måndag 16 januari 2012

NU TRÖTTAR JAG UT ER..

 Vet inte om ni märkt att jag verkar helvild idag på bloggen..testar om och om igen och raderar och raderar inlägg...varför detta då..





Vet ...har jag redan lagt ut ett inlägg idag men det var 1.00 i natt...så det så..14 timmar har förflutit..




 Har ju envisats med att ha den enkla modellen för överföring utav bilder men nu har jag valt den nyare..för att kunna lägga ut större bilder..




 Men om man vill lägga ut den megastora så går det inte med liggande bilder...så därför har jag prövat mig fram...alltså liggande bild...då får man nöja sig med "stor" bildvalet..





Men nu hoppas jag i a f att den stående funkar..och får plats inom min ram på bloggen :) 

Ni kommer att bli dötrötta på Violan..hon har blivit besatt...och det beror på den nya kameran...

Här ses bara motiv och det ska testas och prövas...stackars Malte..han har det inte lätt nu...

Vet i f-n..kanske kommer ett tredje inlägg idag..men det är bara att nonchalera henne..ni får stå ut ett tag...det lägger sig nog snart...ivern..


Kramen igen..för andra gången idag, Violan

18 kommentarer:

EM sa...

Ha ha du e igång du. Skönt att se att nån orkar i alla fall...
Skulle gå prommis m båda stollarna, och lillen lät som om han skulle strypas och jädrans vad dom drog idag. Inte konstigt, nåt stort djur i skogen längre fram. Jag vände på en femöring och släpade båda efter mig hemåt... så tuff är jag...Vad det var? Ingen aning, säkert ett monster el likn.
kram elsamarianne

Vardagens guldkorn sa...

Visst är det kul med ny kamera!
Dottern fick ny systemkamera ( i år igen) i födelsedagspresent av oss förra veckan (liten baktanke där när jag gick med på det att om hon får en ny så kan jag ärva hennes "gamla") den donnan lindar verkligen sin pappa runt lillfingret vill jag lova ;0) Jag ser nog hur hon manipulerar, har ju gjort likadant med min pappa ;0) Men han verkar inte se det alls, eller så vill han inte... så kan det ju vara också =0)
Så jag lusläser manualen och trixar och provar mig fram. Har precis gjort ny hedder också.... det är riktigt roligt! Hemma med febrig son så för en gångs skull finns det lite tid till sådant. Kör på bara Viola, du hinner ett inlägg till innan midnatt!
Kram Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Såklart det är jätteroligt med en ny kamera! Testa på du, det är ju bara kul. Bilderna blir jättefina, så det var nog ett bra val av kamera.
Du undrade om Formex, och jag tänkte nog försöka åka upp på lördagen... har ju inte så många dagar kvar att knapra av. Men det kan ju vara roligt att se i alla fall, även om jag inte handlar något. Och inte kan påverka någon annan till inköp heller... fniss. Så handla på ordentligt nu... och tänk på mig där jag sitter vid mitt skrivbord :(
Kram
Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så kul och grattis till din nya kamera!! - jag förstår att energinivån är på topp just nu!

Lycka till!!
Hälsningar Monica

lisashus sa...

Jaaaaa! Så snyggt det blev! Mycket finare med lite större bilder och det är ju helt klart en annan kvalitet på dem!
Kul att det blev så fint! Men de liggande får inte bli för stora som du märkte!
Själv satsar jag mest på stående - det har blivit en vana!
Ska bli intressant om du kommer med ytterligare ett inlägg idag! Ha-ha!!!
Kramar
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina foton Viola, och det är ju så roligt med ny kamera. Malte lär väl tala om hur det gick med fotandet på honom i nästa rapport...fniss.
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Jag står ut, och du har pluggat på instruktionsboken ordeligt ser jag. Fotona är fina och roligt att de är lite större också.

KRAM

Elsa och Helena sa...

Oderligt betyder översatt ordentligt.

Elsa och Helena sa...

Näää, nu orkar jag inte mer, fniss!!!

Eva Linnea sa...

Va´ kul du har det! Suktar också efter en ny, mer flexibel kamera. Snart födelsedag ...... Hm, kanske man skulle ......
En bild säger ju mer ärn 100 ord.
Kram i måndagskvällningen från Eva Linnea

Eva Linnea sa...

Mer än tusen ord .... ska det ju vara! Det är fler än E & H som har brådis. Kram igen.

Rostrose sa...

Pretty photos of pretty things, dearest Viola - and especially I like the small globe!
Kramar, Traude

Betongglädje sa...

Kameran är ett kanonval... säger jag undra varför.... fniss ;)
Jag är supermeganöjd med min som du redan vet!
Inte konstigt att du blir alldeles nipprig ;) Fota på du!
Ha en skön måndagskväll!
KRAM

Mamma C sa...

Skitkul med ny kamera, jag vet för jag har en ny oxå.
Bilderna är jättefina när dom blir lite större oxå.Jag har ju oxå ändrat det i min blogg.
kram mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

Det är jättefina bilder du har tagit,så fota på ,man tröttnar inte på dom.

Kram Rosa

toves sammensurium sa...

hihi....visst er du besatt!!!:)))
Men det er jo bare såååå gøy når man prøver seg frem med noe nytt og får det til litt etter litt.Det var så fint med så tore bilder,får med alle detaljer mye bedre og yter mer rettferdighet for motivene!!!!Så heldig du er som har nytt kamera.Men du...husk at kroppen trenger søvn også!!!;)
>venter i spenning på dagens tredje...fjerde...femte innlegg :)))
toveklem:)

Tre Tanter sa...

Vad roligt med en ny kamera! Det ska bli roligt att följa dess väg tillsammans med Dig och Malte. Dagens bilder blev ju förträffligt bra.
Ha det gott önskar Tre Tanter.

G:a Affären sa...

Nejdå, fota på du! Jag tycker bilderna är jättebra! Skönt att höra att det finns fler nattugglor...
Ha det gott Viola,
/Cia