tisdag 1 december 2009

JULKLAPPSTIPS FRÅN ROMANTISKA TING



Fy för Sören...i kväll trilskas verkligen Blogger, bilderna lever sitt eget liv och går inte att flytta som jag vill...men jag får välan göra det bästa jag kan utav detta inlägg...

Tänkte komma med lite julklappstips från butiken..har ni sett vilka underbar broderier i rött och vitt, denna tvättpåsen är bara helt ljuvlig och så denna stora bonad...tyvärr får jag inte plats med den..trodde nog aldrig att jag skulle kunna sälja denna..

Texten lyder: Den god husfred hava vill han gör vad kvinnan vill.....







Så en stor underbar kudde i ljuvligt petit pointbroderi, så fin...så mera rosor...som på denna vackra kakburk, vilket motiv alltså....)






Visar en del utav nyheterna som kommit in... ett par gamla burkar, gissa om dom passar ypperligt ihop..och så små rara formar i koppar, precis lagom till värmeljusen, dom är så rara..






Eller vad sägs om denna kudde och ljusstake, så vackra tillsammans...






Fina formar kan man ju inte få för många utav, jag är själv en riktig formoman...








Det här gamla fotot är så himla rart med den gamla guldramen och denna stake ser ju verkligen ut att höra till tavlan...








Här får jag lite ågren...denna som jag köpt in fick inte plats hos mig, den är bara så himla rar...har nog många år på nacken...







Det här gamla porträttet är så fint och så vackert ihop med den gamla bruna ramen...







Slutligen ett par gamla religiösa tryck...visst är dom vackra, var och en på sitt sätt, som ni vet så älskar jag ju dessa vackra tavlor...









Önskar er en skön kväll och hoppas att det är något som lockar utav det jag presenterat, kramen eran VIOLAN


25 kommentarer:

Cc sa...

Det var som jag trodde, hon kan inte vara lugn. Man klarar att hålla sig still en dag eller 2 sedan blir man galen om man inte får hålla på med det man vill. Mycket fina ting du visar idag. KRamen

Guttemamma sa...

God tirsdagsklem til deg,burde ikke du hvile ribben og rygg...??

Lilla Lycksta sa...

Hej Viola
Vilka fina saker du visar ikväll. Den lilla tavlan och ljusstaken var helt underbara. Ha det gott.
Kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker, tänk om man hade mer plats här hemma. Tråkigt med blogger. jag gör alltid mina inlägg med Windows live writer och det funkar bra.

Kramar Ullis

liven sa...

Så fine tekstiler og andre saker du har her nå!!

Ha en fin kveld Viola :o)

Eva Linnea sa...

Ja du Viola det är nog mycket som skulle kunna få följa med mig hem (eller så småningom till Småland) av dina saker. Det ska bli fantastiskt att få se det i verkligheten till våren. Det får bli någon gång när jag tar bilen ner till Småland, då kan jag titta in på vägen.
Kram Eva Linnea

Lisas torp sa...

Så många vackra saker! Kan bara sucka över en del burkar, tavlor och annat fint!

Jasså, trilskas det för dej idag?
Hoppas att du mår lite bättre nu!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Mycket fint som vanligt.
Kram mamma C

Mitt hvite hus sa...

Herlighet så masse fint Viola...

Håper du tar godt vare på deg selv midt oppi alt vennen... er litt redd for deg ...

varm klem Kerstin

Emmas utsikt sa...

Mmmm så fina nostalgiska saker. Ögongodis!

Emma

Norregård sa...

Så mycket trevligt!! Måste kika in när jag får tid!
Kram Malin

Gammelbålsta sa...

Hej Viola!
Det verkar som om du börjar må bättre. Vad skönt. Ett av mina barn har dragit en turlott... Till Dig..
Kika in hos mig när du orkar så får du se vad det är. Ett stort grattis och en bamsekram till dig

Huset vid ån sa...

Åh, Så mycket vackert att vila ögonen på...Kram Therese

Hannis sa...

Vilka julklappstips!
Personligen skulle jag nog inte lyckas ge bort dom utan gömma dom hos mig=))

Vilka stämningsbilder i förra inlägget!
Mysigt.

Kram Hannis

bakom berget sa...

Oj, va mycket fina saker du visar! Ja, det är så mycket som jag skulle vilja ha. Men som sagt.. Allt får ju inte plats. Kram från Åsa

Synnøve. sa...

Jag vill ha en blå kakburk....
Den var bara jag.
Måste fråga vad den kostar.

Hoppas att du får en fin onsdag och att allt är bra.
Här går det i kyla nu. 7 minus och 1cm snö.
Jag hoppas på mera snö då.

Sitter och njuter av stillheten hemma. Maken på väg till Oslo med post. Jag ska sätta upp julgardiner i köket.
Jag älskar den här tiden på året.
Sköt om dig nu.
Kram Synne.

(eddas) sa...

Masse fine tips til julegaver...
Ha en kos dag Viola...i kveld skal jeg ut og spise lutefisk:)
klemmer fra meg

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Jättefina saker som du visar...och så har du bytt header den är helt underbar och passar verkligen nu till Jul.

Kramar Helena

Vitt o Vältummat sa...

Fin påse och bonad. Är det korsstygn som bonaden är sydd med?

hagagården sa...

Underbart fin tvättpåse!!!
kram o ha en go dag!!
ninni

Nyanser av vitt sa...

Så mycket fint du visar vännen.
Kan jag ta bort bilden gällande din tävling? Har lagt ut att den gäller till 22/11 och jag gillar att ha uppdaterade utlottningslänkar :O)
kram "ordningsmannen"

Unknown sa...

Hej Violan, så mycket fint du har fått hem, och många stämmningsfulla bilder.
Ha en underbar dag.
/Maggan

STENLYCKA sa...

Så många fina saker och tvättpåsen så ljuvlig.
Här har vi ett underbart väder idag sol, 3 grader kallt och rimfrost på träden. Vad kan man mer önska sig i december, jag har varit ute och tagit en långpromenad och njutit.
Ha en bra fortsättning på onsdagen!
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vackra ting hos dig idag, Violan!
Tänk att det ska vara så svårt att få plats med saker ;)
Hos mig pågår utlottning, välkommen!
Ha en fin dag!
kram
nina

livet på utanäs sa...

Hej där !

Så fint du visar , som vanligt... flickan med hunden är nog min favorit ...och tvättpåsen ,mmmm så fint .

Ha det nu så gott !
Kram från Sussi O