tisdag 8 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 20

Det har varit en intensiv förmiddag...verkligen spännande, här har man varit och fotat mitt hem för ett kommande julreportage...hoppas den kvällstidningen blir nöjd...för i så fall får ni läsa om mig söndagen den 20/12 i en söndagsbilaga...berättar mera sedan..












Tänk så många underbara människor jag lärt känna gm åren jag bloggat... inte så långt ifrån mig bor Mari som bloggar och har en ljuvlig butik där jag handlat flera gånger: Almyboden ..det är bara en färjetur över viken som skiljer oss...hon bor i Södermanlands län och jag i Östergötlands...och vi hade bestämt att hon skulle göra en del kransar åt mig..

När hon fick reda på att jag skadat mig så gick hon ut i skogen och hämtade smågranar och mossor till mig och så kom hon hit igår med de ljuvliga skapelser..

Här visar jag en del utav allt det fina, entrén blev ju så fin med hennes murgrönekransar..och så fick vi till igårkväll detta stilleben med ljus och mossor....:)










På kakelugnen hängde vi upp denna underbara krans i björnmossa..så himla vacker...eller vad tycks....ett stort TACK till dig Mari ...att du fixade allt detta fina till mig....












Massor av bilder togs..bl a på denna juldukning..det blev lärkgrenar från Österlen som fick pryda bordet..enkelt och vackert ihop med ljus.....


Hoppas nu att ni har en bra tisdag..min har verkligen varit händelserik, så himla roligt..ha det så gott alla ni som tittar in, varm kram eran VIOLAN


35 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Å, så spännande , tur att man är en trogen köpare av bilagorna då:)
kraam

Vit som snö sa...

Kan dom bli annat än nöjda???
Jag räknar absolut med att den bilagan ska jag ha!!! Kommer att bli ett underbart reportage!
Vilka ljuvliga kransar du har fått!
Vilken vän!!!
Kram Cilla

Lisas torp sa...

Så fint reportaget kommer att bli, jag kan bara tänka mej!!!
Så jättegulligt av Marie att hjälpa dej, och så fina kransar hon har gjort!

Själv håller jag på att spricka av nyfikenhet, innan jag får se det hela i verkligheten!!!
Jag ser förstås fram emot reportaget!
Fortsätt krya på dej nu!
Kramar
Lisa

Elzie sa...

Vilken vän! Så härligt att kunna hjälpa när någon sitter i knipa. Och fint blev det. Den där kransen i björnmossa var riktigt läcker.
Hoppas du har en bra kväll också.
Kram Elzie

Kristall & Pynt sa...

Oj vad mycket fint du visar, det ska bli kul att se det reportaget.
Ha det gott
Kram Sofia

Rut och Signe sa...

Tack själv Viola....du vet vad! Har äntligen fått till webadresser med enkla tryck... att det ska ta sån tid att få till saker ibland. Roligt när det faller på plats. Kram Marie

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Så spännande det låter och vilken snäll vän du har som hjälpte dig.

Allt är bara för snyggt:)...och dukningen blev underbar med lärkgrenar.

Ska bli så himla kul och spännande att få se reportaget i tidningen.

Bästa kramen

Lotta-livets väv sa...

Ska allt försöka se till att få just den bilagan. Vackra kransar! Björnmossan är en av mina favvisar...har den i mina ljusstakar och har gjort mig en liten sopkvast för brödsmulorna på bordet!!!!!! När tid finns till övers...så blir det en krans!
Jag har tagit mig en kort bloggvända idag också.....blir ingen vana (jag är ju i ide *ler*) och jag blir lika glad varje gång jag häslar på hos nån, för här är det julöverraskningar som kommit på posten och på annat sätt till var och varannan bloggägare. Vilka underbara människor det finns där ute!
Kram
/Lotta

hagagården sa...

Underbart fint !!!
kram
ninni

MariaKF sa...

Urläckert - som vanligt. Vackert dekorerad ingång!

Eva Linnea sa...

Hej Viola! Nu har mina superlativ tagit slut. Jag vet inte vad jag ska skriva om ditt nya hem? ........ superfint!! Den gröna dörren var läcker.
Kram Eva Linnea

Roses & Angels sa...

Hej! SOM vanligt vackert hos Viola! ÅÅÅ men, men hur ska vi få läsa det reportaget??? VILL också! Du jag måste fråga, har jag missat dragningen i tävlingen du hade hihihh kommer inte ihåg! Ha en fin kväll kram

linnea-maria sa...

Åh vad vackert ni har fått till det. Vad snällt att komma över med lite fint pynt. Naturens gåvor är gratis och faktiskt de vackraste. Kryakramar /linnea-maria

Home No.1 sa...

hej svejs...jättevackert!!!!
ska bli roligt att få se i tidningen sedan.....
vilken go väninna komma med skapelser så vackra!

ha en fin kväll kryapådigkramar Annica.

Birgitta sa...

Hej! Det blev säkert jättebra repotage. Du har ju dukat så fint och pyntat. Läckra kransar.
Kramisar Birgitta

STENLYCKA sa...

Så underbart vackert. Dörren med kransarna ditt dukade bord, allt är så fint. Vad spännande att få se repotaget från din vackra gård.
Kram

(eddas) sa...

Så morsom en dag du har hatt..tenker du koste deg:)
Og slik en snill dame du er blitt kjent med...ja en vet aldri hvor denne bloggingen fører seg hen...det er spennende det:)
kos deg videre i kveld...og så er jeg spent på om jeg får tak i den repotagen:)
klemmer fra meg

Cc sa...

Vad spännande måste hålla utkik. Vad snällt med de fina kransarna. Kram

Lúcia sa...

Fantastic photos.

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning! :-)

Vilken underbar dukning du har gjort i matrummet! Det var så vackert med lärk till den vita duken och de röda detaljerna och kransen med björnmossa är helt underbar! Det ska bli spännande att se reportaget i tidningen framöver :-).

Vad go din vän var som plockade hem smågranar med mera och gjorde vackra kransar till dig. Men det är du värd! :-)

Kramar
Beatrice

Malin - Ebbas änglar sa...

Oj vad spännande, den bilagan måste jag köpa o läsa om dig =)

Fortsätt nu att krya på dig Viola.

Stor kram/ Malin ^^,

Roses & Angels sa...

Tack ja skylten blev så bra! hihih ja det kan ju vara en fördel det men jag trodde jag missat nåt och letar och letar men då kan jag andas ut hihih då har jag inte missat. ÅH jag skulle så gärna vilja se ditt reportage när kommer det?? vilken tidning??? måste se om den finns här nere. Kram på dig

Tulipa sa...

Hej Viola!
Klart de blir nöjda!
Ser jättefint ut!!!

Vad gulligt och omtänksamt att du fick hjälp!

Då får vi snart se resultatet?!

Hur är det med dig? Hoppas du mår bra mycket bättre!

Kram Mariette

Mamma C sa...

Vilken toppen vän du har. Så himla gulligt av henne. Så spännande att få läsa.
Kram Mamma C

Norregård sa...

Kommer köpa bilagan direkt när den kommer!! Verkligen kul;o) Förstår att det varit en händelserik dag för dig!! Ha det gott:o)
Kram Malin

liven sa...

åh så spennende viola!!
Så nydelig hos deg så dette kommer nok til å bli en fin repotasje!!

Ha en fin førjulstid :o)

Det vita dårhuset sa...

Hej vännen
Hur står det till? Bra på inredningsfronten ser jag ;-)
Jätte läckra kransar!!

Och GUUUUUUD så roligt att få läsa om dig i tidningen! Får man kanske se självaste Viola också då ?

Blev du nöjd med plankan eller vill du ha den på ett annat vis?

Kramen Erika

Stina sa...

Men Tonfisken, vad du har det fint hemma. Vilken kakelugn sedan. Jadu, kanske ska man simma en tur till tonfisken.
Kramis

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så spennende, Viola!! Bildene ser helt fantastiske ut!!!

Klem Anette:)

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhhhh Viola, så roligt! Jag tycker det är så spännande jag också när jag sitter här hemma och scrollar och ser de underbara bilderna. Vilken hjärte-vän som hjälpt dig då! Det är sånt som verkligen gör en rörd för det är omtanke som heter duga.
Ska absolut köpa bilagan och sedan stå där utanför affären och lite halvtorrt sådär visa alla som går förbi - mmmmmmm, en vän till mig förstår du...... i tidningen.... helt underbart hem.........
Nej då Viola, jag ska inte, jag lovar - men lite stolt över dig det är jag ju faktiskt. Och det är jag även om det är lite tönt-varning på det också.
Stor stor kram till dig!
Mia

Maud sa...

Vad roligt och spännande...ser fram emot att få läsa och titta...Vill gärna få ta på bilagan...berätta mera...
Ha det gott!!
Kramar Maud

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder Viola. De grønne dørene var virkelig flotte...
Så snilt av Mari å lage kranser da...

Herlig borddekning...'

Det blir n ok et flott repotage...


Klem Kerstin

Butik Östergården sa...

Vilken rar vän!
Så glad man blir att det finns så hjälpsamma människor. Då finns det hopp för mänskligheten!!!

Alltså nu är jag helt stum! Så vackert du fått i ditt matrum det ser ju ut som ett riktigt herrgårds rum. Köket runt den gamla spisen, har du fått till så fint, där kan man snacka om bondromantik. De gröna pardörrarna skulle jag ge vad som helst för.
Ja du vännen du är riktigt lyckligt lottad trots benbrott.

Så kul att få se repotaget, lova att påminna när det kommer. Hoppas du mår lite bättre nu och att värken har gett med sig.

Ja här är inte så mycket att berätta om, fullt med folk även denna helgen. Vi slår försäljningsrekord hela tiden. Undras hur det blir i januari, som skall vara en tuff månad. Nu har vi ju vant oss vid höga nivåer.
Men det är väl bra kanske, så vi får landa lite.
Sköt om dig
Ringer snart!

Puss o kram
Helen

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Det ska bli spännande att få ta en titt i tidningen om någon vecka...
Kransarna var såååå fina!
Ha det så gott och hälsningar
Carin

Katta sa...

Ser jättefint ut som gjort för ett julrepotage! Vad duktig hon är Mari.Och lärkgrenar är ju så fint från naturen. Du får berätta sen vilken tidning det gäller då , kram Katta