fredag 27 januari 2012

FREDAG IGEN

 Morrn, förstår inte var veckorna tar vägen.. så är det fredag igen och dessutom den sista för januari...så skönt när denna månad är passerad för då är man ett steg närmare våren..



Dagarna fortsätter med sin grå himmel, flera  berättade igår om en blå himmel..känns evigheter sedan jag såg den färgen, här på ostkusten håller vi oss till den grå skalan




Fortsätter att träna detaljer med den nya kameran..är väldans roligt ska ni veta...

Det var livsfarligt att åka till FORMEX...




 Så är det dags igen...nu ska biblioteket göras om..ut med dom gamla möblerna och bokhyllorna...vill ha öppna vita hyllor med svarta consoller och nya möbler...vill få till ett rum som går i vitt och svart...har varit sugen på detta länge..





 Bordet som jag visade från chic antique blev jag så kär uti och kan tänka mig 3 st under hyllorna med rejäl luft emellan och så svarta korgstolar och svarta bordslampor som jag beställt från Miljögården och ett högt svart skåp även det från Miljögården och så måla om mitt piano som jag fick när jag var 6 och och och och och...känner ni igen er...



Jaaaa....ni ser...nu är hon igång igen..Violan..hjärnkontoret går på högvarv...men tror inte att borden kommer hem förrän längre fram i vår , men man kan ju börja så smått eller...
Men jag måste kompromissa med mannen..vet att han älskar de gamla nötta skinnfåtöljerna i bibblan så dessa får jag nog byta ut mot de andra i allrummet och dom som byts ut får fara till vattenhålet....det går han nog med på..så jag har en plan :)


Ha en härlig fredag, kramen från eran VIOLAN

16 kommentarer:

Mitt Stugliv sa...

Ha en fin helg.
KramKram
Lotta

bakom berget sa...

Joorå....det där kommer att bli jättebra! Ska bli såå roligt att se resultatet sen. Jag känner oxå för lite omfixning här idag. Får väl se var det slutar.
Samma väder här förresten, men vi brukar ju ha ungefär samma.
Ha en skön helg!
Kram!

Puumuli sa...

Låter bra med lite ommöblering. Jag är dålig på sånt, orkar inte börja flytta på tunga möbler...

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Elsa och Helena sa...

Det låter väldigt fint det du planerar. Consoll hyllor med Chic Antique borden under kan bara bli bra. Ser nya bibblan framför mig:)

KRAMAR

Cc sa...

Ljuvliga bilder. Jag är med dotra till tandl. Sitter och kikar i deras tidningar ser en bild på ett hus som jag känner igen just det Bossgård. Det är en artikel i sköna hem nr9/2011. Tänk vad mer jag fick veta om gården som jag inte visste. Spännande. Kram

skifferhuset sa...

haha Viola jag känner precis igen mig, tankar som pluppar upp, sätt igång genast, dra, flytta, släppa runt! Tur du har en plan.... ibland kan de vara lite svårflörtade!;) Ha ett fint veckoslut! Kram Iréne

lisashus sa...

Man kan riktigt se hur det rör sej i skallen på dej!:) Det låter spännande och snyggt och med en kobras list så lyckas du säkert!

Jättesnygga bilder!
Här har bråkats om modemet, morrr! Men nu är det fixat! Pust!!!
Kram
Lisa

idémakeriet sa...

Haha jag man måste ha listiga planer för att vissa saker så att mannen gå med på allt en kvinna har i huvudet.
Lycka till med allt.
Ha en trevlig helg.
Kram gerda

Nyanser av vitt sa...

Men darling...har du inget att göra :O)
ha en mysig helg och hälsa direktörn
Kram Agneta

Kamomilla sa...

Trevlig helg till dig också! :)

Mamma C sa...

Alltid bra att ha en plan B i backfickan när man tänkt sig något.
Ha en skön helg.
Kram mamma C

Livet och vardagen sa...

Ha en riktigt fin helg! Kram

Bodil sa...

Lycka till med din plan. Dina ideer verkar himla bra. Ska bli kul och se vad som kommer att ske.
Ha en underbar helg!
Kram Bodil.

Anna sa...

Ja, denna tid på året är verkligen ingen favorit...Men du har ju ändå haft en försmak av våren du!:)

Handdukar går ju fint att klä om med också!
Ha en skön helg du också!
Kram Anna

Anonym sa...

Låter som en härlig plan, och visst är det så att den ena planen föder den andra och helt plötsligt så har man massor av planer.... och allt är ju BARA att göra;)

Önskar dig en härlig helg

Elsa och Helena sa...

Detsamma Viola! Kunde vara närmre...så roligt det vore...puss.