måndag 7 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 19

Tur man har släkt och vänner som hjälper en med städningen idag, imorgon kommer dom ju och gör julreportage och vill fota min juldukning och så ska det vara julpyntat lite här och där...

Så ni kan tro att det är aktivitet på Bossgård idag...prövar mig fram just nu med tallrikar och glas och så vad man nu ska pynta bordet med...blir nog lärkgrenar som jag tycker är så vackra, har fått ett gäng från syrran på Österlen, hon har ett underbart lärkträd hos sig som är fullt med vackra kottar...låter det bra tycker ni..










Så pyntas det i köket kring den gamla vedspiseln, blev så förtjust med alla upphängda textilier... när jag i somras var på Karins utställning på C.L-gården....så med den minnesbilden på näthinnan försöker jag nu göra det på VIOLAS vis...

Hängde upp ett grovt snöre och tog fram mina broderade textilier i rött...














Bland gömmorna fann jag denna gamla tvättpåse med ett underbart broderi, nu hänger den på köksskåpet ihop med mina förkläden...






Röda vackra burkar är framme så klart... ihop med dessa rara Arteliusbarn, bara älskar hans målningar...







Så jag hoppas att det blir lite julefrid i gården idag...hoppas bara jag slipper vara med på någon bild..fy för Sören säger jag...hatar ju att bli plåtad, många har frågat vilken tidning det gäller.. lovar att jag kommer att berätta var ni kan titta på resultatet... om ett par veckor...







Bildkvalitén är inte den bästa idag ...är ett riktigt gråväder ute, ha en fin måndag, stor kram från eran VIOLAN


32 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Hejsan Viola!
Så vackert!!! Det kommer att bli ett jättefint reportage, klart du ska vara med på bild. Fint med textiliarna ovanför spisen!
Jag önskar att vi hade ett lärkträd...jag har hittat ett i en trädgård i samhället, grenarna hänger en bra bit ut på trottoaren så jag funderar på om man kan nypa lite;) eller åtminstone plocka kottarna som ligger på marken....
Önskar Dig en fin dag!
kram//lisamaja

Elzie sa...

Ser verkligen fram emot det reportaget du Viola. Det är så fint med vitt och rött till jul och dina textilier är helt ljuvliga. Den där tvättpåsen t ex, åh!
Hoppas det går bra med städandet.
Kram Elzie

Bitte sa...

Vad spännande med julreportage! Du måste lova att berätta vilken tidning man kan hitta det i :-).

Jag förstår om du inte vill vara med på bild, för jag AVSKYR att vara med på bild och springer och gömmer mig så fort någon viftar med en kamera :-).

Lycka till med städning, pynt och allt du har att göra!

Kramisar
Beatrice

Emmas utsikt sa...

åååå så fint! Så himla smakfullt! Jag smäller av!

Emma

Annika sa...

Go förmedda!! åh om jag haft en vespis så skulle ja ha pyntat den så ja mä.... helt i min smak var det.... urtjusigt... o vad spännande med en fotografering... ska bli kul att få se var den hamnar i för tidning.... hoppas det läker på bra i dina revben så du orkar fixa till det inför fotandet... tur att du har städhjälp....:) här har det skurats toa idag på morronen o det är inte kul...:) ha nu en riktigt bra vecka... Kram Annika

Willewira sa...

Så spännande med reportage!! Det ser jag fram emot att få läsa... :)

Jag blir så sugen på att julpynta... men det får vänta lite till. Här målas det för fullt. Går det fort?? Nädå, inte alls! Känner smått lite panik, men det ska nog bli jul här med.

Annars får vi sitta på målarpytsarna och det går det också. :)

Stor kram!
Willewira

Anonym sa...

Hejsan Viola!

Hur är det med dig?

Vad roligt att med repotage!
Vackra saker du visar, vitt och rött är ju så vackert och juligt.
Vackert broderat, bara fina saker du visar.
Lycka till med allt!
Kram.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅÅ så spennende så kalrt vi må få vite...

Jammen står du på må jeg si..Hvordan går det med helsen?

Herlige bilder Viola... Og det blir nopk et super fint repotage...

Nyt dagen*

Klem Kerstin

Hanna sa...

Så mycket fina bilder. Lycka till med repotaget.
Kram
Hanna

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Lärkgrenar kommer att bli sååå snyggt. Vad fint du gjort i köket a la Viola! Så "juligt" och hemtrevligt.

Lycka till imorgon det kommer att bli kanon bra!!

Kramen

(eddas) sa...

Dette blir nok riktig så bra:)
Nydelige linne med rødt på....
Ja..du må si ifra hvilket blad og når...spennende:)
I kveld skal jeg prøve meg litt på juleverksted:)
Ha en kos kveld Viola...
klemmer

Rut och Signe sa...

Oj, oj, oj! Så fint det blir. Jag kommer snart. Åker kl 18 hemifrån. Vi ses snart. Kram Marie

Lilla Lycksta sa...

Hej Viola
Vilka fina bilder ska bli så spännade att få se repotaget. Jag har fått en förfrågan från en lokal tidning angående mitt hem. Ska bli roligt. Ha det gott.
Kram Camilla

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Å så fint och stämningsfullt du har det! Förstår att du har fullt upp nu!
Kram Agnetha

Lotta-livets väv sa...

Å, så mycket vackert du hunnit visa medans jag hetsar i mitt lilla ide......*fniss* Det blir så vackert, så vackert i ert paradis! Jag skyndar till din blogg om jag tjyvar mig lite bloggtid.....vill ju missa för mycket av följetongen Bossgård.
Kramelikram och tillbaka till hetsen!
/Lotta

Lisas torp sa...

Så spännande med fotningen och vilken tur att du har hjälp! Kul att Marie kommer också!

Det ser verkligen jullikt och vackert ut med alla dina fina gamla saker! Det blir säkert ett fint reportage som jag ser fram emot att få se!

Ha det gott så länge!
Kramar
Lisa

Norregård sa...

Känns som en riktigt gammaldags jul hos dig!! Så vackert vid vedspisen!! Vad spännande att få se ditt reportage sen!! Kommer att bli så fint!! Tur att du får hjälp att städa, nu när det är som det är;o) Ha det bra!!
Kram Kram Malin

Eva Linnea sa...

Som jag skrev, vilket "Vattenhål" ska jag välja? Min dotter & jag är inte överens, men det är ju jag som bestämmer. Dessvärre har hon rätt i det hon tycker.
Det ska bli sköj att se ditt hem i juleskrud i ngn tidning ngn gång.
Kram Eva Linnea

Anonym sa...

Så spännande med ett nytt reportage, kommer bli så bra. Skönt att du har fått till det så fint där hemma nu.
Har du kryat på dig nu eller ?

Kram Pernilla

Roses & Angels sa...

Hej och hå här har man då missat mycket! GRATTIS till reportaget vännen! Ja det var så kul att träffa ingmarie!! Hoppas du haft en fin helg. Hörs mera måste svara vidare nu kram

Kamomilla sa...

Halloj! Och lycka till! Det kommer att gå jättebra och bli superfint.

lottens vita och gröna sa...

tillohhhhhhhh vad härligt att få se er härliga julagård i tryck och vet du jag tror att du är hur fin som helst på bild, sådeså!!!lycka till då i morr, alla bilder du visar får igång mit julahjärta!

varmkram lotten

NinaH sa...

Så röd-vitt-fint det är nu på Bossgård! Det blir ett vackert reportage!!
Missat flera kapitel Bossgård Det var underbart att få frossa runt bland allt vackert i dem!!

hemtrevnad marie sa...

Å, det kommer att bli såå mysigt...och du menar att vi får se reportaget om ett par veckor redan...hoppas att det inte är lokalt utan att vi andra får se också:)!
Gillar verkligen ditt pynt vid spisen...och på Carl Larssongården får man inspiration i stooora doser!!
kramis

Mamma C sa...

Det här repotaget ser jag fram emot att få se. Så jättefint du hade gjort vid spiseln.
Ha en bra dag imorgon nu.
Kram mamma C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint, Violan! Det kommer att bli ett kanonreportage! Lycka till!
kram
nina

C De-sign sa...

LYCKA TILL nu med reportaget...det ser ju hur fint ut som helst...de kan ju ta dina bilder...!!!!!och så klart måste ju huset "tomtemor" vara med på bild! KRAM fr C

Maud sa...

Underbart vacker med dessa röda broderier....det blir ett fint reportage.. är övertygad om detta...
Fortsatt krya på dej!
Ha det gott/Kram Maud

Pysselpalatset sa...

hej söta Du, Lycka till nu idag... Är det på lördag tidningen kommer?
Vad fint det blev vid vedspisen... bonaderna är fantastiska.. Kram Jeanette

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Hoppas du har det bra med arma kropp.
Inte kul det där du råkat ut för.
Nu till flytt, jul och allt...
Men det går nog bra iallfall.
Du har så vackert på din gård så man blir helt matt...

Här regnar det idag med.
Inget vidare, men det är nått man får ta...
Jula kommer nog iallfall...
Sänder dig en goklem fra mig.
Synne.

hagagården sa...

Åså juligt och fint du har det,underbart!!!
kram o ha en go dag.
ninni

Huset vid ån sa...

Vad roligt med reportage...Spännande! Ser ju såå fint ut! Måste vara tacksamt att få komma till din vackra gård o fota! Lycka till med reportaget! Många JulKramar Therese