fredag 13 januari 2012

LJUSA TONER

Morrn, äntligen har man vaknat till en blå himmel med hög klar luft..gårdagen bjöd på ett riktigt sk-tväder...

Idag blir det mera bilder från den "nya" butiken..våren har verkligen kommit in i textilrummet...



Här kommer lite bilder från olika hörn..här inne finns det många textilier som hissgardiner, kuddar och dukar men även lite andra varor :)...som synes..



Kom på att använda mig utav olika stegar för att kunna visa en del varor.. här ett par cykelkorgar med diverse ting och så en stege med ljuvliga tvättpåsar..



På det gamla strykbrädat vilar Dommo by Gawors vackra löpare med monogram



I stora skåpet ett par hyllor med gammalt porslin...är med på STORREAN och just nu är det 25% på gammalt porslin




Har ni set vilket ljus det var i onsdags..:) och så skymtar ni min storsäljare..gardinen som hänger i fönstret...är en serie med örngott, duk och så tvättpåsen som jag visade...underbar med dessa rosspetsar som ser handknypplade ut



Den här tapeten har många beundrat och undrat över var jag köpt den..min vän nostalgiMarie och jag ramlade över den på Rusta för 2,5 år sedan...och vi köpte upp alla rullar som fanns kvar :) passar verkligen in i ett gammalt 1700-tals hus




Har fått hem nya "sekelkort" visar här ett smakprov och med denna bukett önskar jag en fin fredag till alla som tittar in..




LEV VÄL, kramen från eran VIOLAN

19 kommentarer:

lisashus sa...

En strålande morgon är det verkligen! Tala om varannandagsväder! Igår var bedrövligt!
Så fint du har det i butiken nu! Smart att använda stegar.
Ja, de hissgardinerna är såååå vackra!
Själv tog jag mej i kragen och lyckades äntligen sy en hissgardin av en gammal avlagd längd! Se inlägg idag!
Ha en härlig fredag!
Kramar
Lisa

Anonym sa...

Åh vad ljuvligt du har det. Visst är det en härlig morgon vi vaknar upp till helt perfekt för långpromenader och grillad korv. Stegarna i butiken är perfekta så snyggt sätt att visa upp saker.

Önskar dig en härlig dag

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint ljuset lyser in i butiken, och så mycket fint du har. Stegen var jättefin till och hänga saker på, och så vackert porslin.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

skifferhuset sa...

Hej Viola! Strålande morgon..... nja inte här! Jag blåser bort snart! Så fint du gjort i butiken! Mycket som får plats på en stege. Ha en fin helg! Kram Iréne

STENLYCKA sa...

Här har vi också sol idag, vädret är verkligen ombytligt.
Vad fint du har gjort med alla nya saker som kommit in,inte lätt att exponera så mycket vackra varor.Det där med stegar var fiffigt!
Hoppas du får en skön helg och att solen
kommer att lysa på oss.
Kram Raina

Anonym sa...

Å vad bilderna blev fina.
Gardinspetsen med rosor är underbart vacker.
Jag har också fyndat en tapet på Rusta till "gammelhusets hall. Till köket ska jag dock kosta på mej en tapet från Duros Gammalsvenska tapeter.
Ha en fin helg!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi... ja den tapeten kommer jag ihåg när du köpte... Tycker fortfarande att den är jättefin.
Bra med stegarna, då blir det fler exponeringsställen.
Kram
Marie

bakom berget sa...

Joorå Violan...nog var det fint i morse allid! Men nu är det desto värre. Vinden ylar som vargar runt knutarna och det snöar på tvären.
Ska bort på middag ikväll. Undrar just om man ska ta fram skidorna??
Va fint det ser ut i butiken. Jag lääängtar efter våren nu!
Ha en riktigt skön helg! Vi ses på fredag.
Kram!

Mamma C sa...

Jo nog började vädret bra alltid. Men sedan blev det skit idag med tycker jag. Du har så mycket fint i din butik. Bra grej att använda stegar.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Så fint och fräscht. Önskar dig en mysig fredag.
kram Agneta

Systrarna Hjertén sa...

Vilken mysig butik du har, skulle var så kul att besöka den någon gång!

Trevlig helg!
/Frida

Anette sa...

Ser så härligt ut i din butik:)
Önskar dej en fin helg.
Kramen Anette

Livet och vardagen sa...

Man behöver inte alltid gå till "finaste" butiken för att hitta finaste tapeten:-). Trevlig helg!

Elsa och Helena sa...

Så ljust och fint du gjort i butiken. Jag har drabbats av samma fenomen. In med det ljusa och skira:) Hissgardinen är ljuvlig!

KRAMAR till Maltebus och dig.

Katta sa...

Här har vädret beslutsångest, det pendlar från snöyra/storm i en timma till klart och soligt och tillbaka till yrsnö igen. Ser hur mysigt ut som helst i din butik, nån gång kommer jag :D Ha en fi fin helg, kram Katta

Monika sa...

Hej Violan! :o)

Tack söta du för gulliga kommentaren.

Här var det mycket ögonfröjd! Nästan så jag tycker det är tur att din butik INTE finns i min närhet! Jag skulle väl få fnatt om jag skulle handla hos dej. HUR skulle jag kunna välja bland all denna grannlåt?! ;o)


Är du återförsäljare av Dommo? De har en sån vacker "krusidullig"
nyckelknippa som jag så gärna skulle vilja ha. Finns den att köpa hos dej?

Ha det gott och trevlig helg!
Kram
Monika

Betongglädje sa...

Du hade kämpat på och gjort det kanonfint i butiken allt var så mycket mer överskådligt och exponerat. OCH du visade tips för villrådiga köpare vad som kan passas i hop. Det tror jag blir en storsäljare för dej, kunderna vill handla MYCKET mer =)
Stor kram
Camilla
P.s Jag ÄLSKAR min BIBEL D.s

katha´s kortmakeri sa...

Lika mycket vackra varaor som vanligt och du lyckas presentera dem så fint.
Har du strykbordsöverdrag???

Ha en fin söndag.
Kram Katha

Rosa i huset i vitt sa...

Ser jättefint ut

Kram Rosa