tisdag 29 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 29

Idag har man vaknat till en riktig kall dag ...skillnad mot gårdagens..igår åkte vi ju ner till vattenhålet men blev inte kvar..det spöregnade och var ett par plusgrader så bilen vände hemåt igen..

Tänkte visa några bilder från allrummet ...det är ett stort öppet rum en trappa upp..och där har vi tv-hörnan, öppen spis och så denna hörna... där min gamla sekretär står..









Bjälkarna i taket lät jag vara kvar i sin bruna färg, bryter så fint mot det vita och så står här ett par gamla spånkorgar, med virkade plädar och inredningstidningar..


Alla golv på övervåningen är slipade och sedan målade i ljusgrå färg och alla väggar är även här vita..









Den gamla sekretären rymmer lite utav varje, mina gamla änglar, gamla album, ett fat med diverse rara ting ...







Här finns oxå mitt gamla bläckställ med farfars rara klocka..är jag så glad över..idag ska jag städa bort julen i BUTIKEN och nytt ska fotas och förberedas för att kunna läggas ut närmaste dagen/dagarna..










Var rädda om er i halkan..för här är det rejält halt..ha en fin dag

KRAMAR från eran VIOLAN


28 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Lovely as always!
Kram!

Hannis sa...

Fint med det bruna mot det vita!
Ger en vacker kontrast.

Här skiner solen i dag!
Underbart känns det som.

Ett gott slut Violan önskar jag dig/
Kram Hannis

Cc sa...

Jo du här gås det inte ut, vaknade med över 38 i feber. Buu. Kram

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

Ja ni har det så vackert att det tåras i ögonen.. kan inte slita mig från alla fina bilder från ert drömhem!!

kramar
A-C

(eddas) sa...

Så koselige bilder derfra...og den gamle klokken ...er nydelig...har kjøpt meg en lignende klokke,men den er ny...og da er det ikke det samme:(
kos deg
klemmer

Eva Linnea sa...

Go´ förmiddag Viola! Ja i dag får jag sanda min gång vid entrén, det är rejält halt. Vilka växlingar från +3 till -8 över en natt!
Hur har du hunnit med att inreda överallt i huset? Det ser så fint & färdigt ut.
Kram Eva Linnea

Katta sa...

Ja du här regnade det med i går sen snöade det och nu är det 10minus så det pendlar verkligen upp och ner.Låter jättekul om vi kan träffas när ni ska på Formex, vet ej om jag ska på mässan för jag är inte säker mitt regbevis gäller där. Må gått, kör och gå försiktigt du med, kram Katta

hagagården sa...

Tack för titten,men så fint det ser ut där hos er,underbart!!!
Kram o ha en go dag.
ninni

liven sa...

Det er så fint på gården din viola!!!
Her har det regnet og snødd om hverandre....nå er det kaldt!!
Det blir så glatt ...så man må passe seg når man går ute!!
Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager :o)

ANETTESHUS.COM sa...

Så mye vakkert!!! Fint med de brune bjelkene som en kontrast mot alt det hvite:)

Ha en fortsatt deilig romjulstid, Viola! Kos deg med nære og kjære:)

Stor klem
Anette:)

Lilla Rummet sa...

Vad fina bilder du visar från ditt hem, och vilket vackert namn Bossgården...låter som en saga.
Hoppas du känner dig bättre.
Vill önska dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt År. Här strålar solen, men det är kallt ca 18 gr.
Kramiz Britt

Ett ögonblick sa...

Vilket härligt, stort, öppet allrum och läckert med de bruna bjälkarna.

Här smyger sig kylan på, det är grått och kallt, gården som lutar rejält är en enda iskana, skulle behöva rejäla broddar under skorna idag. Jag ska försöka sysselsätta mig med meningsfullt arbete inne istället, behöver jobba lite med papper (till firman) inte min grej precis men ett nödvändigt måste. Konstigt, men jag blir på dåligt humör när jag ska hålla på med redovisningar och sammanställningar.....men jag måste ju ha ordning på pappren så det blir lätt;)för revisorn (tack och lov att vi har honom).

Du får ha det så gott!
kram från lisamaja

Fru Grön sa...

Underbara ting! Får en som rofylld känsla när jag läser din blogg!

Kram Linda

Mamma C sa...

Det var snyggt med den bruna bjälken i taket. Idag var det riktigt halt. Fick gå av cykeln ett par gånger och gå.
Kram Mamma C

Elsa och Helena sa...

Åhh, så fint Viola. Så vackert golv och vita rena väggar som bryter så fint mot de bruna möblerna.

Den gamla klockan är så charmig...min farfar hade oxå en sådan, om jag minns rätt så hade farfar den i västfickan.

KRAM

Anonym sa...

Hehe, Otto ser så nöjd ut så:-)
Här är våran katt lycklig över all snö som har kommit. Leker i sin snögrotta med en massa gångar i och är allmänt lycklig.
Önskar dig ett gott slut.
Kram

C De-sign sa...

Bjälkar i taket är ju så fint....vilket drömhus ni har hittat....och kallt ska det bli! Jag vill önska dig ETT RIKTIGT BRA ÅR 2010, Kram fr C

The Secret Garden sa...

Sitter här med ryggen mot kakelugnen och med datorn på pianopallen, det funkar det med! :) Här i huset behövde jag bara slipa ett av golven, de andra är som de var sedan 1800-talet. gråslitna trägolv som man får skura lite lätt med såpa, men de är sååå vackra!

Ha en fin kväll!

Elzie sa...

Likadant här. Det är såphalt. Och den nya fina cykelvägen missköts så man kan gråta åt et. Går inte att gå där ens!!
Så vackert...!
Ha en bra kväll.
Kram Elzie

Anneli sa...

God fortsättning o Gott Slut i kylan***
Kram
Annelie

Lisas torp sa...

Åh, så fint med din gamla byrå! Du har ju alltid så mycket fina gamla saker överallt som ger en sån fin stämning i hela hemmet!

Jodå, nu är jag hemma sedan flera timmar! Det har gått jättefint! Jag åker hellre när det är lite kallare - det ger ett bättre grepp! E4:an var ju helt torr och bar!
Skönt att vara hemma med dusch och annat! :-)
Kram
Lisa

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh hej Violan..
Vill önska dig en god fortsättning och gott nytt år med..
Och vilken fin sekretär du har och allt vitt i de bruna skåpet på sidomenyn.. Jag letar sekretär också fast vit då med fina ben...
Må så gott nu kraaam Linda..

Postgårdsromantik sa...

Just som jag öppnade denna kommentarsida dök "Hallongränd 4!"s kommentar inför mina ögon. Kan inte uttrycka det bättre:"Lovely as always!"

Bläckstället - håhåjaja - det var en riktig praktuppsättning på min ära.
Ha en mysig kväll!
/Lena

Nyanser av vitt sa...

Hej Viola
Så fint. Vi har också mörka bjälkar till det vita på landet.
Sköt om dig
Kram Agneta

Sköna o Gröna Ting sa...

GOTT NYTT ÅR vännen.., ta väl hand om dig:)

Kramar i massor
Marianne

Siren sa...

Dere har fått det så flott i ny huset, og så har du jo så mange vakre saker og ting du fyller det med...heldig er dere! Er så morsomt å følge med når du viser frem rom etter rom! :)

Ønsker deg et riktig godt nyttår, klem i fra meg! :)

Guttemamma sa...

Viola!! Her har vi 20 kuldegrader og 1meter snø...riktig julevær!! Vakre gulv dere har...skulle gjerne hatt tregulv her i stua vår..vi har det på soverom og tvstue og lurer på å male tvstuegulvet hvitt..takk for alle inspirerende innlegg og koselige hilsener i året som har gått, gleder meg alt til 2010 med deg!!
Stor klem

Anonym sa...

Tänk så fint du får till det! Och så stort du har det! Och ni har målat lika som vi, ljusgrå golv. Det var ju en vanlig färg på målade golv förr, jag minns de från min barndom. Och vita väggar är alltid fräscht! Men vi har lite grå väggar i biblioteket och gråblå i sovrummet, men övriga är vita. Nu ska jag ut och halka på vägrana. Ska faktiskt göra mig av med ljusstakar!! Har du hört?! Systerdottern behöver muntras upp!
Ha nu en skön och mysig nyårshelg!
Hulda