onsdag 30 december 2009

Romantiska Ting

God Morgon denna kalla men vackra vinterdag, tala om kyla och länge ska den stanna...inget jag tycker om men onekligen så njuter man utav den strålande solen och hela naturen bara gnistrar så vackert..

Men jag är glad att jag inte finns på den platsen i vårt avlånga land som har 35 minusgrader idag..

Igår städade jag bort julen i min BUTIK..och nya varor packades upp..är så skönt att jag nu har ett stort butikshushus för alla varor och packmaterial..än har vi inte satt igång med renoveringen inför gårdsbutikens öppnande men den startar när nya året gjort sitt intåg..:)





Det går ju inte att undvika att man dras till ljusa våriga färger nu när man väljer ut nya varor som ska ut till försäljning...längtar det gör man ju redan och nog märks det redan att det vänt..

Den här kaffeservisen är ju bara helt underbar i sina färger och porslin i blått/vitt har ju alltid varit något som ligger mig varmt om hjärtat..









Detta som jag visar i blått har jag bestämt mig att sälja i butiken, servisen Bukett har alltid varit min favorit och blev så glad när jag oxå fann dessa 5 st stora kryddkar..så rara..







Några vackra gamla motiv ska väl oxå förberedas till butiken och så detta stora otroligt ljuvliga skrin..här blir det att fundera..sälja/eller inte sälja..







Köper ju in mängder utav varor varje månad och detta köpte jag in för flera månader sedan och var tänkt till min gård..föll som en fura för detta vackra....har en spegel på insidan utav locket och en låda med småfack...nja..








Självklart måste ju oxå romantiska ting ut...är ju så svag för rosor...det vet ni ju och det finns ju en anledning till att min butik heter Romantiska Ting...:)












Dessa två set är ju så underbara..får se vilket jag bestämmer mig för att fota till försäljning...




Det är inte så vanligt att man hittar en servis för 12 pers. men ibland så händer det..tycker verkligen om denna gamla ifrån Kärnkaffe..

Avslutar dagens inlägg med en underbar bonad..ett härligt gammalt ordspråk..







Som sagt...Lev din dag med gott mod....ha en bra dag...får hoppas att inte vattnet fryser igen inomhus...men nu har en värmekabel installerats på vattenrören..så nu är jag vid gott mod igen...:)







Det är mkt man ska lära sig som nybliven landsbo... en annan som varit stadsbo i hela sitt liv..


kram eran VIOLAN


33 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

God morgen vennen...
vakkert som alltid hos deg..
Vil takke deg for et flott blogg år sammen med deg....
Setter veldig pris på ditt bekjentskap Viola...

Gleder meg masse til å følge deg videre..
Godt nytt år ønsker jeg deg...

Klem Kerstin

Unknown sa...

Käraste Violan!
Vad skönt att läsa att det redan har vänt .. det har det verkligen. Älskar nyår med nya tankar och tid för comtemplation!!

Så himla vackert blått porslin - kanske skulle man .... näe, då blir maken galen, fast vilja kan man ju få ändå :)

Gott Nytt År på er nu!

Stora kramen från Malin :)

Solveig sa...

Kjære Viola, så mye vakker du viser! Noe er nytt i form og fargesammensetning for meg, mens andre ting husker jeg fra mitt hjem og blir skikkelig nostalgisk av:o)) Likte spes. godt den nydelige kaffekannen!
Det er alltid så kjekt å komme inn i bloggen din med bildet av din vakre gårde som det første som møter meg!
Er så glad jeg fant deg her i bloggeland, min venn! Takk for et flott 2009 - jeg følger deg så mer enn gjerne videre inn i et nytt år!
Klem fra Solveig

STENLYCKA sa...

Hej Viola!
Ja, nu är det kallt i vårt avlånga land men så vackert med all snön.
Så mycket underbart du visar idag fick ett riktigt köpsug efter de vackra romantiska kaffekopparna.
Ha nu en underbar nyårshelg och tack för alla rara hälsningar under året.
ETT GOTT NYTT ÅR och en stor kram!
från Stenlycka

Ett ögonblick sa...

Go´morron Viola!
Ja, du har upptäckt det också, att det är en viss skillnad på att vara stadsbo och s.k. "lantis". Men det är allt gott att bo på landet, ingenting är serverat utan man får göra det själv eller se till att det blir gjort inte bara säga att det är trasigt (om du förstår vad jag menar..:) ).
Idag har vi -8, på vädret hade dom sagt att det kunde bli betydligt kallare så kylan idag känns som en liten "smekning" :).

Hoppas du får en fin dag!
kram från lisamaj

Millas hem sa...

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år!!

Kraaaam

Huset vid ån sa...

Visst längtar man efter det ljusa o våriga så här efter jul.Så mycket vackert att vila ögonen på hos dig...Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år! NyårsKramar/ Therese

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj Lantis :D
Så mycket fint du visar! Helt klart längtar man efter vår,sol och värme nu.
Vill önska dig ett riktigt
Gott Nytt År!
kram
nina

LillaFlisan sa...

Så vackra föremål som alltid!

Ja, du Violan, visst är det häftigt att man lär så länge man lever fast helst skulle jag vilja säga att man lär så länge man leker för så är det ju också, eller hur!

Önskar dig en massa lycka nu med allt under det nästkommnade året för dig. Tänk så mycket roligt du har att se fram emot!

Största kramen

Flisan

Lisas torp sa...

Ja, din butik gör verkligen skäl för namnet!
Så många vackra och romantiska ting du alltid visar och du håller verkligen på din stil och det tror jag är ett mycket bra koncept!

Jag tror du kommer att få en ljuvlig butik på din gård.

Ja, kallt är det här i Sthlm också och så otroligt frostigt på alla träd! Någon sol ser jag inte till, men den kanske kommer.

Ha nu en härlig dag på din vackra gård!
Kram
LIsa

Eva Linnea sa...

Temperaturen är LÅNGT under noll här också och snön ligger kvar. Härligt på ett sätt, men lite jobbigt nu när man ska sanda & skotta själv. Min rygg säger så smått ifrån. Men snart bär det av till Växjö och Atlas. Så mysigt!
Kram Eva Linnea

Rut och Signe sa...

Vilken underbar kaffeservis. Ha en underbar nyårshelg, GOTT NYTT ÅR! Kram Marie

Mia, New Room Interior sa...

Mange vakre saker som skal selges!! Gøy å ta inn nye varer!! Klem

MariaKF sa...

Vilka vackra ljuvliga saker! Jag skulle inte kunna ha en sådan affär - jag vill ju behålla allt!!! Särskilt älskar jag porslin i vit med blå mönster...mums.... Gott nytt År!

Mamma C sa...

Här är det en till som inte är så förtjust i kylan. Nu längtar man till våren, snabba vändningar är det :-)
Ha en fin dag
Kram Mamma C

My home is my Castle sa...

Vil få ønske deg og dine et riktig Godt Nytt År !!
Jeg gleder meg til å følge deg videre :)
Takk for et flott bloggår og tusen takk for alle de gode hilsenene du legger igjen hos meg . Jeg setter så utrolig stor pris på dem :)

Nytt år og nye muligheter...

Nyttårsklem fra Kari

Anki sa...

Oj vilka vackra saker du visar!
Japp nu är det kallt, å frusna vattenrör är ju ganska så besvärligt, hoppas det inte händer igen!
Passar på att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR min vän!

Sköt om dig!
Kram kram!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
En hel kavalkad med vackra saker!!!
Gott nytt år till dig från mig!

Elsa och Helena sa...

Vitt och blått...så fint, ger hopp om lite ljusare tider. Kanske blått och vitt i köket till våren!

Önskar dig Gott Slut och ett
Gott Nytt År.

Kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejen, allt väl?

Hur är det efter olyckan? Bättre hoppas jag. Härliga ting som alltid hos dig. Ska bli kul o se vårkollektionen i din butik sen =)

Tack för ett roligt blogg år =)man hoppas ju att alla man bloggar med fortsätter att blogga. Även fast man aldrig träffat vissa så känns det ju som att man "känner" varandra på nåt sätt...

Önskar dig o de dina ett gott slut och ett riktigt gott nytt.

Kram Pirre

Stina sa...

Haha...jaa, nästa år lär nog bli värre siddu.
Men bryt inte fler revben nu. Du får simma försiktigt. Men det blir väl så, när man byter från vatten till olja.;-)

Annars tycker jag att tonfiskar är så pass stumma i kroppen, så att de ska klara ett fall.
Men det är väl så, att den kvinnliga sorten är känsligare.

Nä, håll dig i burken nu, du gumman.

Bamsekram till söta Violan

Stina...som har alla revben kvar.;-)

Cc sa...

Nu är du igång igen ser jag, men vem kan vara stilla i mer än ett par dagar. Vill önska dig ett gott nytt år. KRam

Lilla Lycksta sa...

Mycket fina saker du visar. Tråkigt att vattenrören frusit. Här hos mig är det tyvärr på gång att frysa. En av nackdelarna att bo på landet. Snart kommer våren och då finns det bara fördelar att bo på landet. Önskar dig ett gott nytt år.
Kramar Camilla

Anki sa...

Tack själv min vän!
Sköt om dig nu så hörs vi!

Kram kram!

Elzie sa...

Så mycket vackert porslin. Kan förstå att det är kul att ha ett hus att ha varorna i. Lättare översyn också.
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Märta sa...

Visst är det skillnad att bo i stan eller landet. Det är mycket man får fixa själv, förr så gick strömmen rätt ofta här och när sommaren var torr så kunde vattnet ta slut framemot jultiden. Vi hade mjölkkor då. Men nu har de trädsäkrat ledningarna och ladugården står tom så nu är de problemen borta. Fast jag vill ändå inte byta bort livet på landet mot stadslivet. Just nu har vi 16 grader kallt så det brinner brasor både i vedspis och kakelugnar.
Vad mycket fint du visar som du ska sälja! Det blå porslinet är ju så vackert.
Önskar dig nu ett Gott Nytt År!
Kram!
Märta

Postgårdsromantik sa...

Tack för Din kommentar på vår sida! Vårt mål för det nya året måste ju rimligen vara att saliven ska utsöndras vid blotta åsynen av ordet "postgård.." :-D
Vi kan bara tacka och returnera Dina ord och hoppas på en fortsatt kontakt under 2010!!!

Nyårskramar,
Lena och Anders

Anitas hus sa...

Skal si du har fått inn masse lekkert Viola. Skjønner godt at det kan bli vanskelig å selge det noen ganger.

Tusen takk for alle de fine kommentarer og innlegg fra deg. De settes stor pris på.
Ønsker deg og dine ett riktig godt nytt år og ser frem til å følge deg videre i 2009.
Nyttårsklem fra Anita:O)

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Viola.
Ja jag bor ju inte långt ifrån,den stränga kylan och vi ska visst få rejält kallt.
Så klart jag vill tacka dig för ett härligt bloggår, och så klart önska en underbar gott nytt år hälsning, och ett härligt nytt år.
Så läckra saker du har för din butik, och så otroligt mycket du har hunnit här sen sist, den vackra sekretären och dess saker.
Ska kolla mer noga sen, du har så mycket intressant, du är också otroligt arbetsam och duktig, men jag undrar om du är okej nu, sen du föll
Ha det så underbart.
Kram Zara

Unknown sa...

Hej Violan
Så mycket vacker du har, vilka färger.
Du kommer nog att trivas på landet, jag är en ga stadsbo, som flyttat till landet och tystnaden. Tystnaden tog längst tid att vänja sej vid, men nu är det bara skönt.

Nu har jag en tävling på min blogg
http://vindsromantik.blogspot.com/

Vill önska dej, ett Gott Slut och Gott Nytt År.

Många Kramar
/Maggan

Norregård sa...

Viola!!
Så mycket fint du visar i dag!!
Tittar in och önskar dig ett riktigt, Gott Nytt År!!
Kram Kram Malin

Katta sa...

Skulle nog med kunna tänka mig att bli lantis ed :) Önskar dej ett riktigt gott nytt år Viola, kram Katta

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Vill bara titta in och önska dig ett Gott Nytt År. Kaffeservisen med blommor är ju helt ljuvlig.
Kram Agneta