måndag 9 januari 2012

MALTERAPPORT

Morrn...idag tänker hon bara visa sovbilder på mig...hon säger att det inte är så vanligt med så här rofyllda bilder på mig...fnys.....

Surmatte är inte lika ilsk som förr..kanske det beror på att jag inte är lika vilder längre...men än sägs det att jag är den vildaste labben i den här familjen..någonsin...och visst får jag mina idiotryck några ggr om dagen...lite action får det ju vara...eller hur...



Som ni ser har jag ärvt Ottos plats..det är soffan i hallen... för här har man koll på gården om det kommer några inkräktare..




Just nu är magen okej igen..för hur länge det vet man inte..Matte brukar småskälla på mig...kan inte rå för att man gillar att slita i sig pinnar och ruttna, frusna äpplen...

Då brukar surmatte säga...inte underligt att labradoren toppar listan hos veterinären...på öppnade magar...fler kompisar som älskar att käka saker..



Husse är ju fortfarande min favorit...när han är hemma så ägnar han mkt tid med mig...tränar mig och jag gillar att jobba..är en arbetsvillig labbe..så det så...

Matte brukar säga att jag är den flygande hunden..vadå..innetrappan kan man ta i tre skutt...man tjänar ju tid då..hon fattar nada...som vanligt..

Och varför hoppa ned ifrån fåtöljen för att gå runt bordet och hoppa upp i soffan...jag kör mitt race..jag hoppar över soffbordet istället...blir närmare från fåtölj till soffa...att hon inte fattar det..då blir hon surmatte igen och då får man onda ögat...




Här är andra sovställningar men det är i begynnelsen...när jag var nyinflyttad på Bossgård..Hmmmmm..ser ni väl att jag även då kunde vara lugn...hon bara överdriver den där surmatte..




Idag har det varit den kallaste morgonen i mitt liv, -10 och vi får vänta ett tag innan vi åker in till staden..måste bli lite varmare i bilen..för jag ska med..

Idag tänker hon spendera pengar..och det är inte lite som ryker..nu har hon gnällt länge över sin kamera och nu ska det inskaffas en ny..

Media Market ska vi till och nu ska det visst bli en Canon EOS 600D..tänk så många roliga hundleksaker man kunde få för alla dom tusenlapparna..hon bara tänker på sig själv :(

Ha en bra måndag, kram från Malte och Violan

22 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilka underbara bilder på gohunden!
Helt underbara!
Puss från mej på nosen!
Ler!
Ha en fin Dag med Matte!
Kramar i massor Kathrine

EM sa...

Halloj! Rottis här!
Jaså du har piggnat på dig igen, ja det är inte kul att ha ont i kistan. Full fart? Jotack, livet blir aldrig som förr sen valp-eländet kom hit till gårn. Just nu jagar han katten. Själv tar jag en lur i köket och låter dom hållas...
Kul att ha en kompis när man tar en sväng ute, men han är ju så "på" hela tiden. Det är inte lätt att vara idol...Matte skakar på huvudet och säger att "lär honom bara bra saker, snälla", men jag misstänker att vi inte har samma åsikt om vad som är bra. Nu rusar matte iväg och räddar nya soffkudden!
Ha en bra dag önskar rottis o matte.

Elsa och Helena sa...

Men Malte tänk vad många tjusiga foton hon kan ta på dig! Tror du inte matte tänker så. Var lite positiv i bilen nu så kanske du blir fotad när du kommer hem. Nähä du gillar inte att bli fotad, då får du tänka på hur snygg och stilig du är och att vi dina beundrainnor vill se dig ofta på bloggen!

Puss på Er.

lisashus sa...

Ni verkar ha ett lite komplicerat förhållande du och din matte!!! Hm....!
På bilderna ser du ju ut som lugnet självt - sover sååå sött!

Jag kan tro att det är full fart emellanåt! Skönt ändå att magen är OK nu.
Ja, lycka till med stadsresan!

Här väntas ett par tvåbentingar från Stockholm på genomresa...!
Kram och nosgos
Lisa

Mina Gouldsamadiner sa...

Underbar Malterapport och härliga bilder.
Spännande det låter med ny kamera,vill oxå ha...
Kram.

Tre Tanter sa...

En sådan söt liten vovve och namnet Malte gillar vi:)

3 tanter

Rut och Signe sa...

Härlig! Tänk att han kan se sovande ut också, fniss....

Hoppas du fick mitt sms angående att jag gärna blir kvar hos dig mellan tors-fre i Sthl.

Kram Marie

Roses & Angels sa...

Hhaha det är så underbart att läsa dessa Malte rapporter. Du skriver dom så fint. Jaha och slösa pengar skulle du göra också. hihhi KRAM

skifferhuset sa...

Malte är Malte, du underbare labb, saknar våran Ebba så mkt när jag ser alla fina bilder på dig! Fast nu lever ju lilla Ztella rövaren här hos oss, liten men ack vad hon kan hitta på, ni kanske skulle träffas!? Hoppas nu matte fick en ny kamra så vi får mera bilder på dig! Krama nu matte från Iréne å du får en oxå!

Country Hill sa...

Åh så tjusig du är goa Malte, jag ser verkligen fram emot att få träffa dig. Jag blev ju kompis med Otto så du och jag ska nog också bli kompisar, men vi träffas nog inte förrän framemot våren. Däremot hoppas jag och ser fram emot att få träffa Matte i nästa vecka.
Ha det gott kära Malte!
Nospussar Lena

Livet och vardagen sa...

Ljuvliga bilder! ha en fin vecka!

Nyanser av vitt sa...

Ja du Malte du har det inte lätt du men tycker du inte att matte är värd en ny kamera :O)
Katha´s kort är fantastiska. Du har väl sett att jag också säljer dem...
KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gena över soffbordet, den var bra, hihi. Hoppas stadsturen gick bra, och att matte fick sin kamera.
Puss till fina Malte
Och kram till matte
AnnaMaria

Mamma C sa...

Jag tror att lille Malte älskar sin matte mer en vad hon tror. Men en litet tuggben kan han väl få om du köper kamera.
Kram mamma C

LOPPISLIV sa...

Vilken underbar läsning och fina bilder om er söta vovve Malte och om surmatte...hihii vad jag skrattade gott :-)) känner igen mig lite där, när våran Wilma var valp, numera är hon en lugn och fin lady :-)) ( fast hon är en mat tjuv och då får kommer surmatte fram här också)

Kraaaam Paula ( God fortsättning på det nya året)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
en härlig Malterapport! Låter som om det fortfarande är full rulle på gården ... men snygg är han!

Låter som en något väldigt kul att spendera pengar på.... själv funderar jag på nytt objektiv just nu... i väldigt god tid inför födelsedagen...så jag önskar rätt.

Kram Monica

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skönt att läsa om dej Malte , för helt plötsligt känns Harry lite mer inte så jobbig .
Hur sköter du dej när det kommer folk ?? För det har Harry inte lärt sig än fast han är två år , han studsar som en gummiboll och låter inte folk få en sekunds återhämtning .
Hur det än är , ni är som sötast när ni sover ;-)
Kraam/Lotta

Stina sa...

Men lille gosingen då. En levande tonfisk och en levande hund i samma hus. Vet ingen annan som har det så.;-) Puss

Eva Linnea sa...

Kramar till Malte från Eva Linnea
Hälsa matte!

Lilla Lycksta sa...

Vilken goding till vovve du är Malte. När matte din köpte sig en sån dyr kamera, fick du väl en ny leksak du med? :)

Kramar till er båda Camilla

Elzie sa...

Här finns en till som älskar att peta i sig både det ena och det andra. Rena turen att hon inte fått åka till tant doktorn än! Men när hon ger sig på mina blommor blir även jag en surmatte, haha.
Idag flög hon upp på ryggstödet på soffan och stod där och svajade innan hon fattade att man kan faktiskt trilla ner därifrån, så då blev det hopp ner i soffan. Hon är galen den hunden!!
Ha en fin fortsättning på kvällen.
Kram Elzie

Lyckans Smed sa...

Min sötnos får man också bra bilder på när hon sover. Igår var hon väldigt trött efter resa i förrgår o sträckte ut sig över nästan hela dubbelsängen... http://lyckans-smed.blogspot.com/2012/01/hem-ljuva-hem.html