torsdag 3 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 16

God Morgon, ännu en fin dag med rimfrost ...man får njuta så länge det varar men redan detta dygn ska värmen komma tillbaka...

Äntligen har min hylla kommit upp över järnsängarna..där har jag samlat gamla parianmotiv med guldram...:)







Det finns även en madonnatavla som jag tycker är så vacker och så mitt älsklingsmotiv ..pojken med strumpan, den hänger på flera ställen i huset...










Under hyllan hänger detta gamla par, är så vackra motiv och passade så bra ihop med de gamla järnsängarna..








På varje sida om sängarna hänger ett stort krucifix och så denna Jeanne D´arc tavla..











Nattduksborden har fått en varsin madonna ihop med lite annat som man kan vila ögonen på...)










En del undrar fortfarande om vem som vann min utlottning, jag har ingen möjlighet att leta efter vinsterna...dom ligger nedpackade ihop med ca 1000 lagervaror i kartonger och jag lovar så fort jag får orken och kraften tillbaka så kommer jag att redovisa vinnarna...ni får ha lite tålamod...)

Önskar er en härlig torsdag, förhoppningsvis kommer elektrikern idag, ska ta och jaga honom på luren..blir galen på att vissa hantverkare är så hopplösa med att göra klart sina åtaganden... jag brukar gorma med dom och då drar jag följande exempel ....tänk om jag som lärare skulle säga...nä..jag kommer inte idag...ni elever får vänta tills nästa vecka..det kom annat emellan...grrr igen,...

KRAMEN till er alla som tittar in, eran VIOLAN


30 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fint det blev med tapeten :))
Och jag tycker det ser ut som du har plats med mycket tavlor... Hur många har du fått upp av dom 99 du hade? Järnsängarna jättefina också!
Hade besök igår kväll...av Linda Jättetrevligt! Nästa gång är du frisker och då kan du vara med :)
Kram
Marie

Elzie sa...

Åh vilket vackert sovrum. Man blir rent avundsjuk, haha.
Hoppas du piggar på dig.
Kram Elzie

Lisas torp sa...

Så fint det blev i sovrummet! Järnsängarna är verkligen jättevackra och till den fina tapeten!
Ja, du är verkligen tryggt övervakad av både Jesus och änglar och annat vackert!

Trist med hantverkare som inte kommer som de ska, hoppas att det löser sej idag!
Här har vi sol idag också - helt underbart!
Kram
Lisa

Ett ögonblick sa...

God morgon!
Det blev fint med hyllan ovanför sängarna och det är så vackra motiv på de där tavlorna.
Här på västsidan lyser solen fortfarnde, men risken för regn/snö är stor framåt kvällen, usch jag gillar inte det där slasket.
"Hantverkare ett släkte för sig" brukar dom säga här. Vi har en likadan "rörnisse" som lovar och lovar och se´n blir förnärmad för att man undrar varför han inte kommer!? Jag tror att dom ofta tar på sig lite för mycket jobb samtidigt, är man kanske egenföretagare är det svårt att säga nej. Hoppas det löser sig fort för er.
Önskar Dig en bra dag och helg.
kram//lisamaja

Maliva`s verden sa...

Hei Viola..så leit å høre om dine ribbeinsbrudd...må være smertefullt? Håper du kommer deg raskt igjen...Du har et så vakkert hjem..skjønner godt at de lager repoatasje om det..Lykke til..og fin adventstid til deg fra Maliva

Rut och Signe sa...

Hantverkare lever i sin egna värld....jag vet är gift med en minsann!!! Ha det gott - var rädd om dig!-) Marie

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Viola!

Sovrummet blev riktigt inbjudande,,, där sover ni gott!

Hoppas du mår bra i dina spjäll,, du tar väl det liiite försiktigt nu!

Ha det så gott!

E-K/noll54

MariaKF sa...

Ja du,du håller på och gör mig galen med ditt vackra hem med alla vackra ting! Samlar själv på "religiös konst" - madonnor, ikoner, tavlor......

Karin Lindström sa...

Hej Viola!

Jag har förstått att du flyttat till hus! Så fint det ser ut, vilket sovrum. Så det ska bli en gårdsbutik, det var väl roligt. Då får man väl kanske ta sig en tur, det är ju inte så långt till er!

Ha en fortsatt mysig advents och julvecka!

Många kramar
Karin

vadmalen sa...

Verkligen mycket personligt att titta på i din blogg. Det gillar jag.
Kram
Birgit

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man börjar känna igen sig hos dig, fast det är ju sakerna jag känner igen. Det går framåt bra tycker jag, varje dag har du nytt och visa nästan. Och nu är det nog slut på det fina frostiga ute, här börjar det mulna på.
Ha en mysig torsdag Viola
Kram kram
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Vilket vackert sovrum du har inrett...så lugnt och rogivande. Tycker så mycket om det vackra korset du hängt upp:) Utlottningen kan väl bero...hur ska du hinna och orka allt och med brutna revben dessutom:) Lotta ut något annat till våren om du har lust och ork:) ja, nu låter jag som den som ska bestämma...och så tycker min dotter att jag alltid är, hehe.

Men det är menat som ett snällt råd!!

Kramar

Stina sa...

Det är bra du Tonisen att du lär gubbarna veta hut.:-D Puss

Unknown sa...

Hei Viola
Så vakkert soverom med nydelige madonnabilder.
Klem...Ellen

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har fått det på soverommet...

herlige bilder...og korset var så nydelig...


Ønsker deg en fin torsdag..


Klem kerstin

Roses & Angels sa...

Hej Här kommer en stressig Christa igen hihi. Underbar bilder viola! Så fint. OCH vilket landskap ni har nu! WOW. Ja hihih nissarna saknas dock, skulle behöva ett gäng såna nu. Ja då allt löser sig med Jossan det är jag säker på. Puss och kram så hörs vi snart igen!!!

Fru Grön sa...

Vad ska jag säga annat än som vanligt? - Vad fint. Jag sa till Marie igår att jag får en sån känsla i magen när jag läser om ert Bossgård. Det ser så underbart rofyllt ut. Förstår att det inte är det lugnaste med hantverkare här och där och ont här och där, men det kommer bli så bra!
Hoppas vi kan ses alla tre nästa gång. Då blir det armbandstillverkning hos mig!
Krya på dig1
kram

LInda

Crinoline sa...

Hei,Viola.Soverommet er nydelig og innbydende.Ikke tenk på utlodningen,ta den tiden du trenger.Håper det går bedre med deg.Klem

Katta sa...

Ha ha, vilket bra exempel :D Jag har varit lite slö med att kolla runt på bloggar ett tag så jag ser att jag missat flera kapitel Bossgård, men nu har jag kommit ikapp igen. Vilken vacker soffa Otto ligger och kurar i, gillar verkligen såna fina gamla soffor. Ha en bra fredag i morgon och hoppas du mår bättre, kram Katta

Skräddardotter sa...

Vad mycket fint det fanns här..tack för titten!

Kamomilla sa...

Jättefint. Ett helt perfekt sovrum! Härliga sängar!

Norregård sa...

Så fint i ditt sovrum!!
Massor av vackra tavlor och järnsängarna..suck...
Kram Malin

Anonym sa...

Vilka vackra sängar ni har. Ta det lugnt med din tävling tills du är pigg och kry igen. Sköt om dig! Kram Sofia

Nyanser av vitt sa...

Ja du vännen hantverkare är ett speciellt släkte.
Vad härligt att slippa dem snart så du kan få vara i fred på ditt underbara Bossgård.
Sköt om dig
Kram

Cc sa...

Vilken vacker liten Madonna i porslin, du kan verkligen hitta grejer du. Kram

Gammelbålsta sa...

Hej!
Otroligt vad ni hunnit med mycket och fint blir det också. Ja, vissa hantverkare får man vänta länge på, man kan bli galen. Kanske ska börja med det... Säger till gästerna : ni får kanske erat julbord/mat nästa vecka, kom tillbaks då och se... Hoppas att smärtan avtagit. Har du mailat mig din adress? aydan@helhetsverkstan.se
Många lramar Aydan

Emmas utsikt sa...

For et himmelsk rom. Her sover man sikkert som en engel....


Klem
Emma

liven sa...

Nydelige bilder Viola :o)
Håndverkere kan man bli sprø av ja.....vi som jobber med mennesker kan jo ikke bare vente til neste uke nei....
Ønsker deg en fin helg :o)

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Fniss, ja jaga du dessa gubbar med blåslampa.Kanske man ska köra med massa bortförklaringar till kunderna som vill klippa sig med.
Gud, vad fint det blir hos dig.
Svimrar snart:-)
Kram