måndag 2 januari 2012

REGN OCH RUSK

Morrn...årets första inlägg börjar med regn och rusk...en riktig grå och regnig dag...så idag blir det att kura inne..är ju min lediga dag


Får satsa på att ta mig an den nyinköpta kalendern...blir en lagom uppgift idag..



Gillar att se stjärnorna på TV...och igår förmedlade en professor att det är nyttigt att vara lat och inte göra någonting...då uppdaterar hjärnan :)

Det rådet ska jag följa idag..det är alltså nyttigt att bara vara..och det är min svårighet..oftast har mitt hjärnkontor svårighet med att ta paus..




Igår roade jag mig med att läsa årets första horoskop och i ett stod följande..att jag hade utstrålning och att jag skulle få jobbstrul...och rådet var att öppna dörren...hmmm..

Det andra horoskopet skrev att jag hade vind i seglen och att jag gång på gång väljer alldeles rätt. Rätt butik, rätt vara..exakt så stod det, (expressens söndagsbilaga)

Tror nog att jag anammar det sista horoskopet :)



Dagen kunde väl börjat bättre för Malte....vilde Malte har mått illa i natt och mår fortfarande lite dåligt..blir att svälta stackarn...gissa om han är hungrig..han håller på att deppa ihop...och dessutom har favoriten husse åkt till jobbet :(


Inte lätt att heta Malte idag..




Som sagt...blir att fortsätta och kura i soffan så att hjärnkontoret får tid att reparera..

Ha en bra måndag, kramen från eran VIOLAN

24 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Ja vädret lockar inte idag. Blir nog att krypa ner i källaren och pyssla lite till påsk!

Ha de gott i ledigheten.
Kram Katha

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Fy vilket trist väder. Det lilla vita regnar bort! Bra sagt av professorn, ska jag berätta om ofta :) Jag tror jag gör som han säger idag också, ska bara måla köksbordet en sista gång men det är avkopplande också, att måla. Imorgon ska vi ta en tur till vänner i Linköping, det är väl också bra eller hur?
God fortsättning!
kram Marie

lisashus sa...

Visst var det skönt att höra professorns utsago om lathet! Men det visste vi ju redan- eller hur? I alla fall visste jag!:)
Har nog aldrig varit så lat, men känner att jag behöver det efter allt ståhej!

Ja, jättetrist väder är det och det inbjuder ju till att vara inomhus och bara...softa!:)

Trist att Malte inte mår bra, hoppas att han piggar på sej!
Ha en skön dag!
Kramar
Lisa

Anonym sa...

Ja det är sant som professorn säger. Jag var som du, alltid full av ideer och arbetade dag och natt tills både kropp och "knopp" sa ifrån.Håhåjaja
Stackars Malte. Jag hoppas han blir bättre i magen.
Kramisar

liven sa...

Innom for å ønske Viola og Malte et godt nyttår :o)

Anna sa...

Jag hörde det där rådet igår också...Det låter vettigt om man bara kan och har ro till att göra ingenting! Ska försöka då och då...
Ha en fin dag!
Kram Anna

skifferhuset sa...

Lyssna nu på professorn, Viola! *ler* så sätt dig ner och bara mys idag du å Malte! Kram iréne

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en God Fortsättning på det nya året!
Här är det också ett riktigt sk--väder!
Ha det så gott i soffhörnan
Kramar Kathrine

Rut och Signe sa...

Gillar också professorns teori och rekommendation. Prövade den hela gårdagen med att göra ingenting. Idag är det lugnt i butiken så jag har fått lite bättre ordning på rean som förhoppningsvis försvinner inom kort, fniss. Ska vi dra till Formex ihop? Åker gärna på torsdagen och tänker stänga butiken då.

Kram Marie

STENLYCKA sa...

Det var en förståndig professor ibland är det nog bra att hjärncellerna får vila.
Ha nu en riktig lat dag och vila dig och låt Malte också ta det lugnt, så han blir bra igen.
Här har vi också tråkigt väder men det är ok för jag måste jobba.
Låt den första vecka på året bli en riktigt skön vecka för dig Viola!
Kram Raina

annette sa...

Tror jag håller med om detta att det är viktigt att inte göra någonting emellenåt, försöker faktiskt täkna på det numer, men det är svårt;)
Stackars Malte, låter ju som om han skulle kunna bli riktigt deprimerad denna gråa dag, hoppas i alla fall att magen är bättre, husse får han väl sukta efter några dagar!
Vi får väl i alla fall försöka tro på att solen visar sig någon dag i veckan!
Kramen!

annette

Mamma C sa...

Skitväder är var det är. Blöt som en dränkt katt när man kom till jobbet. Sedan när man skulle hem var det halt som tusan. Skulle oxå velat kura ihop mig någon stans just då.
Kram Mamma C

Betongglädje sa...

Trist grått väder, men å andra sidan gick det ju bra att jobba då ;)
Stackars Malte som är dålig i magen, hoppas han har piggat på sej nu!
KRAM

Livet och vardagen sa...

Klok professor, den lyssnar jag gärna på! Stackars Malte! God fortsättning.

katha´s kortmakeri sa...

Hej igen!
Kul att du vill vara med i min lilla utlottning. Lycka till.
Kram Katha

Anonym sa...

Låter som ett bar beslut att ta en vilodag. Vet hur det är med ett hjärnkontor som går på högvarv, ibland måste man helt enkelt vila...

Önskar dig och lilla matte en god natt

EM sa...

Jag är lite sen med påhälsningen, men jag hoppas att din dag har återställt lite av "hårddisken". Horoskop ska man läsa efteråt, eller hur? Eller fler, som du, så man kan välja.
Idag väntar valp-vaccination, läkarbesök f egen del och så är det vår första dag med husse borta långväga med okänd returtid. Vi gick upp fyra i morse *gäsp* för att vinka av, och är lite "pömsiga" till "kvinns" och "hunds".
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars Malte, hoppas magen lugnat sig idag. Den professorn gick hem i stugorna, precis vad vi behövde höra! Så idag vilar jag hjärnan också, inga planer alls för dagen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Betongglädje sa...

Håller på att fixa mina bloggar, kan jag låna en bild från butiken och länka till dej för reklam och för att jag " GILLAR " allt skarpt =)
Kram

Eva Linnea sa...

Vardagen kommer sakta krypande. Ganska skönt. Men det kunde väl vara lite mer vitt på marken? Bara lite frost så hade jag varit helnöjd. Allt gott till dig under 2012 önskar Eva Linnea

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hoppas malte kryat på sig! Inte kul att få svälta inte...
Här har vi börjat året med strålande sol och ca 30 grader så det är varmare än vanligt. Kan inte påstå att jag längtar till Sverige...



Kram
Annica

Lilla Lycksta sa...

Tisdag och stormen är på väg, så det blir inte bättre väder.

Professorn vet vad vi stressade behöver. Våga vara lat. Det tog jag till mig direkt :)
Ha det gott och hoppas det inte stormar allt för mycket hos dig.

Kram Camilla

Mycket annat & lite betong sa...

Ruskväder i kväll också! Och nu har det satt igång att blåsa igen.
I morgon är jag ledig så då ska jag också följa professorns råd.

Hoppas att lille Malte snart mår bra!
Agneta

Nyanser av vitt sa...

OK har du antecknat den 5/10 nu :O)
Hoppas Malte mår bättre. Horoskop 2 har rätt. Du har öga för rätt saker darling
Kramis