fredag 4 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 17

God Morgon, tänk att få skriva avslut på ett kapitel i denna följetong, matsalen är äntligen klar! Är så glad över denna stora sal som rymmer på så mkt rymd...
Har nu fotat ifrån alla ingångar och dom är fyra och alla har vackra dubbeldörrar som vi gjort ordning...






Som ni ser har mina halvmånebord fått sin plats här och längst bort skymtar ni min gamla ekskänk som jag hade i stan...






Vi blev verkligen nöjda med matsalsmöbeln, vi lät ju lackera om den på ett måleri och min moster har hjälpt mig att komplettera stolskjolarna...) det var mkt pill att sy detta par till de stora karmstolarna..TACK!







Den gamla Moraklockan står även här, ni kanske kommer ihåg att jag köpte den på Blocket i somras för en tusenlapp...JIPPI!








Här ser ni skänken bättre och det finns faktiskt en till i mindre format och har inte bestämt placeringen för denna ...på varje sida om skänken står stora ljusstakar på en varsin pall...









Den stora malmkronan passar ju verkligen här, tycker den är så vacker och på bordet blommar julrosorna, så ljuvliga....









Vad ska man säga annars om sjukfronten, ganska oförändrat, fortfarande stel och det värker hela tiden men det är bara att ha tålamod och ta varje dag som den kommer...






Så ni kan tro att tiden ibland går väldans långsamt, men det har varit en nyttig erfarenhet...att vara helt hjälplös och beroende utav andra helt och hållet, nu kan jag klä mig själv och sköta min toalett...det kunde jag inte för två veckor sedan...


Nu hoppas jag ni får en härlig fredag och veckoslut, varm kram från eran VIOLAN



49 kommentarer:

bakom berget sa...

Åh, vad du måste vara lycklig som har detta vackra hus. Er matsal blev ju sååå fin. Jag kan riktigt se framför mig att sitta där och äta en god julmiddag!
Ha en riktigt bra fredag och en skön helg! Kram från Åsa.

Gammelbålsta sa...

Hej!
Otroligt fint. Ni har då verkligen slitit för att få allt på plats så snabbt. Ha en riktigt härlig helg. Nu ska jag till jobbet och mina "kära" sillar, köttbullar, prinskorvar mm... Bara 2 1/2 vecka kvar... Kram Aydan

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
Kika in en sväng vettja!!!

Kramar til dig....
Marianne

Rummet för välbefinnande sa...

Tänk vad fint ni får! Vilket vackert hus Viola! Dubbeldörrarna, mmmmmm, de gillar jag verkligen.
Förstår att tiden går sakta för dig nu när du har så mycket du vill ta tag i. Men, gott att det går framåt och snart ska du se att du är på benen igen, pigg och glad efter all vila som du fått. Det kanske är precis det du behöver nu inför butiksöppnandet och allt du har framför dig.

Katta sa...

Men åhh så vackert Viola!! Vilka vackra färger och möbler. Och den vackra pardörren längst bort är ju ett underbart blickfång bara den med. Ha en bra andra adventshelg, kram Katta

hagagården sa...

Men å så fint du har fått det i din matsal,ser helt underbart ut.
kram o ha en trevlig helg.
ninni

Lillemor i Hummelsta sa...

Åh vilket underbart rum, det blev verkliget nåt extra. Vilken mysig plats att få duka upp till fest, eller bara en testund för två, få se snöflingorna dala ner och höra moraklockan ticka. Där skulle jag gärna sitta ner en stund.
Kramar
Lillemor

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh Violan, vad jag blir lycklig när jag ser dina bilder oh vad ni åstadkommit! Vilket vackert hem! Det känns som om jag kunde flytta in på studs :D Får jag det?? ;)
Så skönt att du blir bättre och bättre!
Ha en mysig helg!
kram
nina

Lisas torp sa...

Vilken underbar matsal och så fint du har fått till det! Allt passar ju perfekt och jag kan tro att du länge drömt om hur det ska se ut och jag tror att det var exakt såhär det skulle bli!
Vilket vackert ljus det är i salen dessutom!!!

Så skönt ändå att det går framåt, även om det tar tid!
Kram
Lisa

Norregård sa...

Vad du är flitig med dina vackra inlägg;o) Kan tänka mig vilken mysig julhelg ni kommer ha i er fina matsal;o)
Kram Malin

Lilla Lycksta sa...

Så vackert det blev, vilket rum. Ha en trevlig helg.
Kram Camilla

Elzie sa...

Vilket otroligt vackert hem ni har/kommer att få. Detta rum var ju helt underbart.
Hoppas du har en fortsatt bra fredag.
Kram Elzie

hemtrevnad marie sa...

Ja, himmel så fint det blir...för min del ser jag gärna 8764 avsnitt till från Bossgård:)
krya på dig och kramar!!

Det vita dårhuset sa...

Men GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD säger jag bara !! VILKET rum....och vilka möbler !!!!

Skickade din planka idag....*äntligen* ;-)

Ha det gott och kram!

My home is my Castle sa...

Åhh fo en nydelig spisestue du har !!
Og for et herlig rom...
Lekkert Viola :)

riktig god bedring til deg, håper du snart blir bedre..

Klem,Kari

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Ord är överflödiga...så vackert! Skulle vilja slå mig ner i en av dina ljuvliga karmstolar och bara njuta av alla vackra saker runtomkring!

Ha en riktigt trevlig helg.

Kramar

Anonym sa...

Vilken vacker matsal. Där kommer ni att njuta många härliga middagar. Krya nu på dig och ha en mysig helg. Kram Sofia

Bitte sa...

Vilken underbar matsal ni har! Vad fint det blev med den vitmålade matsalsmöbeln och skänken och månborden till. Precis som du skriver så ser rummet så härligt luftigt ut!

Vad mysigt att sitta och dinera i ett sånt rum! :-)

Ha en fin kväll!

Kramis
Beatrice

PS. Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen! Men glöm inte att vila ännu mer ;-).

Elzie sa...

Tusen tack för kramen. Den värmde, hihi.
Glömde ju skriva förut att jag älskar såna där dubbeldörrar. Vi har såna också men har tagit bort dom för de tog sån plats i vårt lilla hus.
Kramen tillbaka, Elzie

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fint det ble i matsalen din Viola.. virkelig smafullt innredet..

Må være deilig å bo på landet med god plass rundt seg..

Ønsker deg en fin helg også..
Klem Kerstin

Cc sa...

Åå, vad vackert. Du måste vara nöjd, det hade jag varit. Kram

Moonrose/ Vonneli sa...

Åh vilket härligt rum... du har gjort det sååå fint!! :0))
Vackra matsalsmöbler...förstår du blev nöjd med dem, ett riktigt härligt rum att mysa en julemiddag.
Så skönt att höra att du är så mycket piggare nu.
Önskar dig en underbar weekend.
Ha det gott!
Kram

Mamma C sa...

Vilken matsal, bara så himla vackert. Åh, vilka vackra dörrar. Ni har verkligen jobbat hårt för att få färdigt.
Tur att det går åt rätt håll med dig. Ha en skön fredagskväll.
Kram mamma C

Unknown sa...

Hej Violan, roligt att höra att det går framåt.
Allt blev fint, kul att ha så mysigt nu till jul.
Jag tänker på en auktion som jag var på, för bra många år seda, i Dalarna. Det auktionerades ut en stor malmkrona, ingen bjöd, men jag ville så gärna vilja ha den, auktionisten frågade "får jag en krona då", ingen bjöd.
Vi var ner på semester och hade redan full bil, men du må tro att jag har tänkt på den kronan under åren lopp. Jag hade ju kunnat skicka den med bussgods.

Om du inte redan sett har jag skaffat mej en till blogg, utan smycken, se http://vindsromantik.blogspot.com/

Vill önska dej en skön 2;a advent.
/Maggan

Agnes Maria sa...

Vilken ljuvlig Sal !!!!
Tänk att få sitta där och äta !
Ha en fin kväll.
Sköt om dig.
Kram Åsa

annette sa...

Så underbart vacker och ljus matsal, måste vara som en dröm att gå in där och bara njuta en stund av alla vackra möbler och fina saker.

Synd att Du inte kunde vara ute och njuta av den vackra rimfrosten som var i veckan, själv jobbade jag hela veckan och fick bara se lite i mörker.

Vi får hoppas på lite fint väder i helgen!

KRAMAR!

annette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ HELT UUNDER BAT MATSAL!!! En sådan som jag drömmer om!!
vackra möbler o älskar ju ganla pardörrar..o då har du 4 st i ETT RUM!!!!!!LYCKOST!!

Åå så jobbigt du haft det..skönt det börjar bli bättre nu..kan förstå känslan att inte kunna klä på sig o gå på toa själv,,var så när jag snittades...men deet läkte ju snabbt...du som vart dålig så länge!!
Stor varm styrke kram till dig ♥

Anki sa...

Vännen, ja det har varit dåligt med höras ett tag, har oxå en evinnerlig värk som inte vill ge med sig!
Men det verkar ju ganska futtigt jämfört med din värk, det låter ju inte alls bra det där!
Men såå fint ni fått det iaf, jag bara älskar dina bilder!
Måste vara ljuvligt med dessa stora rum, och alla vackra saker och möbler ni har...bara liiite avis, hihi!
Vad gullig du är som vill vara med i min utlottning, lycka till!

Ha en skön helg och goa kramen!

Kamomilla sa...

Herrejösses så vackert!! Hur många hjälpare har du haft, jag tycker ni blivit så snabbt färdiga!!!

Unknown sa...

Oj oj oj vad vacker matsalsmöbeln är! Helt gudomlig. Precis en sån som jag vill ha :))

Skönt att höra att du är lite lite bättre i alla fall. Härligt att kunna ta hand om sin egen toalett igen, eller hur!

Er gård är sååå vacker gumman.

kraaaaam Malin :)

Solveig sa...

Å Viola, så vakkert du har fått det!! Det første som slo meg når jeg såg disse bildene var; her kunne Jane Austen og co. ha passet perfekt inn!! Herlig stemning hos deg-gratulerer så masse med ny matsal:o)))
Veldig kjekt å høre at det nå går bedre med deg. Hadde vondt av deg når du skadet deg, og det midt i flyttingen og det hele.
Ønsker deg en flott helg! Kos deg i ditt nye hjem:o))
Klem fra Solveig

Ullis/Leva på landet sa...

Fortsätter att njuta av dina bilder från huset. vilken matsal, skulle kunna äta där varje dag och bara njuta. Hoppas att du mår lite bättre.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Synnøve. sa...

Tänk att få fira jul där...
Så vackert rum.
Förstår att du är nöjd.

Men vad har du gjort människa? Vad har jag missat?
Du har ont både här och där.
Du får berätta nu.
Kramen på dig.
Synne.

Anonym sa...

Nene, skriv och visa mer bilder. Jag tröttnat aldrig på att titta på alla vackra bilder.
Vad skönt att du börjar känna dig bättre. Tror jag kommer och slår mig ner i din matsal:-)
Kram

Pysselpalatset sa...

Hej Viola,
Jag är så glad att du börjar se ljuset i tunneln. Som du beskriver, ingen höjdare att vara beroende av andra... just när det gäller hygienbiten. Men jag får den känslan att du varit bra på att deligera.. pekat med hela handen... för du har verkligen fått till det. Matsalen är så vacker. hoppas du får en genomgod helg.. Unnar dig nu lite vila och ljus. kram Jeanette

Anonym sa...

U N D E R B A R T vackert... Tack för att du inspirerar oss alla!

Kram och god återhämtning.
Eva-Mari

Vitt o Vältummat sa...

Så fint ni har fått det! Måste vara roligt för dig att få en sådan här möjlighet.
Kram
Åsa

Huset vid ån sa...

Men jag finner knappt ord...Såå vackert! Vilken matsal och vilken charm! Otroligt fin matgrupp också! Önskar dig en riktigt trevlig första advent! Kram Therese

Vit som snö sa...

Så vackert rum!!! Där kan ni njuta julemiddagarna nu. Det måste ju kännas härligt såhär innan jul att kunna ha julstämning på sina håll mitt i byggandet. Men i den här takten är ni nog klara snart.
Vad skönt att hälsan går åt rätt håll.
Sköt om dej! Kram Cilla

MariaKF sa...

Det är fler än jag som är förtjust i ditt hem. Det stora rummet blev ju helt underbar - allt det gamla, allt det vita, taklampan var jättefin! Vad kul när det börjar bli färdigt!

Maud sa...

Så underbart vackert du har det i ditt ljuvliga hus....jag gläds med dej!!!
Önskar en trevlig heög och fortsatt bättring!
kramar Maud

Crinoline sa...

Hei,Viola.For en praktfull spisestue dere har,lyst og fint. Ja,jeg vet det er mye jobb å sy puter med volanger til karmstoler,har sydd to stykker.Fortsatt god bedring.Klem

Emmas utsikt sa...

Ah man bara smäller aaaaaav så mysigt det är!

Kram
Emma

Hanna sa...

Så underbart vackert du har fått det.
Kram
Hanna

Anonym sa...

så innerligt fint och vacker du har det... man blir bländad av dina snöflingor till möbler!!

agneta

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket fantastiskt stort hus det verkar vara. Hur många kvadrat är det på?

Matsalen ser enorm ut. Tror jag måste bearbeta gubben att vi ska bygga ut...

Kram Viveka

Lantligt i stan sa...

Vilken underbar matsal, så ljust och luftigt! Vackra matsalsmöbler för härliga middagar! Ha en mysig andra advent!
Kram Anki

Nyanser av vitt sa...

Violavännen,
Tack för att du deltar i min utlottning.
En helt underbar och stoooor matsal.Att ha stora ljusstakar på små pallar var fiffigt.
Ha nu en underbar andra advent
stor KRAM
Agneta

Hannis sa...

Men Violan!
Underbart!Vilket rum!
Förstår att du är mer än nöjd.

Skönt att du mår bättre nu.
Snart är du i gång igen med full fart framåt.

Kram Hannis