onsdag 4 januari 2012

VATTENHÅLET OCH STORM OCH REA

Morrn, så är det dags igen då att bli genomblåst...nu är jag trötter på Magda, Dagmar och Emil och vad dom nu heter..det är bara att be en bön att poolplåtarna håller sig kvar där dom skall vara...




Igår åkte jag ner till vattenhålet, där var det riktigt fint väder...solen tittade fram och hade stor lust att stanna över natt men Småland skulle drabbas värre utav "EMIL" så jag tordes inte bli kvar..


Och Emil han kommer ju faktiskt från Vimmerbyhållet och det är ju inte så många mil ifrån vattenhålet :)man får kolla nyheterna och se vilka hyss han ställt till med..




När jag kom hem plockade jag fram datorn..beställde mig en resa till Spanien...blir i februari det...måste ha något att längta efter...blir liksom lättare då när våren känns så avlägsen



Arbetsdagen kommer att börja tidigt idag...blir Gårdsbutikens största REA, 30-50% på en hel del varor...

Måste rensa ...ni som varit här vet ju att det alltid är knökfullt och nu blir det att rea dom varorna som det bara finns några st kvar utav..

Här ska beredas plats för alla nya, ska ju till FORMEX den 19/1, stänger butiken i 4 dagar för här ska det shoppas...ska bli väldans trevligt :)



Idag har jag öppet som vanligt men trettondagsafton och trettondagen ändrade tider: 12-17 samt söndag 11-17


Blås inte bort...kramen från eran VIOLAN

13 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Är du redan vaken darling :O)
5/10 = min födelsedag hi hi du skrev ju att du uppdaterade din kalender....
Vi ses ju snart.
Är det inget jag måste ha från rean?
Kram Agneta

Härliga Livet sa...

Ja jäkla blåsande. Varje gång jag har tänkt att åka till dig ska det storma. Vill inte åka den båten i blåsten. Va härligt med en resa till värmen och sol. Det gör du rätt i.
Kanske vi ses..
Kram Pernilla

Guttemamma sa...

Det er damen som tar værgrep det, bestiller Spaniatur!! Ha en fin dag, med eller uten Emil...
klem♥

bakom berget sa...

Morning!! Ja idag får du hålla dig i spiskroken Viola. Till och med här, stormar det lite alla redan.
Usch och fy. Nu ska jag ta mig en hundpromenad.....visst låter det väl skönt i det här vädret va! Men du har väl oxå varit ute en runda misstänker jag. Åhh va härligt med Spanien igen! Det gör du verkligen rätt i.
Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Fågel Blå sa...

Hello!
Usch för alla stormar!!!!
Får hoppas det tar slut snart!
Kul med Rea!
Och Spanien vore välan inte så dumt
Ler!
Önskar dej En fin Dag
Kramar Kathrine

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
här låter det som en kulspruta mot fönsterna.... det smattrar hysteriskt av regn och blåst!! Blir garanterat en innedag idag. Jag har jobbat 2 dagar och är nu ledig 5. Inleder med storstädning i dotterns rum som ser ut som ett bombnedslag.

Förstår att du inte ville stanna kvar, men det låter underbart med Spanien. Idag så skall jag beställa vårresa med bästisen till min älskade favoritstad - P A R I S!! Längtar, så mycket..

Ha det gott och håll i hatten.
Kram Monica

Tre Tanter sa...

Ja, det är bäst att hålla sig inomhus i det här ovädret. Hoppas dina plåter håller sig kvar där dom ska vara.
Lycka till med rean!
Kram från Tre Tanter.

Mariette sa...

Ja, man blir lite trött på dessa stormar. Här ber vi böner för att taket (som vi inte hann lägga om helt och hållet i somras) ska ligga kvar...Men snart är ju våren ändå här!
Så härligt att åka bort lite!
Mariette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, nog längtar man till värmen nu, fastän det inte är så kallt egentligen. Men det är ju väldigt grått och trist...Så Spanien låter ju alldeles förträffligt.
Och sen fyra dagar i januari också... :) Låter som en bra start på det nya året!
Kram
Marie

Livet och vardagen sa...

Ja fy för Emil och Dagmar och de andra. Gillar inte alls när det blåser hela tiden.

katha´s kortmakeri sa...

Ja idag gäller det för oss tanter att hålla i hatten. Härligt med en resa till solen.
Ha en skön kväll!
Kram Katha

Mamma C sa...

Jo, lite framåtlutad fick man allt gå i morse till jobbet. På grund av Emil som blåste. Så härligt med en semestertrip.
Kram Mamma C

Pysselpalatset sa...

hallåj kära Violan, först ett himla stort god fortsättning på det nya året och sedan ett lycka till med allt du tar dig för... och så grattis till resan... jösses vad skönt... kram j