torsdag 10 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 22

Bara grått och dimmigt...tala om deppväder..och det blir ju inte bättre när man får nya ställen på kroppen där värken hela tiden gör sig påmind..det är en ny erfarenhet att aldrig vara smärtfri...men nog om detta..

När vi köpte gården fanns det inget badrum...placeringen blev på övervåningen... bredvid sovrummet och under snedtaket...vi tog upp ett stort takfönster och kaklade med engelskt kakel och svartgrå klinkers..









Det blev inget jättestort badrum men vi är så nöjda med resultatet och det blev över våra förväntningar...det var många funderingar och mätningar vi gick igenom...vi använde oss utav skåp och vackra ting som vi hade utspritt i våra två hem...så det kostade ingen stor slant att inreda detta...:)







Olika hängare inhandlades på IKEA och fick tag i ett gammaldags handfat på pelare...








De två skåpens insidor klädde jag med ett vackert spetstyg som jag hade i gömmorna..och på skåpshyllan står oxå några fina burkar..











Är så glad att en del gamla möbler fick plats här och att jag älskar att inreda med stilleben..det vet ni ju redan...















Hoppas ni har en bra dag där ute...ni som tittar in, stora kramen från eran VIOLAN


48 kommentarer:

Lisas torp sa...

Här har ni verkligen lyckats förena det bekväma och lite moderna med en gammal vacker stil! Åh, så snyggt det blev alltsammans!
Fortsätt krya på dej nu!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Så utrolig vakkert dere gjør det... selv om det er grått og tris ute, så blir man varm å titte innom deg... Jeg ønsker deg fortsatt god bedring, og ønsker deg gode førjulsdager! Klem fra Liv Hege

Huset vid ån sa...

Vilket fint badrum! Sån gammeldags charm men ändå nytt o så fräscht! Älskar det jag ser! Så lantligt o fint in i minsta detalj! Krya på dig! JulKramar Therese

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh vad underbart! Det är så fint och du måste befinna dig i himmelriket nu :)
Kika in hos mig så får du se vad jag ska göra idag :) :)
Skulle ju gärna hälsa på dig med *ler*
Kram kram

hagagården sa...

Underbart fint badrum ni har fått!!
kram o ha en go dag.
ninni

Elzie sa...

Vilket vackert badrum. Den som ändå hade plats med lite myspys i vårt, hihi.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Birgitta sa...

Snyggt!
Kram Birgitta

Emmas utsikt sa...

Helt härligt! Så hinla fint!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint Viola, såklart man ska ha lika vackert i badrummet. Jättefina bilder, det är så roligt och följa dig genom rummen på Bossgården. Jag har en kompis som heter Boss i efternamn förresten. Och så jobbigt att det fortfarande gör ont, sonen/Kalle bröt nyckelbenet på Hockeyn igår. Så där blev det tvärstopp med allt också. Må så gott det går.
Goa kramen (fast försiktigt)
AnnaMaria

Floras Kulle sa...

Oj, vad du bloggar på, man hinner ju knappt vara med!!! Vad det går framåt, jättekul att se. Badrummet är perfekt. Jag blev alldeles tårögd av arrangemanget vid spisen, med de röd-vita textilierna... Jag tittade och tittade, och bara njöööt!!!

Jag vet att du inte gillar att vara med på bild, men jag fattar bara inte - du som är värsta snygga bruden! Jag tog kort på väninnan igår på vår kundkväll i butiken, hon är också rätt så ovillig... Men så kom hon på: "Visa mig de där bilderna om tio år, då kommer jag att säga: WOW, vad jag är SNYGG!" Så försök att tänka så: tjusigare än vi är just nu, det blir vi aldrig mer...:)

KRAAAM:
Annette

Unknown sa...

Hei Viola
Herlig baderom...så stort. Der kommer du nok til å trives godt.
Klem...Ellen

Roses & Angels sa...

Hej! Å vilket vackert badrum Viola och så fint du gjort där inne. Skåpet är underbart. Hihi nej inte godis till lunch även om man smakade en hel del hiihih. Hoppas du mår bättre vännen. Kram

Eva Linnea sa...

Så snyggt så snyggt! Det ska bli härligt att få se det så småningom "live"!
Kram Eva Linnea

Anneli sa...

Så jättefint och läckert, du är verkligen duktig***
Kram
Annelie

Mitt hvite hus sa...

For et vakkert baderom Viola... herlieg stilleben du ahr laget...

Ønsker deg en fin kveld..KLem Kerstin

liven sa...

Et flott bad!!
Du er så flink å pynte med de vakre tingene dine Viola!

Ha en fin kveld:o)

Bitte sa...

Gud vilket vackert badrum! :-) Jag blir alldeles lycklig när jag ser alla underbara bilder därifrån. Det är både lantligt, vackert, vintage och antikt, men nytt och fräscht på samma gång :-).

Jag tror också att revbenen skulle läka ihop mycket fortare om du fick ligga i den där solsängen och vila och läsa medan solen spred sina varma strålar över dig :-).

Många kramar till dig
Beatrice

Norregård sa...

Snyggt!! Blev verkligen bra! Vad kul att få plats med lite möbler oxå!! Snyggt med spetsgardinen i skåpet!!
Ha en bra kväll!
Kram Kram Malin

Viveka i Bläckhornet sa...

Men människa hur duktig är du egentligen?
Ni har ju nyss köpt huset och varje inlägg visar du ett fullt komplett rum som är färdiginrett. Och nu har ni dessutom byggt ett badrum!!!Sover du aldrig vännen? Jag är mäkta imponerad av dig :) Sååååå mycket fina saker du har.

Kraaaaaam
Viveka

Anonym sa...

Hej Viola! Vilket underbart badrum ni skapat. Snyggt! Krya på dig! Kram Sofia

(eddas) sa...

Bare en ting og si....
KJEMPE LEKKERT :)
Helt etter min smak:)
Ha en kos kveld
klemmer til deg:)

Det vita dårhuset sa...

WOW!!!!!! Sååååå snyggt!
Inte ala Viola........Eller så har jag fått helt fel uppfattning...(tydligen) ;-)

Puss på dä :-) / Erika

Butik Drängstugan sa...

Så fint och personligt badrum.
Hoppas att du känner dig bättre.


Hälsningar
Cina

pollymolly sa...

Viola, hej!
Tack, tack för din kommentar, GLAD jag blir!
Verkligen snyggt badrum, spetsgardinen i skåpet var en bra ide. Måste jag ta efter! :)
MVH
från Oumbärliga ting

Heidi sa...

Hej
Åhh..vilket härligt badrum. Jag önskar mig ett så fint också och ett stort fint hus med för den delen
Du ser verkligen vad som passar ihop med vad.
Kram Heidi
Såg du vad jag köpte på Ah:s?
söta kudden...

Uttan sa...

Åå så vackert....
Njuter av alla fina bilder Du visar från ert vackra hus.

Kram!

Cc sa...

Å vad fint (som allt annat) Plåtburken till höger har den monogram? Jag har 4 st men jag vet inte va de anv till, har du en aning? Kram

. sa...

Wow, vilket vackert badrum! Helt underbar stil!/Camilla

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilken underbart ljuvligt BAD!!!!
Så stort och härligt med så många vackra inredningsdetaljer...förstår att där trivs ni.

HA en skön helg!
MiaMaria

My home is my Castle sa...

Wow Viola..
For et vakkert bad.. !!Nydelige detaljer og vakre møbler...

Klem,Kari

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint i ert badrum. Nu ska jag visa gubben att det visst går att ha klinkers på övervåningen i ett gammalt hus. Vi har bara ett badrum så det kan bli lite komplicerat att renovera nu när vi bor här. Ha det jättebra trots din smärta Kram Aydan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ VIOLA!!!
Vilket ljuvligt badrum..så stort oo vackert!!! Fint skåp med krusidullerna på..gillar jag!!!
Ja sååå trist väder..man blir ju tokig ju!!!
Kramis♥

Hannis sa...

Violan min vän!
När som helst är jag beredd att byta badrum med dig*skrattar*
Det där var läckra kombinationer!!

Önskar dig en bra och förhoppningsvis smärtfri helg!

Kram Hannis

Tulipa sa...

Hej Viola!
Tråkigt att läsa att du har värk...jag hoppas verkligen att du ändå känner dig bättre...

Har ni kvar "vattenhålet"?

Underbart fint som ni inrett, och så mycket arbete som är nedlagt på kort tid! Vilket hästjobb!

Nu ska det bli kalLare ute så då kanske det grå lättar lite!

Kram mariette

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Viola!

Vad vackert allt blir hos er,,,, men så fort det går,,, vad härligt!
Känner igen den grå skapelsen du köpte hos oss,,,du har verkligen fin känsla,,, dina stileben blir så bra!

Ha det så gott& trevlig helg!

E-K/noll54

Guttemamma sa...

Vet du,Violavennen..hver en krok hos deg er vakker!!! Badet intet unntak..:)
Lurer på hvordan DU ser ut...??
klem

Butik Östergården sa...

Vilken vacker blandning du fått till i badrummet. Det måste du väl vara supernöjd med! Värken går nog över snart ska du se! Det är klart jag ska leva till mässan. Då ska jag ju träffa dig!
Jag slipper allt julstök på julafton. Vi är bjudna till min bror då. Annandagen får det bli med hela släkten här. Så vi jobbar in i det sista. Men sen ska jag ta en vecka ledigt.
Fast då skall man väl inventera kan jag tro.
Jag försöker föreställa mig hur du snurrar runt där i det vackra Bossgården.
Sänder en lång varm kram!
Helen

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Viola.
Ja jag förstår om du har ont ännu, tänk så otrevligt. Vi får hoppas att det ger med sig snart.
Men oj,oj kära du så otroligt mycket läckert du har att visa nu sen jag var in här.
Alltså vilket enormt vackert hem du får, det är ju inte klokt.
Dessa stora härliga rum, och så någon som kan göra fint av det hela, alltså, du!
Ja det blev en fröjd för ögat, jag har tittat på alla bilder, ett sånt hus skulle jag då aldrig tacka nej till, nog för att jag trivs utmärkt i mitt, men de där husen med rymd och fil i fil är ju något speciellt med.
Jättesnyggt.Krya på dig.
Kram Zara

Nyanser av vitt sa...

Oh vad fint vännen. Färstår att du är supernöjd. Ha en underbar helg nu
Kramis

Elsa och Helena sa...

Så otroligt fint ni gör det överallt.
Jag glädjer mig att få se de kommande kapitlen:)

Kramar

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Godmorgon!! man blir helt mållös av allt du visar det är otroligt vackert.. åhh vill bo så där.. önskar dig en trevlig lucia helg massa kramar sussie

Maud sa...

Så himla fint...otroligt vad mycket ni har gjort på så kort tid och med en justerad Viola... Fantastiskt...!
Ha det gott!
Kram Maud

hemtrevnad marie sa...

Å, så fint!!!
Kul att ni kunde kakla på ovanvåningen, det gick inte här för då hade vi fått byta bjälklaget, så här blev det ju plastmatta, men den är ju rätt fin den också...
ha en fin helg!
kraam

lantromantik sa...

hej vad vackert ni har det, jag bor inte långt ifrån er vi har en gårdsbutik med egen lantlig design, vi bor 800 meter ifrån östrahusby sen svänger man vänster mot varby valla , för det är bossgård i samhället? vikbolandet? tyckte det såg ut som det och när vi åkte förbi har jag sagt till min make att dom som köpte det har målat vit där inne.
Vi har eget tvåleri smycken smide några gamla ting gårdsprodukter korsetter brud och bal och massor av lantlig design och hantverk...

såg nyss att änglagård har öppnat i samhället tycker det är mycket kul:)

vi har även bo på lantgård och cafe ifrån gården sedan 2005.
men med tre små barn så går det inte alltid fort:)

men jättevackert och jag besöker er gärna när ni öppnar! nu ska jag se om jag hittar något i butiken.. god jul jenny

Fru Grön sa...

VIlken känsla att få ta en dusch eller gå på toa o ert fina badrum Jag gillar verkligen skåpet med tyget i. Förstår vekligen att ni är nöjda.
Krya på dig!
Kram Linda

NinaH sa...

Ack så vackert det blev!!!

Vita små hjärtan sa...

Jättefint!!!!! Härligt med allt nytt och fräscht!!!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

Crinoline sa...

Hei,Viola."Snedtaket" var et morsomt ord,regner med at det er skråtak på norsk.Badet er rett og slett lekkert.Liker så godt blandingen av nytt og gammelt.Fortsatt god bedring,Viola.Klem