söndag 6 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 18

God Morgon denna tidiga adventssöndag...här har man som vanligt varit uppe i ottan, har fortfarande svårt att sova, ingen höjdare att bara kunna sova uppallad på rygg, men några timmar har det blivit....redan andre advent..nu går tiden fort vill jag lova...










Min lilla stake står vid vedspiseln och är min favorit i år...och tänk ...äntligen har jag fått upp mina gardiner i köket, ÄNTLIGEN är samtliga hantverkare klara...JIPPI!!!!






Även VIOLAN har fallit för denna vackra stake...jag valde den som gick åt det bronsfärgade hållet, inköpt hos goa bloggvännen Annika...








Min slinga fick detta år hamna på ett nytt ställe och det blev bibliotekets fönster...







Även ett tvättstugefönster måste ju ha sin beskärda del utav ljuset...eller hur..tillsammans med Lisa Larssons små stjärngossar..









Här förbereds så smått för ett julreportage som ska göras på tisdag...så en del julsaker har redan börjat titta fram..här en glimt från vedspiseln...








Ser väl ganska lovande ut...om man tittar på himlen utanför...så ser ni den blivande gårdsbutiken skymta....:0)






Önskar er alla som hälsar på en skön adventssöndag med mycket mys, kramar från eran VIOLAN


36 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Jag säger bara underbart!!!
Kram o trevlig advent.
ninni

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint i dina fönster. Ha en riktigt trevlig 2:a advent. Kram Aydan

Det vita dårhuset sa...

Vackert vackert :-)

God morgon föresten ;-) Inte roligt med för lite sömn....... Hoppas du kan få ett par timmar under dagen!

Ha det gott och många advents kramar från mig / Erika

Mitt hvite hus sa...

Herlig morgenstemning hos deg Viola...

Her det blåst så det suser utenfor huset.. da blir det kosleig å stå på kjøkkenet å bake litt....

Ønsker deg en fin søndag vennen...


Klem Kerstin

Viveka i Bläckhornet sa...

Så roligt med reportage!
Förstår fortfarande inte var du får all energi ifrån. Du är grym!

Ha en skön söndag

Kram Viveka

hemtrevnad marie sa...

Å, så härligt!!
Så spännande med ett julreportage, var och när kommer det ut??
Vet du, igår kväll slog jag i min tå i trappen, så den är helt lila...det blev dåligt med sömn här också kan jag säga, hihi!
ha en fin 2:a advent!
kramis

Katta sa...

Åh så fint!! Hela gården andas och är ju jul! Hur fint som helst. Tråkigt att du fortfarande har jobbigt efter fallet hoppas du snart blir bättre så du kan sova ordentligt.Du verkar ha bra pli på hantverkarna i allafall man hör ju oftast hur det strular med såna.Ha en bra andra advent, kram Katta

Lisas torp sa...

Det ser riktigt jullikt ut hos dej redan och jag förstår att det kanske blir lite extra med tanke på reportaget! Så spännande!
Jättefins ser det ut överallt och den där stjärnslingan - var har du hittat den? Så jättefin den var!

Grattis till att hantverkarna är klara, det måste kännas jätteskönt!
Ha en härlig adventssöndag du också!
Kram
Lisa

Hanna sa...

Så fint med alla adventsljus.
Kram
Hanna

Eva Linnea sa...

Jag önskar dig en skön 2:a adventssöndag också! Det ser så fantastiskt ut i ert nya hem, överallt. Jag tycker det verkar som om hantverkarna har varit ovanligt snabba. Kram Eva Linnea

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så fint Viola så det är inte klokt! Så tacksamt och julpynta på eran fina gård, det reportaget ska jag hålla utkik efter. Och så skönt att alla hantverkare är klara, men det har gått fort ändå tycker jag. Det är ju mycket ni har renoverat.
Adventskram
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Hej
Vilka underbara bilder. Jag föll också för adventsljusstaken, det blev en bronsfärgad hos mig också. Vad roligt med julrepotage. Ha det gott och njut av 2:a advent. Allt gott.
Kram Camilla

Home No.1 sa...

Hej=)

Så vackert alltihop!
Förstod att du inte vågade öppna mail, men måste fråga vad heter den tingesten då?
Ska ju sätta ut den och jag vet inte vad den heter hahahhaaa...
Stor varm kryapådigkram!
Annica.

Elzie sa...

Helt ljuvligt. Och vad kul med ett reportage!
Hoppas du har en skön advent.
Kram Elzie

Anneli sa...

skön adventssöndag på dig med
vad kul med reportage...i ditt vackra hem, och särskilt nu med alla ljus och så fint
kram
annelie

Kamomilla sa...

trevlig andra advent!

Bitte sa...

Vad vackert adventspyntat du har i alla fönster! :-) Den där ljusstaken du har köpt är helt underbar, jag skulle vilja köpa en också men har inte kommit till skott än ;-).

Ha en fin andra advent!

Kramar
Beatrice

Anonym sa...

Inte roligt för dig att knappt kunna sova.....

Fina ljusglimtar du visar oss.

Jag ser att du har Lisa Larssons fina trio av änglar. De vill jag med ha, just nu är det hennes Luciatåg som jag har framme.

Jag gillar verkligen hennes bulliga och fina keramik, hon fångar barnen såå bra.

Ha det gott

Kram Lena

C De-sign sa...

Det verkar ju som du redan har det helt perfekt och klart i varje vrå!!! Hoppas nu att du snabbt kryar på dig och blir bättre för var dag som går! Jag kämpar på.... har liksom inget annat val.... hi hi... Hoppas också att du trivs med "lantlivet" det är ju lite annorlunda mot att bo mitt i stan... Ha en fin vecka med många mysiga stunder! Kram fr C

Norregård sa...

Mysigt, mysigt!! Du är så flitig med dina inlägg:o)
Mysig kväll!!
Kram Kram Malin

lavendel mio sa...

Nydelig!!
Så fint du har pyntet til advent:)
Ønsker deg en nydelig uke,klem Hanne

Agnes Maria sa...

Hej Violan !

Reportage ! sååå spännande !
Förstår hur mysigt det skall bli med Butiken i den byggnaden.
Ha det gott.
Kram Åsa

vadmalen sa...

Så mysigt och fint att titta på dina bilder. Du är så personlig i din stil. Undrar vad det blir för julreportage?
Lycka till med läkningen av revbenen.
Kram
Birgit

Mamma C sa...

Hoppas din adventssöndag har varit bra. Kul med ett repotage.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Hejsan Violan!

Här var det julmysigt!!!

Hoppas att du får till det med sömnen här är det också si och så med den är ständigt trötter....

HA en bra vecka!
MiaMaria

Millygarden sa...

Åh så vackert ditt nya matrum blev..jättefint! Här har jag missat massor ser jag! Härliga och stämmninfsfulla adventsbilder..man kan förnimma mannen med röda kläder och julsäcken!

Kram Marina

Elsa och Helena sa...

Hej!
Så roligt med reportage från ditt vackra hem. Vi får väl veta NÄR och VAR vi ska leta?!

Bästa kramen

Vitt o Vältummat sa...

Så fint! Funderar på att köpa en sådan ljusstake. Är det den som Country by mail har?
Kram
Åsa

Magdalena sa...

ÅÅÅHHH DU HAR DET SÅ FIIINT! SÆRLIG VAKKER VAR STAKEN I BIBLIOTEKET...
HA EN SKJØNN NY UKE...

MAGNY'''

Birgitta sa...

Va fint du har det omkring dej med alla ljus.
Önskar dej en skön måndag.
Snöiga kramar Birgitta

Rummet för välbefinnande sa...

Hallå där, jag hoppas så att du får sova gott snart o att värken ger med sig. Det är skönt att komma tillrätta i alla fall kan jag tro. Ja, jag har också köpt mig en ljusstake men det blev den vita hos mig....... Jag njuter av den.
Ha det fint Viola och en bamsekram!
Mia

Solveig sa...

Så mange fine lys du har tent! Denne første adventsstaken var bare spesielt vakker! Hos deg finner jeg alltid det jeg ikke ser andre steder og det er spennende.
Ditt nye hjem er som skapt for julen! Virkelig trivelg.
Det høres travelt ut med lite søvn om natten. Det er slike ting en tar for gitt....å sove i hvilken stilling man vil og uten å få vondt. En blir sliten av å ha det slik over tid. Unner deg bedre dager og rask rekonvalisens.
Ha en fin uke min venn.
Klem fra Solveig

Cc sa...

Det är så vackert hos dig och jag hoppas att jag någon gång får bo som du .KRam

bakom berget sa...

Vad skönt att få klart allt med hantverkarna så här innan jul. Var kommer detta reportage att kunna ses? Du har fått det så otroligt fint. Kul med gårdsbutiken. Skulle gärna vilja besöka den. Kanske till sommaren..... Kram från Åsa.

Ullis/Leva på landet sa...

Helt underbart! Vilket hus du har hamnat i. Var så glad för den lilla snö vi hade men nu är allt borta.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Pysselpalatset sa...

God morgon min pärla, mig gör det inget att du inte sover.... ler jag får så mycket vackert att titta på... Skämt åtsido... det är ett smärre he...te att inte kunna få sova... Nu håller jag mina tummar inför fotosejouren på tisdag....Måste ju se om jag kan tjuva några idéer.Stort lycka till... Kramar Jeanette