onsdag 18 januari 2012

KUNDE INTE LÅTA BLI ATT VISA....

Brukar vara sparsam med att visa privata bilder...men fann denna igår som jag fotat av...idag är det 7 år sedan min pappa dog..

Fattar inte att det gått så många år..här sitter vi en solig sommardag och det är sommar -55..själv är jag född i dec -54

Så här är en ung Violan... omkring ett halvår...:) vi ser ut att ha det mysigt ihop..

 


Tycker den här bilden är så fin...och skänker honom en extra tanke idag, även om jag tänker på honom varje dag..

Igår var ju Malte och jag och firade modern som fyllde 82 år...och det var då jag fick med mig ett gammalt album hem och fann denna bild på min vackra mor...




Var på den tiden hon "modellade" för det klädföretag som hon jobbade på..

Visst var hon en riktig skönhet och är detta ännu :) ingen som kan tro att hon är 82 fyllda...fräsch, ärtig och snygg är hon fortfarande min moder..

Ha en skön kväll, kram igen från Violan

11 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken jättefin bild på dej och din pappa! Han ser jättemysig ut! Ja, visst saknar man de sina som inte finns längre - världen krympte liksom när de försvann!

Fint att du ändå har din mamma och hon var/är en riktig skönhet! Åh, så vacker!!!
Kram
Lisa

skifferhuset sa...

Hej vännen! Så fin bild på dig å din far, jag fick leta upp en bild på min far och då dyker många tankar upp när de inte finns här hos oss! Vad härligt att ha en så pigg och vacker mor! Ha det gott, vännen! Kram Iréne

liven sa...

Noen koselige bilder du viser Viola!!
Slike gamle bilder er skatter :o)

Elsa och Helena sa...

Din pappa är verkligen stilig och du är så söt! Du brås på dina snygga föräldrar:)

KRAM

Country Hill sa...

Underbara bilder,tänk att vi varit så små. Kan tänka mig att din mor är så vacker och bär sin ålder med stolthet, du har allt ärvt så mycket vackert.
Ses imorgon vännen!
Kramar till Dig och Maltegubben/Lena

Lilla Lycksta sa...

Jättefina bilder. Inget värmer hjärtat och väcker kära minnen som gamla familjebilder. Ha det så bra på formex.

Kram Camilla

Nyanser av vitt sa...

Så söta ni är din pappa och du. Och det vackra hos modern har du ärvt darling.
Vi ses imöra
Jag är där från ca 15.
Puss på den lilla nosen

Mamma C sa...

Vilken fin bild på din pappa och dig och vilken skönhet hon är din mamma.
Kram Mamma C

Eva Linnea sa...

Visst är det fint med gamla bilder!! Det är nå´t speciellt med svart/vita.
Kram från Eva Linnea

Stina sa...

Men alltså, du tonisen. Man ser ju att det är du.
Söt liten, som stor.
Puss Stina

Ett ögonblick sa...

Hej Viola!
Vackra foto på dina föräldrar och dig, härligt att ha dem kvar.
Min far gick bort för dryga 7 år sedan och det går inte en dag utan att jag tänker på och saknar honom. Tyvärr har jag inte mamma heller i livet, han var bara 60 fyllda när hon blev sjuk och efter kort tid dog. Det har varit många tunga år efter deras bortgångar.

Så gott att du har din mamma kvar, det är så värdefullt! och härligt för dom själva när dom är pigga.

Hoppas nu att Du och dina bloggvänner får riktigt trevliga dagar i Stockholm och på Formex. Ta många kort!!!

kram lisamaja