tisdag 22 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 27

God Morgon, ännu en kall vacker vinterdag och mera snö ska det komma idag, vi har vi fått en rejäl vargavinter och det är väldans kallt, men jag trivs...har längtat så efter snö...idag handlar kapitel 27 om ett rum som vi kallar för sällskapsrummet..

Här sitter vi ofta och lyssnar på musik och njuter utav en värmande brasa från kakelugnen..alla vackra rullgardiner som ni ser i detta rummet har jag köpt utav en god bloggvän: hemtrevnadMarie...hon gör underbara rullisar, kolla in får ni se..






De båda sofforna som står mitt på golvet har fått sitt julpynt...olika kuddar med röda monogram och på skänken där stereon inrymmes finns denna tomte...så mkt mera pyntas det inte här inne...









Ni ser min gamla gungstol skymta i ena hörnet brevid den stora tavlan och så ytterligare en skänk, fylld med cd-skivor, kanon med alla lådor så man kan få en organisation på alla sina skivor...







På bordet har jag en stor gammal bricka, väldans tung med en underbar patina, där har jag vackert gammalt silver, några ljusslyktor m m och så gör jag så här med mina amaryllis när dom börjar att nicka, sätter dom i en skål och då kan man njuta utav dom ytterligare några dagar ...






Två dagar kvar..idag ska jag ta in julgranen, den får i år stå i den stora matsalen, inköpt utanför dörren på kyrkbacken...:)

Önskar er en trevlig tisdag, stor julkram från eran VIOLAN


33 kommentarer:

Katta sa...

Du hann både med att göra ett nytt inlägg och besöka mej när jag kommenterade ditt förra inlägg, du är en alert kvinna :D Hur mysigt som helst hos dej därinne.Ja vi kan väl säga att det är kottarnas och fulfotarnas år i år ;) Kraam Katta

Anonym sa...

Mysigt sällskapsrum! Och det är så snyggt att ha lite mörka möbler och saker i det vackert vita, tycker jag. Och du har fått till det så fint! Viola, du måste nog komma hem till mig och ge tips! Jag tjatar och tjatar...
Ha det gott!
Hulda

Nyanser av vitt sa...

¨åvackert så vackert vännen....
Vill bara önska dig en riktigt GOD JUL
Kram Agneta

Lisas torp sa...

Ja, ditt hem är då för ljuvligt!

Så många sköna platser att vistas på och så väl allt passar in i detta hus!

Hoppas att det löser sej med vattnet!
TACK för en jättefin kväll i ditt rofyllda kök!
Kram
Lisa

Rut och Signe sa...

Njuter av dina vackra bilder Viola! Visst kan vi höras lite längre fram angående Formex. Jag har pratat med Lisa som gärna vill följa med även hon. Ni kanske redan har pratat om det? Ha nu det skönt över julen och njut av allt det julmysiga runt omkring. GOD JUL! Kram från Marie

Vardagens guldkorn sa...

Härligt Violan vad fint du hunnit få det redan, så många veckor har ni ju inte hunnit bo ännu =0) Hoppas nu att du och de dina får en härlig jul tillsammans! Sen får vi hoppas att du repar dig ordentligt så du kan njuta av det fina vintervädret och slipper hålla dig inne med värken som sällskap.
Kram Linda

C De-sign sa...

Underbart rum!!! Jag fattar inte att du har fått allt på plats så fort.....oj, vad du har varit duktig! Roligt att läsa att du trivs på landet , jag funderade lite på det...det är ju inte självklart att man så lätt anpassar sig..men jag förstår dig, jag längtar också till landet och naturen och lugnet!!!!! Nu vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL... STOR VARM JUL-KRAM fr C

Anonym sa...

Ja, det är såna äventyr man får vara med om. Jag undrar vad du fick för tips. Man kan låta en kran stå och smårinna hela tiden på natten, för att det inte ska frysa. Eller så får man gå upp och spola typ en gång i timmen. Det är svårt att få det totalvarmt så att det inte fryser på natten i gamla hus. Men det är inte ofta det är så här kallt.
Ha det gott!
Hulda

Elsa och Helena sa...

Sådan julefrid det vilar över ditt vackra hem! Mmmm... bara njuter av bilderna:)

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

KRAM Helena

Lilla Lycksta sa...

Så vackra bilder från sällskapsrummet. Den vita skänken är helt underbar. Ha det så gott och en god jul till dig och din familj.
Julkramar Camilla

hagagården sa...

Oj oj så fint di får det i ert fina hus,det är så roligt att få följa er och husets förvandling.
Kram o ha en go kväll.
ninni

Roses & Angels sa...

Hej ja jag är så lycklig över denna fina vinst. Så kul för dig med hih. Ha det bra sköt om er tar snart min paus från bloggen! kram

Maliva`s verden sa...

Hei Viola...vil takke deg for et år med masse inspirerende innlegg her på bloggen din. Setter også pris på alle dine hyggelige kommentarer du har lagt igjen hos meg.Gleder meg til å følge deg videre i år 2010...Ønsker deg en fredfull julehøytid og et spennende nytt år. Julehilsen fra Maliva

Lotta-livets väv sa...

Hej vännen!
Så vackra bilder du visar, det är så jättefint hos dig.....Du har allt varit ursnabb med att få iordning så fint i ditt nya hem. Glädje och sorg går hand-i-hand, ibland, man önskar bara att man sluppe svåra saker så här kring jul. Tänker på dig, ska du veta....

Vet du, jag kom ju aldrig till en butik häromdagen så jag missade ju hela reportaget. När jag besökte butiken dagen därpå så hade de redan gått i retur.....ska kolla runt bland mina bloggväninnor i mina traketr om någon kan tänka sig att låna ut sitt ex, så att jag får läsa....och titta på ännu fler bilder.
Många goa julekramar till dig du goa Viola, som hinner ALLT!
/Lotta

annette sa...

Tycker det är helt fantastiskt att Ni hunnit med att inreda så enormt mkt, är ju inte länge sedan Ni flyttade ut, och sedan hände ju detta med Din skada som måste satt många käppar i hjulet.

Fruset vatten är inte kul, men det är klart så här kallt har det väl inte varit på många år så den förra ägaren kanske inte var medveten om bristerna.
Ha en skön kväll!

Kram //annette

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va härligt det ser ut på er gård! Förstår att du njuter av allt!
Jag har också tagit in granen och det är så härligt att få tända den när man tassar upp på morgonen och mörkret fortfarande vilar över nejden.
Sällskapsrummet föll mig också i smaken!
Ha det så bra i din nya boning!
Carin

Anonym sa...

Härligt rum att koppla av i. Vill önska dig en riktigt God Jul tillsammans med nära och kära. Stor kram Sofia

Lillemor i Hummelsta sa...

1000 tack för paketet som kom fram idag, och du, det BLIR gran, min goa gubbe har fixat två, för att jag ska få välja.
Ha en mysig helg!!
Kram Lillemor

Fridas gård sa...

En riktigt God Jul till dig också, Violan!! Är på Formex på torsdagen, vad sägs om en Suschi-lunch om du är där då??
kram Therese

Mamma C sa...

Vilket härligt och snyggt rum. Blir nog väldans vackert med granen i matsalen. Idag fick jag ditt paket. Tack så jätte mycket för de fina handdukarna.
Kram Mamma C

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

ÖNSKAR DIG EN UNDERBAR JUL I DITT VACKRA HUS KRAM SUSSIE

Berit T sa...

Nydelig, helt utrolig hvor mye dere har ftt gjort å så kort tid.
Virkelig imponerende.

Ønsker deg og dine en fin og fredfull julehelg i hvitt lanskap.

Juleklem fra meg.

Hjortgården sa...

Vilken vacker sal - och kakelugnen är ju för fin!

Jag har också en sån där svart tornedalsgungstol - som jag ärvt.

Och en sån där enorm tavla med romeo och Julia som Pussas - den gillar inte maken ;-)- köpte den på Tradera.

Nu får jag en föraning om hur fint det kan bli!

En BamseJulkram till dig också!

Vi hörs om Formex.

// Maud

Birgitta sa...

Vad mysigt du har det omkring dej. Önskar dej en skön ondag.
Här kommer en julkram till dej.
Birgitta

Mitt hvite hus sa...

Herlig Viola...du har et nydelig vakkert hjem...Oser av herlig stemning...

Vil takke deg for hyggelig bloggvennskap... gleder meg til å følge deg og ditt liv på Bossgård...


Ønsker deg og dine en fin og fredfull julehleg...*
Varme juleklemmer kerstin

Norregård sa...

Vilket underbart sällskapsrum!!
Mysigt att sitta och läsa eller lyssna på musik i!!
Brickan är så fin, helt i min smak!!
Ha en underbar jul i ditt fina hus;o)
Kram Kram Malin

Anneli sa...

Önskar en riktigt *God Jul*
kram
Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt och inbjudande det ser ut. Kan inte förstå att ni redan har hunnit få det så fint. Jag gillar din blandning av möbler.

Kram Ullis

lavendel mio sa...

Så vakkert det er hos deg!
Ønsker deg en fredfull jul,klem Hanne

Solveig sa...

Tusen takk for fine ord, min venn! De varmer skal du vite:o)
Det er bare så utrolig koselig hos deg! Det har det alltid vært. Falt for dine ting og din stil fra første stund. Men viktigst av alt; dette hadde ikke vært et så varmt og koselig hus uten hjertegode Viola! Er så glad jeg fant deg-tusen takk for alle koselige kommentarer i året som har gått. Du er noe for deg selv du!
Ønsker deg og dine en nydelig jul. Håper formen er raskt stigende og smertene dertil synkende!
Gleder meg til å følge deg og ditt vakre hjem i 2010:o)
Juleklem fra Solveig

Postgårdsromantik sa...

God Morgon!

Jättemysigt sällskapsrum. Det ska bli spännande att se hur julgranen kommer att te sig...

/Lena

Synnøve. sa...

Ett vackert rum måste jag säga.
Där kan man nog njuta fin musik.
Vet ju att du är glad i musik :D

Har på känn att det blir en riktigt gammeldax jul på Bossgård i år.
Undrar vad Otto får i sitt paket?

Ha nu en riktigt GOD JUL min vän.
Juleklems Synnöve.

Cc sa...

Jag är så glad att få se ditt vackra hem, jag har fått så mycket inspiration nu så du anar inte. Man ser runt hos alla och önskar, tror du tomten lyssnar på min önskan. God jul vännen.