söndag 13 december 2009

VECKANS MIX

Goder Morgon mitt herrskap här kommer lussebrud, hon kommer till er med stor ära.....en vintrig luciamorgon har vi vaknat till...det är så vackert ute..hoppas ni har myst till luciakaffet på morgonen..

Här har man ju inget smått hemma längre och ingen skola har det heller varit p g a sjukskrivningen..så det känns lite konstigt att inte få upplevt ett levande lussetåg...






Men jag har annat att få njuta utav istället..just nu blommar de vackra tazetterna som jag fick av goa vänner förra helgen...tack H och B...dom är som vackrast nu...:)









Så damp det ned ett paket i brevlådan, det var en go bloggvän som skickat mig denna ljuvliga skylt, TACK SNÄLLA ERIKA..blev så glad..om ni inte besökt Erikas blogg så måste ni göra det...det vita dårhuset är en upplevelse det kan jag lova..ni förstår det på namnet...:) själv får jag samla mig när jag tittar in..för att få hysteriska fnitteranfall är inte att rekommendera ihop med brutna revben..


Förresten så fanns även detta fina kors med som dekoration på paketet...nu hänger det i ett av sovrummens fönster..










Igår bjöds vi på ett underbart vårväder..det kändes faktiskt som en fin vårdag...t o m Otto blev konfunderad..hade ju svårt att hålla koll på gårdsplanen när det där ljusa lyste rakt in i ögonen...måste ju ha koll ifall katten dyker upp...







Utanför arbetsrummets fönster lyste sådden grön...man kunde tro att det var i april månad istället...







Himlen var så ljuvligt blå och från ett av sovrumsfönstret så har vi denna vackra utsikt..inte alls dumt att vakna till...:) och på kvällarna lyses det upp så fint och denna kyrka ska besökas på julottan....







Det var ett underbart väder hela dagen och framåt em var det fortfarande fint men så började det att mulna på och på kvällen kom årets första snö...







Så idag har Bossgård ändrat sitt utseende...så fint med det vita täcket och mera snö ska det tydligen bli i veckan..vi ligger ju i norra götaland och där ska det bli snö nästan dagligen...:)







Just nu ringer kyrkklockorna för fullt...det är alltid så stämningsfullt och särskilt idag när det är så vackert ute... en riktig julstämning infinner sig...önskar er en trevlig och fin luciadag och dessutom ska ju tredje ljuset tändas, kram från eran VIOLA

37 kommentarer:

Bitte sa...

Det låter som att du haft en mysig luciamorgon! :-) Vilken härlig utsikt du har från olika fönster, tänk att ha en gammal kyrka sådär inpå knuten! Me like... :-).

Här har vi också haft vårväder, men det slog om igår och blev lite kallare och nu ligger det ett tunt lager frost på backen. Det passar bättre till lucia tycker jag :-).

Vilka vackra saker du fick i paketet... som en tidig julklapp!

Ha en riktigt fin tredje advent!

Kramar
Beatrice

Elzie sa...

Vad fint det ser ut med snön. Här ligger det lite "fjun" på gräsmattan så inget vitt än. Men det kanske kommer.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så perfekt, gångavstånd till juiottan. Det kommer och bli mysigt Viola, du får köpa dig en fackla. Den kan stå utanför i snön när du är inne i kyrkan, det vore himla fint. Så skönt det ser ut när solen lyser på Otto, den visar sig här idag också. Jättefin skylt fick du också, kul med paket i lådan.
Lussekram
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder Viola..

Kort avstand til kirken på julekvelden skjønner jeg... et vakkert tun dere har ...og kledd i snø.. da blir det julestemning...

Det savner jeg her...Nå er regnet kommet tilbake ..grått og trist,,,


Ønsker deg en fin søndag og Lucia dag..

Klem Kerstin

Eva Linnea sa...

Jag har ju inte heller något smått hemma eller någon skola att gå till så jag tittade på tv i morse kl 7. Så fint! Dessutom kom programmet från Växjö. Dom är duktiga dom i Växjö!
Trevlig Lucia-dag önskar Eva Linnea

Lisas torp sa...

Vilken härlig vinterbild du visar idag från din fina gård! Oj, vilken härlig stämning det måste vara där! Längtar efter lilla torpet, men snart så...på onsdag tänkte jag åka, om det inte blir snöstorm eller så...!
Vacker skylt till ditt skafferi!

Ja du, tala om att ha nära till kyrkan! Du kanske blir riktigt kyrksam nu...:-)!
Ha en härlig fortsättning på dagen!
Kram
Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig Lucia morgon du har haft.
Så fin gården är inbäddad i lite snö.
Håller tummarna att snön får ligga kvar.
Tänk du har en helt egen kyrka vad mysigt.
Jo man kan tro att det är april nu har sett att krokusarna har kommit upp lite i rabatterna.
Oj har du brutit revbenen vännen?
Har inte hunnit runt till alla goa bloggare men nu har jag hunnit att läsa i kapp mig hos dig.
Kramar:)

Fazemos de Conta sa...

Hi Viola,

Your photos are really fantastic!
I love the dog so much! What is his/her name?
Nice sunday!
Lúcia

Bitte sa...

Hej igen! :-)

Jo, burken fanns faktiskt kvar till min stora lycka. Det var bara det att när jag kikat runt i butiken på allt nytt du lagt ut så hittade jag ÄNNU MER jag skulle vilja ha och sen blev jag alldeles villrådig :-).

Så nu måste jag fundera på om jag kanske ska köpa en annan sak istället för burken... eller båda.

Kramis
Beatrice

Roses & Angels sa...

Hej! Å en litet andningshål att hinna svara på lite kommentarer! har varit o handlat klappar o springer nu i tvättstugan! Tack söta du för din kommentar. Hihi ja du godis är gott men man kan äta för mycket hihhi. Ha det bra puss o kram

C De-sign sa...

Härligt med att ha så nära till julottan! Vackert när landskapet är klätt med vitt puder.....Ha en fin vecka och var rädd om revbenen!Kram fr C

♥ Fyra årstider sa...

Skickar dig en lucia kram och en hälsning att jag älskar ditt nya hus.
Kram Lotta

Norregård sa...

Så mysigt, äntligen lite snö!!
Vi har oxå fått lite..
Bossgård är så vackert i vinterskrud!!
Kram Kram Malin

STENLYCKA sa...

Hej!
Så avundsjuk jag blir på din snö, det ser så vackert ut,tänk om jag hade fått några flingor. Nej, nej bara grått väder. Hoppas du får en skön Lussekväll!
Kram

Lilla Lycksta sa...

Vilka vackra bilder från ditt hem i vinterskrud. Det är skönt att det äntligen kommer lite snö. Otto verkar ha fullt upp med att vakta sin gård. Ha en fin fortsättning på Luciakvällen.
Kram Camilla

iLLi sa...

Ha en trevlig Lucia!

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Ja, tiden är verkligen ur led. Vårväder ena dagen och snö nästa.
Förtstår att Otto blir konfunderad:)

Kramar Helena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt! Vilken fin present du fick:)

Jadu födelsedagarna avlöser varandra just nu. Risken är att jag glömmer bort din dag så jag grattar i förskott.

Kram Annica

Anonym sa...

Åh ni har en sådan vacker gård. Hoppas snön ligger kvar hos er i jul. Krya på dig! Kram Sofia

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Viola och tusen tack för de fina orden!

Kul att du tycker om mina väggord!

Lustigt det där med tvättstuga, har stått på julmarknad och fick en beställning på just det ordet. Jag fixar det, självklart.

Maila mig på slottokoja snabela gmail.com med din adress så skickar jag ett under veckan!

Kramar från mig (Maud)

O så kul att du hittade mig via gulligaste Monica....

Men tror du känner min syster också

Åsa med bloggen Ett hus fyllt av drömmar....

Ha det gottast!

Kramar Måd

Unknown sa...

Hejsan,
visst är det väl trevligt nu när snön äntligen behagat komma?
Fin o mysig blogg har du också, tittar in här då och då.
Ha en trevlig lucia och advent/Camilla

Kamomilla sa...

Det är nog så vackert där hos er!!!!

Ska genast kolla tjejens blogg!

Maud sa...

Önskar dej en härlig Luciadag och kväll...Jobbade i natt..men ingen Lucia som kom på morgonkvisten...kikade i kväll på TV från Växjö...så vacker...vackra bilder visar du också...det blir så rent och fint och stilla när snön lägger sig... här har bara kommit lite vitt puder...men jag hoppas på mera...hundrar och hästar blir finare och allt blir enklare med lite tillfrusen mark...
I dag har granen kommit på plats utomhus det börjar bli lite juligt inne också step by step....
Ha det gott!
Kram Maud

Birgitta sa...

Vackra snöbilder du har.
Önskar dej en skön måndag.
Kram Birgitta

hemtrevnad marie sa...

Å, här var det stämning vill jag lova!!
Själva har vi varit och julhandlat idag och inte mycket av stämning fick man där..trodde nog att man skulle få höra lite lussevisor under dagen, men icke....tur att Luciamorgon gick i repris ikväll på TV:n, så det blev lussebullar, peepparkaka kaffe och must:)
Så vackert med snön på er fina gård!!
Här har vi inte fått någon ännu, men det skulle komma in i morgon sägs det....
kramis

LOPPISLIV sa...

Hej goa Violan! Härligt att höra från dig, ett tag sen nu, oj vad många fina inlägg du gjort. Fin lucia morgon du haft, och kyrkan inpå knuten måste vara härligt rogivande, jag älskar kyrkor. Otto är ett charmtroll där han sitter och funderar :-) Vila nu ut ordentligt och krya på dig. Skickar en stor kram till dig....Nu ska jag läsa ikapp det jag missat här på din sida. Kraaaam Paula

Mia, New Room Interior sa...

Et fantastisk sted du bor, Viola!! Håper du får en fin ny førjulsuke, min venn! Kram-Mia

Lantligt i stan sa...

Vilken härlig luciamorgon du haft och vilka vackra bilder från din gård! Mysigt när snön lagt sig på marken. Ha en fortsatt trevlig luciakväll!
Kram Anki

vadmalen sa...

Jättevacker ny bild du har på gården i snö.
Synd att du missade ett riktigt luciatåg. Själv fick jag se ett när min man och jag var bjudna på julbord idag i västra götaland.
Kram och krya på dej!
Birgit

liven sa...

Så nydelig denne blomsten var!!
Og Bossgården din.....som et julekort !!
Her er det meldt litt snø denne uken.....og det kan nok bli koselig det!!

ha en fin førjulsuke Viola

Emmas utsikt sa...

Jag tror jag kunde gett ena lilltån för att få bo så där... *suck*

Så fina bilder du bjuder på..


Kram
Emma

Butik Östergården sa...

Bossgård i vinterskepnad ser mycket vackert ut. Det är väl härligt med fruset på backen. I alla fall blir det renare inne. Man slipper smutsiga tassavtryck på golven.

Det låter som du är på G igen!

Jag fick inte heller uppleva lussetåg i år. Nu är det tre dagar ledigt för mig. Ska försöka hinna med att göra lite julfint här hemma.

Sköt om dig!

Kram o puss!
Helen

Anonym sa...

Låter som du har haft en mysig luciamorgon.
Härliga bilder på bossgården.
Här hör vi också dessa kyrkklockor då vi bor 500 meter från kyrkan;-)
Nära och bra att traska till julottan.
Kraam

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Hur går det för dig?

Oh så fint ni har det på eran gård. och så mysigt med en kyrka så nära.

Jag hoppas på mera snö idag, det är kallt så det borde komma lite mera.

ha en toppendag. Kram Pirre

Solveig sa...

Det er bare så vakkert og koselig her hos deg! Bare gården i seg selv innbyr til julefest:o) Nydelige vinduer og flott pyntet....så heldig du er som har et sånt sted!
Vi har også fått første snøen nå. Ungene skynte seg ut for å lage snømann før herligheten forsvinner:o)
Ha en flott uke, min venn! Gleder meg til å kikke innom deg igjen:o)
Klem fra Solveig

Körsbärshöjden sa...

Härliga bilder på Bossgården,vilket ställe!

Skönt att höra att du nu mår bättre :)
Var ett tag sen jag var här nu.

Ha en fin vecka
Eva

Moonrose/ Vonneli sa...

Wow, har kikat runt lite, kan inte riktigt titta mig mätt på dina härliga bilder....vilket vackert hem.
:0))
Bossgård är ju fantastiskt, vilket ställe att bo på...så inbjudande.

Kram
Yvonne