilken lättnad det måste vara att både putsduk och annat kom upp! Usch, tänk att ha lyckats få i sej så mycket...!!! Undra på om han varit orolig!

Ja, vilka dagar vi har haft och dessvärre syns ju allt väldigt väl!:)

Lycka till med valpkursen ikväll! Ska bli spännande att höra hur det gick!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Åhhh stackars lilla maltegubben vilken tur att det ordnade sej!
Hoppas du får en fin dag
Spännande med biblioteket!!!
Kramar Kathrine

Ett ögonblick sa...

Här händer det minsann grejer, på alla plan;)) Vilken tur att den kom upp, putsduken alltså, och lite till. Dessa labbar är tydligen mer än matvrak och inte så nogräknade heller vad gäller smak och utseende på maten.
Uppfostringsanstalt kanske är vad som behövs...fast det låter ganska hemskt...hundkurs är bättre;)
Solen lyser här också, underbart, men som sagt den avslöjar ALLT!
Ska sätta mig med papper om en stund, mitt hatarbete...så mitt humör dalar rejält kan jag tala om.
En kopp kaffe och en brasa i kaminen lättar upp lite i alla fall...

Ha en fin dag och lycka till ikväll! det kommer att gå så bra och kanske bra om ni blir lite skogstokiga båda två...det är ganska befriande kan jag lova:)

kram lisamaja

Linneskåpslycka sa...

Tur att allt kom upp:))

Fina bilder från din vårbutik:))
Ha det fint;)

Kraam

Eva Linnea sa...

Uppfostringsanstalt .... du är rolig du! Lycka till med Malte i kväll! Du lämnar väl glasögonen hemma för säkerhets skull (när du får dem alltså)?
Solen skiner och pockar på en promenad .... Nja, vi får se.
Kram Eva Linnea

Den Grønne Baljen sa...

Heisan =)

Så bra at det endelig kom ut av seg selv.. Hadde vært leit hvis han måtte operert..

Men så spennende med kurs i kveld da... Det vil nok gå bra skal du se..

Jeg holder kurs for hunder to kvelder i uken... og det er så spennende og hyggelig...

masse lykke til i kveld...

Klem Kerstin

Fazemos de Conta sa...

Great bottles. Everything is so beautiful here...

EM sa...

Vilken tur att den kom ut till slut. Våran lille la en hög pinnar på mattan i förrgår, han fick upp den så fint att det såg ut som en liten påskeld, fattas bara tändstickan... ja de små liven.
Minns första gången Rottis o jag var på kurs. Alla var mindre än han, och alla var "katigare" så mina axlar var helt slut. De skällde på honom, han sa inte ett pip, men när de gjorde utfall så... brabang! så for vi framåt. Så det var klackarna i marken. Men det blev bättre sen. De slutade inte, men han slutade bry sig...Lycka till!
kram elsamarianne

Sara sa...

Hej hej!
Åh vilken tur att putsduken kom fram till slut, men stackarn hoppas att han lärt sig något utav detta ;)
Behöver oxå ta mig till optikern och göra en synundersökning...
Idag ska jag passa min systerdotter en sväng så min eftermiddag tillbringas nog i "barbie-hörnet" *fniss*
Ha det så bra och lycka till på hundkursen.
Kramar ifrån mig

NinaH sa...

Malte är aktiv, han!;-) Som han ställer till för mette o husse! Tur han fick ut innehllet och allt gick väl! (Nåja... F´låt....;-),....)Lycka till med kursen!
Låter spännande med "bibliotek"......

NinaH sa...

Nämen för "matte".... ;-)

NinaH sa...

Och "innehållet"... (Jag ska nog hålla mig från kommentarer tills jag fått hjälp med ögat....Hm.... )

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Oj, oj, oj, vilken tur att det slutade i dur......för Malte!
Ha det så bra i vinterkylan!
Carin

Elsa och Helena sa...

Vem vet ni kanske är på uppfostringsanstalt i skrivandets stund:)

Riktigt otäckt med putsduken, strumpan och pinnen. Tur det kom ut naturliga vägen, fast i änden än väntat:)

Nu vill nog många höra hur det gick på anstalten!

KRAMAR

Elsa och Helena sa...

Fel ände än väntat:) TRÖTT!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är kanske tur att de brukar ha duktiga män och kvinnor på uppfostringsanstalterna...kom att tänka på en kompis, de hade en makalöst stor labb. Den hunden var kolugn men kunde sätta vilken ysterpellevalp som helst på plats. Ibland ringde de från hundkursen, då fick kompisen ta med sig labben och åka dit...specialuppdrag;-)

Tur att Malte klarade av putsduk+strumpa+pinne, ibland kan man vara tvungen att operera ut tokigheter som de sätter i sig.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Katta sa...

Men håller Malte på att äta upp inredningen med, vilken buse nästan värre an småbarn ju tur det i allafall finns hundkurser, lycka till i kväll. Kram Katta

Birgitta sa...

Hoppas du slängde den gamla putsduken och strumpan! I natt sover säkert Malte gott när han gått på valpkurs. Jag tror att du också sover gott efteråt.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

liven sa...

Disse vovsene.....
Ha en fin dag Viola
klem!!