onsdag 9 december 2009

BOSSGÅRD kapitel 21

God Morgon! Idag vaknade man till en dimmig grå dag...ibland känns det som det är mörkt dygnet runt....det är tur att man dessa dagar har sin blogg...den skänker verkligen stor glädje med alla rara rader och så får man tiden att gå...lite snabbare..det är lite svårt att säga att man ska leva i nuet..jag blickar istället framåt och vill känna mig okej igen och förhoppningsvis smärtfri....

Nu har det gått tre veckor sedan jag skadade mig..och visst har det gått framåt men det känns som det kommer att ta åtskilliga veckor innan jag är återställd... att börja jobba i januari är nog tveksamt men man kan ju hoppas på under...:)

Har ju visat många bilder från det ena sovrummet och här kommer en glimt från det andra..min vita sovrumsmöbel har hamnat i detta rum..inköpt en gång på Mio när man hade en serie som jag tyckte var så fin...vit och lite skavd och denna byrå med spegel hör till denna möbel...











Tittar ni noga så skymtar sängen i spegeln..byrån har fått lite julstämning med gran och lärk...det är nog detta jag pyntar mest med här hemma och så vackra julblommor, favoriterna är vita hyacinter och julrosor..






Har en samling med gamla tavlor här...tycker om att sätta flera stycken ihop...som denna grupp med svartgrå motiv och ramar...







Min gamla rosmatta har hamnat här framför, vet hur glad jag blev när jag fyndade denna matta på en loppis..bara älskar dessa rosor och färger...:)







På byrån har en gammal vacker fotoram fått en plats under december månad, detta ängalmotiv så rart..











Här några närbilder på tavlorna, är så förtjust i gamla handbroderade tavlor, dessa är mina favoriter här hemma...











Tack än en gång för era hälsningar både på bloggen och mailen...dom piggar verkligen upp, ha en fin onsdag där ute...kramen er VIOLA


23 kommentarer:

Elzie sa...

Mysigt. Och de gamla tavlorna gör ju så mycket för stämningen.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Eva Linnea sa...

Ha en mysig onsdag du med Viola! När man är frisk & kry vill man gärna vara hemma, men måste oftast gå till jobbet, men när man är hemma pga sjukdom/skada är det inte lika roligt längre. Suck! Håll ut, du blir snart pigg & rask igen!
Kram Eva Linnea

Hannis sa...

Förstår att du blir less.
Inte kul!

Jag blir helt till mig av alla vackra detaljer!
Sen är jag ryslig imponerad över att ni hinner få allt gjort.

Ha det så bra det bara går nu/
Kram Hannis

Ett ögonblick sa...

Hejsan Viola!
Skönt att du känner att det i alla fall går framåt, men smärta är tungt, jag vet alltför väl. Bloggen är "räddningen" många gånger.
Din julpyntning blir väldigt fin, lärken, tavlorna... ja, du vet väl att jag gillar båda två vid det här laget:)
Ni har åstadkommit ett fantastiskt hus på väldigt, väldigt kort tid.
Sköt om dig!
kram//lisamaja

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackert ni har det. Har haft fullt upp sista veckan men idag ska jag försöka ta mig ned till byn och posta din vinst. Efter den här helgen så är det tyngsta jobbet gjort och kanske jag tom. kommer hinna köpa lite julklappar någon dag(förhoppningsvis). Krya på dig och ha det så jättebra Kram Aydan

Mitt hvite hus sa...

Ja jeg skjønner du lengter etter å bli frisk igjen..

herlige bilder fra soverommet...

Alle de fine tingene dine kommer virkelig til sin rett på gården din..

Ønsker deg en fin dag..

Klem Kerstin

Lotta-livets väv sa...

..och idag är det Annadagen...då lutfisken ska läggas i blöt! Vilken tur vi har Viola att vi inte behöver befatta oss med et (om vi inte vill) Vi gör som du och din familj. Träffs och äter gott och njuter av samvaron. Tomten har brukat smyga sig in och lagt ett paket under granen...ett pussel....kanske likadant i år???? Generationerna samlas kring detta!
Krya på dig!
Kramiz
/Lotta

Lisas torp sa...

Vilket härligt sovrum med alla stämningshöjande, fina saker dessutom!

Ja, vilket gråväder det är!
Trist att inte kunna vara så rörlig som du vill vara! Men det går väl långsamt framåt! Ja, sånt tar tid har jag hört!

Själv ska jag ge mej ut och handla - ska ha middag på fredag - jobb imorron..!

Ha en skön onsdag!
Kramar
Lisa

Hannis sa...

Ja, hur får jag plats=))

Skickade i väg ett lass till loppis i Måndags.
Har bestämt mig för att ska saker in då ska vissa saker ut!
Även om det bär emot...
Vill ju inte hamna i tv som den där dom får gräva ut ur den överbelamrade tvåan*skrattar*

Kram igen

hagagården sa...

Hej
Men så mysigt ni har det,ser underbart ut.
kram o ha en go dag.
ninni

Nyanser av vitt sa...

Hej Violan,
Vad spännande. Kommer det med i helgens tidning?
Är på väg till julmarknaden i Sundbyberg nu. Håll tummarna.
Sköt om dig vännen
Kram kram

Pysselpalatset sa...

Hej Viola, förstår att du älskar din rosenmatta... man blir ju lyrigs av den.. så härliga färger... Ja dysterväder är det. men med julen och dess pyssel så glömmer jag bort dagarna... I går storstädning av garderoben.... Många små plagg hade hamnat i mina lådor och tog plats. Nu åker de upp på vinden i förhoppning att jag någongång, går ner igen... Men eftersom jag egentligen inte bryr mig... så lär de väl aldrig hämtas ner igen... ler.Just nu blir det försenad lunch med julkorv och mos.... mums... kram Jeanette

liven sa...

Hei Viola!!
Så mange fine tavler du viser!!
Ønsker deg god bedring!!

Ha en fortsatt fin dag :o)

Unknown sa...

Vilket fint sovrum ni har, vi håller precis på att renovera vårat. Ville då passa på att måla golvet vitt, men maken stretar emot, så plastmattan får hänga med ett tag till.
Tycker om den fina bystendamen, såna gilla jag.
Ha de bra/Camilla

Stina sa...

Ja, kära nån. Man behöver väl inte ta med gitarren. Jag kan ju spela på dig. Lite revbenspolka.;-) Kram

Bitte sa...

Ja, visst blir man less på det här gråtrista vädret! Jag vet inte ens om man kan kalla det för väder längre ;-).

Jag förstår att det blir extra tråkigt för dig som är mer begränsad sedan du skadade dig. Nu när du skriver det tycker jag också att det kanske verkar för snart att börja jobba redan i januari, men du får känna efter ordentligt när det är dags.

Jag är också glad för att bloggen finns, inte minst såna här dagar.

Vad mycket fint du visar från ditt sovrum, jag tycker om stilen! :-)

Många kramar till dig
Beatrice

Lilla Lycksta sa...

Hej Viola
Du visar så mycket fint från ditt hem. Den lilla änglatavlan var bedårande. Du verkar vara på bättringsvägen även om det går längsamt. Krya på dig. Ha det gott-
Kram Camilla

Norregård sa...

Mysigt hos dig och en till som gillar broderade tavlor;o)
Hoppas du blir bra snart, gäller att ha tålamod..
Kram Malin

Cc sa...

Det är vi som skall tacka, att du trots din skada orkar visa ditt vackra hem. Kram

Mamma C sa...

Stämmning är botten på grund av detta trista väder som aldrig ger med sig. Nu vill jag ha kallt och snö. Och jag som inte gillar vintern, säger så. Men det måst vara bra mycket bättre en detta som vi har nu. Tjusigt sovrum med mycket fina saker i.
Kram Mamma C

bakom berget sa...

Vilket vackert sovrum du verkar ha.Men den mattan.... Helt underbar!! Åsa. Krya på dig, förresten!

Birgitta sa...

Hej! En liten hälsning till dej från Värmland och snön som fortfarande ligger kvar.
Vad fint!
Ha det gott.
Kram Birgitta

Solveig sa...

Du har bare så mye fint å vise frem, min venn! De flotte bildene taler for seg og du har nok det koseligste huset i minl omkrets!
Fostår godt at en blir lei når en har vondt og ikke kan gjøre som man vil! Unner deg kun gode dager.
Så godt å høre fra deg alikevel. Alltid kos å stikke innom her - stemning klarer du likevel å skape:o)
Klem fra Solveig