onsdag 11 januari 2012

FÖRÄNDRINGAR

Morrn, nu börjar man att se slutet på 4 dagars intensivt jobbande..skrev ju för en tid sedan att jag vänt upp och ned på hela butiken...har nu snart haft min gårdsbutik i 2 år..den 28/3 firas 2-årsdag :)

Två intensiva år men ack så roliga och givande..lärt känna massor utav underbara människor och har ett så roligt jobb..



Varje år inträder samma fenomen..julen är över och januarisolen tittar fram...då vill man förändra..städa bort..rensa..och det har jag verkligen gjort i butiken..inventerat lager..inte mkt kvar där :) och så haver jag tänkt om..


Mera luft har kommit in i butiken och röjt runt med varorna..så nu är det färgerna som styr rummen...


Lyckades plåta några foton igår..var inte lätt denna grådag..så här är några bilder ifrån sovrummet i butiken..tyvärr kunde jag inte fota alla hörn för det var alldeles för mörkt



I det här rummet dominerar nu vitt, bruna toner och turksgrönt..



Blev väldans nöjd med resultatet och hoppas kunderna blir det oxå och framförallt att dom märker förändringen



Blir mera bilder framöver från de andra rummen..nu ska jag stryka ett par längder som ska sättas upp i butiken och lite annat fix kvar..sedan är jag klar :) Hoppas några stammisar kommer idag...är så nyfiken på reaktionerna..



Ha en trevlig onsdag, kramen från eran VIOLAN

22 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det blev! Kram

Anna sa...

Visst är det härligt att röja bort julen och förändra! Det ser verkligen fint ut hos dig!
Själv förbereder jag inför mässan i Jönköping i helgen! Den sista vårnyheten - Eva Agneskorten i A5 och A4-storlek har jag fortfarande inte fått hem...INTE kul när det blir så!! Har blivit lovad att få ett provex. av varje levererat direkt till mässan, så det är ju bara att hoppas att det verkligen blir så!
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Vad kul med lite förändringar det blev säkert helt underbart!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Härliga Livet sa...

Visst är det skönt att röja bort julen och fixa fint igen för våren. Hade i mina tankar att jag skulle komma till dig snart nog, men skit oxå. Jag mår inte bra. Yr i skallen och så jäkla trött.Ska till läkaren idag.
Jag kommer över till dig så fort jag blivit piggare. Jag är väldans nyfiken. Ha en fin dag.
♥Kram Pernilla♥

EM sa...

Så fint!
Det verkar som om hela bloggvärlden (min begränsade i alla fall) drabbas av röjar-lust nu när vi oförhappandes har fått vårkänning.
Här lyser solen + 4 grader och endast lite blöt snö kvar.
Blir lite ofokuserad nu, när lillen passerar med en av mina ridstövlar i munnen, på väg in till sitt "bo"... ja lugnet, det var länge sen nu.
kram elsamarianne

Anonym sa...

Åh så vackert . Ja januari är förändringarnas tid visst är det så;)

Önskar dig en härlig eftermiddag

hagagården sa...

Det ser underbart fint ut i din fina butik!!!
Stora kramen.
Ninni

skifferhuset sa...

Ser ut som jag får ta en ny tur till dig å kolla, vännen! Kram Iréne

Birgitta sa...

Så fint du har det. Dags att dú och Malte får en Värmlandshälsning. Hos oss är det vitt och kallt.
Kram Birgitta

lisashus sa...

Ja, du har verkligen gjort fint och förändrat till det bättre! Mycket mera överskådligt nu och det känns luftigare överallt! Vilsamt och vackert!
Oj, sicket slit du måste ha haft! Det var kul att titta in!
Ha en fin och skön kväll!
Kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Så fint du fixat darlingen. Ska bli spännande att komma dit igen.
Kram

Elsa och Helena sa...

Det låter väldigt fint det du har gjort i butiken:) Tror säkert kunderna ser skillnad och blir glada och nöjda! Ja, om du visste vad jag ser fram imot nästa helg!!!

KRAMAR

Vita Falkens Lantliv sa...

jag kan tro att det är helt ljuvligt att gå runt i din butik:))))

Kram susanne

G:a Affären sa...

Önskar jag bodde i närheten, då skulle jag gå runt i din butik, länge...
Kanske skulle jag få hälsa på Malte också, jag känner ju honom nu och gillar honom skarpt!
Kram
/Cia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja tänk nu vill man städa ut julen och in med ljuset och hopp om vår men det dröjer...Har iaf idag sett en hä rlig blå himmel och vackra vita vidder.
Mina julsaker ligger i "drivor" i tvättstugan och väntar på att få komma ner i en större kartong!
Carin

Synnøve. sa...

Två år! Tänk så fort tiden går...
Har hänt mycket på de åren.
Jag sa när du berättade vad du funderade på att du skulle prova. Du skulle ha ta tjänstledigt ett år...
Och nu har det gått 2 år!
Ett jättegrattis säger jag. Även om det inte är förren i mars. Men man kan fira länge.

Härliga färger måste jag säga.
Nu ska jag ha mig lite frukost. Det är mörkt ute, ljusen brinner och det blåser ute. Januari... halva har snart gått....
Storkram Synnöve.

Unknown sa...

Blev säkert kanon, du visar alltid så fina bider från ditt hem och butiken.
Tack för din kommentar och jag skulle gärna fixa en header med egna bilder men får inte till det.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Hej! Bara jag igen.
Måste få tacka för ditt förslag. Har nu setat och försökt göra ny header och efter mycke om och men så klarade jag det. Blev faktiskt ganska nöjd också.
Titta gärna in igen och tack för insperation.
Många kramar Ing-Britt

Linneskåpslycka sa...

Oj vad du jobbat och slitit men så ser ju resultatet ut att ha blivit väldans bra:))
God fortsättning förrästen hoppas du haft det bra;)
Här har vi också städat undan julen,så nu är här lite luftigare och ljusare:)

Ser "Min" kotte där i hyllan,är jättenöjd med den och snart ska den få flytta ut på trappen.

Må så gott.
Kraam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk att det redan gått två år, så fort det har gått... Tycker inte det var längesen vi åkte förbi utanför och kikade in, innan ni hade flyttat dit.
Ser jättefint ut i butiken, nu blir sakerna som nya igen :)
Kram
Marie

Mariette sa...

Så många fina saker du visar upp. Hattaskar och ljuslyktor blir mina favoriter.
Mariette

Mamma C sa...

Inte klokt vad åren rusar iväg. Så kul med lite röj och förändring i din butik. Ha en bra torsdagskväll.
Kram Mamma C